שנת די-חלק ראשון

הבטחתי קצת יצירה אחרי שני ביקורים רצופים בחדר המשחקים שלנו, אז הנה אני כאן, מקיימת. אמנם נפרדנו לבינתיים מחדר המשחקים, אבל ראש השנה עדיין מככב…המתנות שהכנתי השנה לרגל החג היו מצומצמות למדי, בכל זאת, תינוק חדש וכל זה…אבל כשראיתי את הפרסומים של עינת המופלאה והכל-יכולה מ"מזמינים" על לוח השנה לעיצוב עצמי שהיא השיקה, מיד הזמנתי. שלושה. מעשה לחלוטין חסר הגיון, כמובן, אבל זה קורה לי כשמדובר בעינת.

הזמנתי, ואז הדואר הנע שבת. ושבת. ושבת. ופחות משבוע לפני ראש השנה הם הגיעו אליי, שלושה לוחות מהממים, חלקים וממתינים לעיצוב. היה לי ברור שזו משימה בלתי אפשרית, עם שני ילדים בבית, אחד מהם בן פחות מחודשיים, אבל בכל זאת…ניסיתי. ובערב ראש השנה מסרתי להוריי את הלוח הראשון מתוך השלושה- מעוצב למשעי, 13 חודשים ושער. המון תמונות, אז יש שני פוסטים. ואז יש עוד אחד :)

כמובן שהשער היה האחרון שעוצב, אבל לפי הסדר, נתחיל ממנו…דף הרקע בעיצובה המהמם של צרויה, מקיט הלילה הפרטי שקיבלתי ממנה בהחלפה (וכבר כמעט אזל…), דף מושלם לחלוטין, עם משולשים קטנים בלבן- טורקיז- אפור כהה-אפור בהיר-וכתום, כמובן. במרכז תמונה משפחתית מקיפה למדי עם מאטינג, וכותרת:

082

צבעי הבגדים בתמונה, שצולמה בליל הסדר בשנה שעברה , התאימו בצורה לגמרי מושלמת לצבעי הדף- הטורקיז של גיסתי, האפור של אמא שלי ובמכנסיים של אבא שלי והכתום…אצלי כמובן. בתמונה חסרים שני נכדים- איילצ'יק, שחגג השבוע שנה ובליל הסדר חרפ שינה עמוקה, ואמיתי, שנמצא בבטן, אם מסתכלים היטב אפשר לראות אותו…התאמתי לתמונה מאטינג כפול מבריסטולים חלקים- טורקיז בהיר ואפור כהה. לכיתוב השתמשתי אותו מאטינג בסדר הפוך, ובאותיות ויניל של תוצרת הארץ. בחלק התחתון של הדף הוספתי גם את השנה העברית וזה הכל:

085

לוח השנה מתחיל, כמובן, בחודש ספטמבר, שכבר כמעט נגמר כשהלוח ניתן….בזמן שהמתנתי לדואר שיסיים לשבות בחרתי תמונות

מתאימות לכל אחד מחודשי השנה. ספטמבר הוא חודש נטול ימי הולדת קרובים בצד הזה של המשפחה, אז הקדשתי אותו ל"סתם תמונות יפות", ועיצבתי באווירת ראש השנה, עם קיט כרטיסי השנה טובה שעוד היה מונח על שולחני:

088

עוד תמונה משפחתית באותו הרכב חסר, הפעם ישנה יותר, פסי וושי טייפ במתאימים לאווירה הצהבהבה של התמונה, מדבקת נגטיב "שנה טובה" של תוצרת הארץ עם מאטינג, חיתוך כיתוב ותפוח:

090

אוקטובר הפך לחודש רווי ימי הולדת ממש לפני שנה, אז קיבלתי במתנה, 4 שעות לאחר תום יום הולדתי- אחיין חדש ומתוק מאוד, אייל. עיצבתי לנו דב משותף:

091

השתמשתי בדף רובוטים שנשאר לי מסדנת מיני אלבום קיץ שבניתי בזמנו, וגם בצד השני שלו, ירוק ומגניב. חוצמזה הוספתי המון המון מדבקות- חיצים שמסמנים את התאריכים החשובים, דגלונים, וושי טייפ לציון הנופש המשפחתי המתוכנן שכבר היה ועוד:

022 024

בנובמבר אחי המשעשע/משוגע/תלוי מאיזו זווית מסתכלים, והוא "כוכב החודש", תרתי משמע:

