סתיו ישראלי

מכירים את הסתיו

אחרי שאת הפעילויות של ראש השנה העליתי לבלוג באיחור לא אופנתי בעליל שהבטיח את חוסר היכולת ליישם אותן השנה יחד עם הסיכוי הסביר שישכחו עד השנה הבאה, החלטתי שעם פעילויות הסתיו אני לא מחכה, ומכה בברזל בעודו, ובכן…קריר. למרות שהתחלנו לגעת בנושא הסתיו עוד לפני ראש השנה, עיקר העיסוק נעשה בימים אלה, שמזג האוויר באמת משתגע וזה הזמן להתחיל להסביר לילדים מה בדיוק הולך כאן בחוץ.

מכיוון שהרבה מאוד מהרעיונות שלי לפעיליות נשאבים מהפינטרסט אהובי, התמודדתי עם דילמה הרת גורל- מה זה בעצם סתיו ישראלי? השלכת שלנו הרבה פחות צבעונית מזו של פינטרסט, דלעות כמעט לא מופיעות פה על המדפים, תפוחים יש כל השנה וקינמון…האמת שלא ברור לי איך הוא קשור לסתיו גם שם, בנכר.

כדי לפתור את הדילמה הרת הגורל, פשוט יצאנו החוצה, והתחלנו לאסוף דברים שונים, מעניינים, סתוויים. יצרנו לנו מגש סתיו:

P1050130

מצאנו אצטרובל גדול ואיצטרובל תינוק, מצאנו עלים יבשים בשלל צורות וגוונים, מצאנו שלל אגוזים, מצאנו המון המון סוגי בלוטים:

P1050135

הוספנו גם שבלול וסנאי מעץ, למרות שהסנאי לא לגמרי קשור ובטח לא ישראלי, יעלה התעקשה עליו. המגש שלנו היה דרך נהדרת להכרות עם הנושא, המאפיינים, המושגים הבלתי מוכרים האלו של סתיו. תוך כדי ההכנה של המגש התחלנו להחליף את הדיסק הקבוע שלנו "100 שירים ראשונים" בדיסק נהדר של שירי סתיו שקנינו (בעצם ארבעה דיסקים שונים של שירי עונות, לא שירי ילדים, אלא פשוט שירים, נהדרים וכיפיים).

עכשיו כבר היינו מוכנות לפעילות סתוית של ממש. פתחנו חבילת מדבקות סול שקנינו במיוחד לרגל הסתיו בחנות היצירה הקרובה לביתנו:

P1050052

מגוון של עלי שלכת בגוונים שונים, בצורות שונות ובמגוונים שונים, וגם בלוטים, והלהיט המרכזי- מטאטאים. יעלה מיד התחילה לטאטא את הבית, נשבעת! לאט אלט התחלנו למיין את הצורות- קודם כל רק לפי הצורה. את המטאטאים היא סידרה בצורת שמש, בהשראת הספר "ברלה, ברלה, איזה בלגן", שכיכב אצלנו בבית כחלק מההכנה לקראת הסתיו:

P1050059

המשכנו למיין את הצורות לפי קריטריונים שונים- כל אחת בחרה צבע ואספה את כל החלקים המתאימים, אחר כך חילקנו- לבובה קטנה נתנו לאכול בלוטים קטנים ולבובה גדולה בלוטים גדולים ועוד כלמיני פעילויות מיון שכאלו. כמובן שלא הכל בבת אחת, לא הכל באותו יום, כל פעם קצת. את הצורות הממוינות איחסנו על המדף שלנו בתבנית קאפקייק ממתכת- כלי שימושי להפליא לכל פעולות המיון באשר הן:

P1050061

כשהנחנו את שני המגשים אחד ליד השני שמנו לב שיש לנו עלים ממש ממש דומים:

P1050136

אחרי כל פעולות ההכנה האלו היינו מוכנות לגולת הכותרת של ההכנות- הקופסה הסנסורית הסתווית שלנו. אבל זה כבר יהיה בפוסט הבא, כי אמרנו פוסטים קצרים, לא?

2 מחשבות על “סתיו ישראלי

  1. אח….הסתיו.
    איזה יופי של פעילויות. אני מקווה שחוץ מאמהות עם חינוך ביתי- שגם גננות (מהחינוך המיוחד וגם מהרגיל) ייכנסו לבלוג שלך להשראה. התאהבתי במדבקות הסול הסתויות, העלים והאיצטרובלים עושים לי חשק לצאת לטבע וללקט!
    לילך

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה