18

ברוכות הבאות לבלוג החדש/המחודש של "לג'ירף יש צוואר ארוך"!

כל שנה אני מחכה בהתרגשות רבה לתאריך הזה, ה-18.10, יום ההולדת שלי. נכון, אני כבר לא ילדה, נכון, זה "רק" יום הולדת, נכון, כבר היו לי כמה וכמה כאלו בעבר…ובכל זאת, בשבילי, יום הולדת תמיד יהיה אירוע. תמיד יהיה נקודת ציון משמעותית, כזו של חשבון נפש, תוכניות, איחולים ומשאלות, חגיגות וכמובן גם מתנות. השנה, במסגרת כל הטרררם הזה, החלטתי שהגיע הזמן לשינוי, שינוי אמיתי ומשמעותי. הגיע הזמן לעבור דירה- לבלוג חדש ומחודש.

תכננתי קצת אחרת את חנוכת הבלוג, העיצוב הוא ממש לא העיצוב הסופי…אבל החלטתי לא לתת לעיכובים שבדרך לדחות עוד את ההשקה הרשמית, אז יהיו פה עוד שינויים, אבל הנה הוא כאן- באוויר. על המחשבות והשיקולים מאחורי מעבר הדירה אתן יכולות לקרוא בפוסט הקודם, פוסט הפתיחה הלא-רשמי של הבלוג. היום אנחנו כאן כדי להתחיל באופן רשמי. אתן מוזמנות להצטרף אליי למסע יצירתי קצת שונה מזה שהיה עד כה, ולהירשם לעדכונים מצד שמאל.

הבטחתי שזה יהיה שונה, אבל היו לא מעט דברים טובים בבלוג הקודם, והדברים האלו- נשארים. האהוב עליי ביותר הוא אתגר "סימני דרך" החודשי שלי, שמתחיל היום את שנתו הרביעית (!).

לטובת מצטרפות חדשות ורענון לקוראות וותיקות ואהובות, קצת על האתגר-

ב-18 בכל חודש אני מפרסמת כאן בבלוג רמז. הרמז יכול להיות מכל סוג שהוא, עד כה היו- מילה, ציטוט, שיר, תמונה, קישור, פתגם, בעל חיים, מוצר/חפץ, חידה, סרטון ועוד. הרמז הזה נועד להוות נקודת מוצא לרצף אסוציאציות שיוביל ליצירה, גם היא "מכל סוג שהיא". הקשר בין הרמז ליצירה הסופית לא חייב להיות ישיר, אלא אסוציאטיבי, כמו שאני אוהבת ליצור. היצירה לא חייבת להיות בתחום הסקראפ, אלא בכל תחום יצירתי, אבל היא חייבת להיות חדשה- כזו שלא התפרסמה קודם לכן. יש כמעט חודש שלם ליצירה בהשראת הרמז. את העבודות (כלומר, תמונה שלהן) יש לשלוח אליי למייל karindi@gmail.com עד ל-16 בחודש שאחרי, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מהרמז לתוצר הסופי. ב-18 בכל חודש אני מפרסמת את תוצרי החודש החולף ואתגר חדש לחודש הבא.

ב-18 בספטמבר העליתי בבלוג הישן של "לג'ירף יש צוואר ארוך" רמז דרמטי לרגל השנה החדשה ויום ההולדת- new years resolution או בעברית- החלטות לשנה החדשה. כמו בכל שנה, גם השנה הבטחתי, לרגל יום ההולדת שלי, שבין המשתתפות באתגר בחודש הזה יוגרל פרס. אלו העבודות הנהדרות שקיבלתי:

"רק בשמחה"-מוכשרת, יצירתית ובנוסף גם חייכנית ומקסימה כתבה על היצירה שלה: "שראיתי את הנושא לאתגר ההשראה שלך החודש, היה לי ברור שאני משתתפת, כי תמיד בתקופה הזאת הראש שלי מלא בהחלטות, מחשבות, רעיונות והגיגים לקראת השנה החדשה שמתחילה. תמיד יש לי החלטות גדולות שאני עושה, ברומו של עולם… העולם שלי כמובן :) וגם החלטות קטנות יותר, פשוטות ופרקטיות… אחת מההחלטות ה"גדולות" שלי השנה היא – הכרת הטוב. פשוט להגיד תודה על כל הדברים הטובים והשמחים בחיי, כי יש לי כ"כ הרבה. ברוך ה'. ואחת מההחלטות ה"קטנות" – להיות מאורגנת עם כרטיסים מראש! כי נמאס לי להכין תמיד בשנייה האחרונה… זה הוביל אותי להכנת שני מגנטי "תודה", שיהיו לי בשלוף כשאנחנו מתארחים או סתם כשאני רוצה להודות למישהו." כל כך כיף ומרגש לקבל כזו הכרת תודה יצירתית:

SAMSUNG

SAMSUNG

לילך הנפלאה כתבה: "כחלק מההחלטות לשנה החדשה, החלטתי להיות יותר יעילה בניצול הזמן. ארגון וסדר חשובים לי, ומה שחסר לנו בדירה זה לוח למשימות ותזכורות למיניהן. אף פעם לא חסרות כאלו. תמיד יש פתקים על שולחן המחשב או בפינת האוכל…. כדי לא לשכוח. אבל…מסתבר שבעלי אוהב את הצבעים של הלוח והוא ביקש לקחת אותו לעבודה.  אז הכנתי עוד אחד עם כפתורים ורודים:-)" יש מחמאה גדולה מזו?:

לילך

נגה, חברה מופלאה, רופאה, יוצרת ועוברת דירה, בכל זאת לא וויתרה והספיקה גם החודש להשתתף באתגר- "אני הכנתי ברכה לבר- מצווה. האירוע מתקיים יחסית קרוב לחגים אז הרעיון להשתמש בתפוחים התאים לאווירה. כתבתי 13 איחולים שונים, חלקם ברוח החלטות לשנה החדשה.":

נגה בורוכוב

אחרונה חביבה, ברגע האחרון, חברה חדשה שהצלחתי לפגוש פנים מול פנים לראשונה החג- גברת פם, וזה מה שהיא כתבה: "סימן הדרך שהצבת גרם לי לחשוב עמוקות ובגלל זה אני "מגישה" את התוצר כמעט ברגע האחרון…אז אחת מההחלטות לשנה הקרובה ובכלל היא לא
לפחד ולהתנסות בחומרים חדשים/טכניקות חדשות. זה לא ה"מה" אלא ה"איך". מציגה לפניך את התוצר שיצא תחת ידי לפני מספר רגעים. אני מנסה לפתח את יכולת עטיפת קופסאות הנוטרילון של עודד ולהוציא מהן משהו מועיל.. בנוסף במקרה הנ"ל החלטתי להתנסות בצביעת חותמות וזוהי הראשונה שבהן.. תודה על האתגר הן המחשבתי והן המעשי!". אני לא בטוחה שאני מאמינה שזו פעם ראשונה…תראו איזו רמה:

גברת פם2

הבטחתי, כמידי שנה, לחלוק אתכן את מתנות יום ההולדת שלי, ולהגריל בין המשתתפות חבילת פרס שווה. בגורל עלתה עבודה מס' 1, הלא היא העבודה של "רק בשמחה".

ואני? בשנה שעברה ניצלתי את אתגר יום ההולדת שלי למשימה מאוד דומה, למרות שהרמז היה אחר לגמרי. הכנתי לעצמי דף החלטות לשנה החדשה, אתן מוזמנות לראות אותו ולקרוא עליו כאן. בדף ההוא היו 10 החלטות לשנה החדשה. חלקן מומשו בצורה ממנה אני מרוצה-  הריון שרציתי וקיוותי, ולמרות שהוא היה נורא- התוצאה בהחלט נפלאה, לא להזניח את תחום היצירה, לבלות זמן איכותי ואמיתי עם יעלה, לעשות שינוי משמעותי בתחום העבודה, למצוא משהו שאני אתלהב ממנו באמת ועם כל הלב. חלק מההחלטות מומשו קצת אחרת משדמיינתי (טוב, גם זו שקשורה לעבודה עברה למקום לגמרי לא צפוי עבורי, אבל מזה אני מרוצה)- הדייטים החודשיים עם בח"ל שהבטחתי לעצמי נעשו רק בצמוד לביקורות ההריון בסיכון, כמעט בלי דייטים לשם הדייט. לא למדתי שומדבר באופן מסודר ורשמי, אם כי כמעט עשיתי דוקטורט באופן עצמאי לקראת המעבר לחנ"ב וגם הרבה מאוד למידה עצמית. שלוש החלטות נשארו די מיותמות, אני מרשה לעצמי לתרץ את זה ב"נסיבות", אם כי זה לא לגמרי נכון- לא התחלתי לאכול משהו חדש (אולי בולונז, אבל זה לא ממש נחשב), לא התמדתי בטיולים הארוכים עם הלו בהם התחלתי סביב יום ההולדת שעבר שלי (ובכלל לא ביצעתי שום פעילות גופנית ברוב חודשי ההריון הנורא) וממש לא השתפרתי בתחום הלבוש והאופנה. לא נורא, עכשיו מתחילה שנה חדשה.

רציתי משהו שימלא את מקומו של הדף ההוא על קיר ההשראה שלי, אבל אחרת…חיטטתי בארון ההפתעות העמוס לעייפה שלי ומצאתי בו מסגרת מחולקת מקסימה שקניתי במקסטוק כי לא עמדתי בפניה. זה מה שהיא הפכה להיות:

007

את הפירוט לגבי ההחלטות אני משאירה לסיכום השנה, אבל תקריבים זה עכשיו! הבסיס לכל המסגרת הוא קארדסטוק כתום (הו, ההפתעה) שעבר התעללות מסיבית של השפרצות, החתמות, מסיכות ועוד הפתעות. שתי המשבצות הקטנות ביותר קיבלו מדבקות סמליות, כל משבצונת כזו מאגדת שתי החלטות שונות. במשבצת השמאלית המדבקות הודבקו ישירות על הבסיס, ובימנית הן הודבקו על כרטיסיה קטנה וחמודה מסט כרטיסיות תינוקות מקסים שקניתי לי בביקור הראשון בחנות הסקראפ החדשה made by hand בגבעתייים. הוושי טייפ שמציץ בתמונה הזו גם הוא מאותו ביקור:

012

משמאל משבצות בינוניות, בתחתונה יש אוסף קישוטים- החתמה נהדרת של נורה על הקארדסטוק המושלם ביקום, מסט הלילה שצרויה עיצבה לי, ועוד שני כפתורים מסט לימודים של dress it up:

011

מעליו עוד ריבוע בינוני, ברקע שלו מסכת יהלומים יפה וחדשה עם ג'סו לבן, ומעל מדבקת כיתוב של יעל יניב, פתקית ממו חמודה ועליה עוד מדבקה של משקפיים, וורודים כמובן:

010

אחרון חביב, הריבוע הגדול. על הרקע הכתום הדבקתי חתיכה מהיומן של שנה שעברה- לוח חודשי, עליו שיבצתי מגוון לבבות מכלמיני חומרים, צבעים וגדלים. מעליו ג'ירפה מעץ שצופתה בוושי טייפ חדש (שוב מאותה חנות) ויפה, ומפלצתון חמוד, גם הוא של dress it up:

009

אני מאוד אוהבת את משחקי העמוק שהמסגרת הזו, עם "אדן החלון" שיש לכל ריבוע, מאפשרת. למשל בריבוע השמאלי התחתון:

014

ובריבוע המרכזי:

013

כרגיל, תענוג גדול ליצור בהשראת נקודת המוצא. זה תמיד מביא אותי למקומות חדשים ומעניינים, מאתגר אותי ומוציא אותי קצת מהיצירה ה"רגילה".

ועכשיו, בפעם הראשונה בבלוג החדש והמחודש- אתגר "יוצאות מהקווים" לחודש הבא, מזכירה שוב את הכללים-

האתגר מתפרסם כאן בבלוג היום, ה-18.10 ותוצאותיו יתפרסמו כאן בעוד חודש בדיוק, ב-18.11. את היצירות שנוצרו בהשראה אסוציאטיבית מהרמז יש לשלוח אליי למייל karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.11, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מהרמז ליצירה. אנא ציינו גם את השם תחתיו תרצו שאפרסם את היצירה, ואם תרצו- גם קישור לבלוג או לאתר. היצירות חייבות להיות חדשות, ואין לפרסם אותן במדיה אחרת עד לתאריך ה-18.11. לאחר פרסום פוסט התוצאות כאן בבלוג, אתן מוזמנות לפרסם אותה כאוות נפשכן, יחד עם קישור לפוסט המתאים פה בבלוג.