093

בחרתי תמונה מצחיקה במיוחד שלו, מסשן צילומים משפחתי ופורימי, מעליה הדבקתי שארית שחתכתי ממנה כוכבים למטרה אחרת, והוספתי בורדרים שונים (אחד מנייר, אחד מוושי טייפ, אחד ממדבקה):

032

בדצמבר דודה שלי וגם בת דודה שלי חוגגות יומולדת. באופן עקרוני תכננתי לציין בצורה מודגשת ימי הולדת של המשפחה המצומצת ורק לציין משפחה רחוקה יותר, אבל דצמבר נשאר בלי תמונה מתאימה והתמונה הזו ממש קרצה לי. יש כאן מאטינג לבן וחום כהה מדוגם, כוכבים וחיצים מעץ. אמנם יש להם נפח, וזה לא לגמרי מתאים לסוג כזה של פרוייקט, אבל זה כל כך התאים שלא עמדתי בזה:

094

ואז בינואר כבר לגמרי זרמתי עם התלת מימד הלא פרקטי…עם תמונה של כל הבני-דודים והנינים מצד אמא שלי, רקע הלוואיני, חץ שחור שנגה חתכה לי בסילואט וכותרת:

098

הדפים המהממים מקיט הלאווין ישן של אקו פארק שכל דף בו פשוט דורש מסגור. האותיות הן אותיות עץ של מקסטוק שצבעתי בשחור ואז רססתי בספריי כתום, זה לא יצא ממש כתום, אלא עם אפקט כתמתם ממש יפה:

102

דף אחרון לחלק הראשון- פברואר. בחודש בפברואר שני הנכדים הבכורים של ההורים שלי חוגגים יום הולדת- עומר ויעלה. קשה לבחור תמונת של שני הדוגמנים האלו, שני בני הדודים שדומים אחד לשני הרבה יותר משכל אחד מהם דומה לאח שלו…בסופו של דבר בחרתי בשתי תמונות מגבת יפיפיות, הפוכות בכיוונים, משלימות בצבעים. לשלמות הזו הוספתי רק מדבקת דויילי ענקית חצויה וכמה "אבנים" בצורת לבבות:

042

הצהוב המעושן הזה מתאים בול וממש מקפיץ את התמונות:

043

אני כל כך מרוצה מהפרוייקט הזה! אמנם ראיתי בנתיים רק את החלק הראשון של הלוח הראשון, אבל אתן חייבות להודות שזה רעיון אדיר. התוצאה הרבה יותר מרשימה ומיוחדת מהלוחות של אתרי האלבומים למיניהם (למרות שללא ספק גם כבודם במקומו מונח), ובזכות העיצוב המדוייק של עינת (כבר אמרתי שאני לא אובייקטיבית, אבל בעיני היא קוסמת, לא פחות)- זמן העיצוב די דומה. אני השתמשתי ברעיונות שהיא נתנה בבלוג שלה, וגם בחירת התמונות מראש לכל חודש קיצרה לי מאוד את זמן העבודה.

לפוסט הזה כמובן יש המשך, ובנתיים מצטברים לי עוד ועוד פוסטים ברשימת ההמתנה. הלוואי ששעון החורף הזה היה מביא איתו גם עוד כמה שעות ליממה. אני רוצה לטעון שהייתי מקדישה אותן להפיכת הפוסטים הקיימים בראש שלי למציאות, אבל בתכלס…כנראה שהייתי מנצלת אותן לשינה, אז אולי עדיף שאין כאלו :)

בינתיים אני כן אאחל לכולנו ששעון החורף יביא איתו לפחות חורף, ושהילדים שלנו לא יפחדו מהחורף כל כך (הנושא המרכזי בביתנו כרגע…) ושיהיו לנו הרבה אירועים משמחים שיולידו תמונות נהדרות ללוח השנה של ראש השנה הבא!

5 מחשבות על “שנת די-חלק ראשון

  1. קריני יקרה,
    איזה אושר זה לראות את העיצובים הנפלאים שלך!!
    הדפים יצאו נפלאים אחד אחד, ואני מאוהבת בדף ינואר עם הספה הארוכה וכל הזעטוטים עליה. פשוט שובה לב!!
    תודה על המילים היפות והחמות.
    מתגעגעת!!!
    <3

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