והחודש- מי שקצת מכירה אותי יודעת שמבחינתי, את רוב מה שצריך להגיד בחיים, חוה אלברשטיין כבר שרה טוב יותר. שירים פרי עיטה או בביצועה כבר היוו השראה לאתגרים שלי כמה וכמה פעמים בעבר (למשל באתגר הראשון, עם השיר "רמז", או באתגר לרגל הולדתה של יעלה עם השיר "ברוך הבא" שגם היה הדבר הראשון שיעלה שמעה ברגע שיצאה לאוויר העולם). לראש השנה קיבלנו (כלומר, יעלה קיבלה, אבל בפועל, כולנו) את הדי.וי.די החדש והמקסים "עץ הכוכבים" – שירי ילדים בביצועה של חוה, עם אנימציה מתאימה ומקסימה. הוא מתנגן אצלינו בבית בלי הפסקה. התלבטתי איזה מהשירים הנפלאים בדי.וי.די יהיה המתאים ביותר לאתגר הפתיחה של הבלוג. הבחירה הראשונה שלי הייתה בשיר "החולם הקטן", אבל לא הצלחתי למצוא את האנימציה שלו ברשת. הבחירה השנייה מוצלחת לא פחות (אם כי מוכרת יותר), ומתאימה לא פחות לרוח הבלוג החדש. אולי היא אפילו מתאימה יותר, כדי להגדיש במה שונה הבלוג החדש מהישן. אז אני משאירה אתכן עם הסרטון הנפלא הזה, בתקווה שהוא יתן לכן המון השראה ויפתח לכולנו שנה יצירתית, צבעונית, מלאה סקרנות ותום:

 

18 מחשבות על “18

  1. קרינוש, איזה יופי! תתחדשי על הבלוג המקסים. כל כך עושה לי חשק לשוב ולכתוב :) ואולי לפתוח פינה מחודשת כמו שעשית כאן…
    אהבתי מאוד את יצירת העומק שלך – כולה צבעים וכיף – שני דברים שאני מאוד מאוד אוהבת.

    יש לי כמובן המון שאלות… מה שלומך? איך הילדים המתוקים? ועוד ועוד… וגם מתי אוכל להעביר לך את הכלים שיצרת :) ?
    המון נשיקות וחיבוקים בינתיים ושיהיה חורף חמים.

    אהבתי

  2. קרין יקרה!!!
    מזל טוב ושמחה גדולה ליום ההולדת,
    תתחדשי על הבלוג המשודרג,
    תודה על שלל ההשראה והיצירות המקסימות
    ו-תודה על הפרגון!! וגם – וואו, איזה כיף לי :)

    שולחת לך מסר עם הפרטים שלי…

    אהבתי

  3. כמה וכמה ברכות- ליום ההולדת, לבלוג החדש ולעובדה שאת מרגשת אותי בכל פעם עם בחירת השירים… חוה אלברשטיין אהובה עלי מאוד ואחרי שראיתי את הסרטון הזה- ארכוש את הדיסק. (כביכול עבור הנכדה שלי אבל בעצם עבורי….)
    מקווה שאצליח להשתתף באתגר- השיר הזה עשה לי משהו ושמץ של רעיון מבצבץ לו….

    אהבתי

  4. וואו, המסגרת עם המשבצות שמילאת יצאה ממש יפה, רעיון מקסים לקיר השראה ולקראת שנה חדשה בכלל…
    ברכות לזוכה:)

    אהבתי

  5. תתחדשי!! כיף כפול, גם יום הולדת וגם בלוג חדש! מזל טוב!
    תודה על הפירגון, וזו אכן החותמת הראשונה שאני צובעת ועוד עם מכחול המים החדש שלי!
    תענוג!!
    מקווה שאצליח להשתתף גם באתגר הבא!

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה