כשתגדלי תביני

נכון, הבטחתי פוסט המשך על בצק השוקולד שלנו, אבל פתאום, בלי לשים לב, הגיע לו ה-18 בחודש. ככה, הוא התגנב לו בלי שהרגשתי, והבלוג החדש שלי כבר בן חודש! מזל טוב! ה-18 לחודש אומר גם שהגיע הזמן לאתגר "סמני דרך" החודשי שלי. אולי לרגל המעבר, אולי לרגל הקור, אולי לרגל העצלות, אבל החודש השתתפתי באתגר לגמרי לבד. כידוע, זה לא הולך לרפות את ידי…

תזכורת על מהות האתגר ועל הרמז של החודש שעבר (השיר הנפלא "כשתגדלי תביני" עם האנימציה הנהדרת מהדיוידי "עץ הכוכבים") אפשר למצוא כאן.

אני הכנתי שני פרוייקטים לאתגר. שניהם יחסית קטנים וזריזים, שניהם כמובן סובבים סביב יעלה, שהשיר כמו נכתב עליה. יעלה כבר בערך חצי שנה נמצאת עמוק בשלב ה"למה" ולא יוצאת ממנו. מהשנייה שהיא פוקחת את עיניה בבוקר ועד הרגע (המבורך :) בו הן נעצמות בלילה, היא שואלת. ושואלת. ושואלת. אני מאוד מאוד משתדלת לא להשתמש בצירוף המתבקש "כשתגדלי תביני", למרות שלפעמים זה קשה. היא מאתגרת אותי עם השאלות שלה ולפעמים אנחנו מגיעים למקומות ממש עמוקים ופילוסופיים שאני לא יודעת איך לצאת מהם. הדיון האחרון לדוגמה היה בעקבות קולות המואזין שנשמעים בקיבוץ, והובילו לדיון תיאולוגי על קיומן של דתות שונות, הצורך בתפילה ועוד. קשה. באמת! אבל המטרה המרכזית שלי כ"חינוך ביתי" (סוג של…) הוא לעודד את הסקרנות שלה, אז אני עונה, וחוקרת ולומדת איתה. ומנסה לתמוך בשאלות האלו גם דרך יצירה.

הפרוייקט הראשון הוקדש לחדר המשחקים שלנו. הכנתי לנו "לוח למה"- המטרה היא לבחור בכל תקופה שאלה אחת שמעסיקה אותה, ולנסות לענות עליה באמצעות תמונות, המחשות, יצירות ועוד שיתלו על הלוח. כבסיס השתמשתי בקנווס מיקסד מדיה שהכנתי פעם בסדנה. מאוד מאוד אהבתי אותו בזמנו, והוא היה תלוי לנו בסלון, אבל עכשיו הוא כבר לא מתאים לי. ככה הוא היה נראה:

Exif_JPEG_PICTURE

התחלתי מהתאמת הגוונים שלו לגווני החדר. החלטתי שאני כן רוצה לשמור על מראה המיקסד מדיה שברקע, גם הוא מעודד סקרנות:

P1050740

וככה זה נראה בשלב כמעט סופי, תלוי על הקיר ליד השעון המושלם ביקום, שרכשנו מעדיה המופלאה:

P1050775

ובמבט קצת יותר כללי, עם הצצה ראשונה לעיצוב של חדר המשחקים המחודש שלנו:

P1050773

מקרוב יותר, אחרי הטאצ' הסופי:

P1050784

על החצי השמאלי הדבקתי פלייסמנט שעם עבה שקניתי פעם באיקאה. בצד השני יש לו דוגמה יפה, אבל פה דווקא הצד החלק התאים (זו חבילה של כמה, אז לא הצטערתי מידי על האובדן). על השעם אפשר כמובן לתלות דברים באמצעות נעצים. בחצי (פחות או יותר חצי, הם לא באמת שווים בגודלם) השני הדבקתי פיסת לבד גדולה, עליה אפשר להדביק לבד נוסף בלי מאמץ, או לתלות דברים אחרים באמצעות סקוצ'ים. בחלק התחתון הדבקתי שלושה אטבי עץ, שנועדו בעיקר לתליית היצירות של יעלה בנושא, או סתם לתצוגה מתחלפת של ציורים שלה על הקיר. על הלבד כתבתי כותרת באמצעות נגטיבים של האותיות של "קסם שימושי" ודיו דיסטרס:

P1050787

התוצאה אמנם לא מאוד אמנותית ומזהירה, אבל אני בטוחה שהיא תהיה לנו שימושית ונוחה. התוכנית הראשונה שלי ללוח היא להתעסק בשאלה שהכי מעסיקה את יעלה "למה יורד גשם". כבר הכנתי כמה המחשות לנושא, מבטיחה לשתף בהמשך.

הפרוייקט השני הוא קצת יותר בשבילי, פחות בשבילה. האינסטינקט הראשוני שלי כשהתחלתי לחשוב ברצינות על האתגר היה לתעד את השאלות שלה. בוקר אחד נצמדתי לדף ועט והתחלתי לכתוב כל שאלה שהיא שאלה. הצלחתי לתעד בערך חצי (כי לא באמת יכולתי להיות עם הדף והעט ביד בכל שנייה נתונה), ובסביבות 12:00 בצהריים נשברתי. נותרתי עם רשימה די מרשימה, ועליה התבססתי ליצירת הדף הדיגיטלי הבא:

למה

הקלדתי את כל השאלות לתיבת טקסט, ובחרתי שתי תמונות נפלאות שמתעדות חלק מההבעות השואלות והמתוקות כל כך שמלוות את השאלות שלה. שתיהן צולמו בטיולון שעשינו פה ליד הבית, להר תבור (אולי גם לו מגיע פוסט משלו…). באמת שהמבטים האלו הם מה שגורם לי (רוב הזמן) לא להשתגע מהשאלות (רוב הזמן. לפעמים אפילו לי נמאס. למשל כשאמיתי צורח אחרי חיסון ותוך כדי אני אמורה לענות על 3894 שאלות חדשות…). הוספתי כותרת, שני באנרים וקצת שפריצים. סקראפ דיגיטלי הוא ממש לא איזור הנוחות שלי, והתוצאה בהחלט לא מקצועית, אבל במצוקת הזמן הנוכחית עובר המון זמן מהרגע שאני מצלמת ועד שהתמונות מודפסות, ובכלל עד שהן מגיעות לאלבום…אז זה פתרון ביניים מאוד נוח. אולי בעתיד אקדיש לפרוייקט הזה גם דף "אמיתי". ואולי לא. יש לי כל כך הרבה תמונות יפות (צרות של עשירים, אני יודעת).

ועכשיו, אחרי כל כך הרבה חפירה, הגיע הזמן לאתגר "סימני דרך" של החודש הבא. מזכירה את הכללים:

האתגר מתפרסם כאן בבלוג היום, ה-18.11 ותוצאותיו יתפרסמו כאן בעוד חודש בדיוק, ב-18.12. את היצירות שנוצרו בהשראה אסוציאטיבית מהרמז יש לשלוח אליי למייל karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.12, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מהרמז ליצירה. מזכירה שהקשר בין הרמז ליצירה לא חייב להיות ישיר, אלא יכול להיות רחוק ואסוציאטיבי כאוות נפשכן, ושניתן לשלוח כ-ל סוג של יצירה. אנא ציינו גם את השם תחתיו תרצו שאפרסם את היצירה, ואם תרצו- גם קישור לבלוג או לאתר. היצירות חייבות להיות חדשות, ואין לפרסם אותן במדיה אחרת עד לתאריך ה-18.12. לאחר פרסום פוסט התוצאות כאן בבלוג, אתן מוזמנות לפרסם אותה בכל רחבי הרשת, יחד עם קישור לפוסט המתאים פה בבלוג.

ה-18 בחודש הבא הוא נר שני של חנוכה. צפוי לנו חודש עמוס אירועים במשפחתנו הקטנה, ובסופו, באמצע חנוכה, הרפתקה גדולה (כן, עוד אחת, אבל ממש אחרת). ניסיתי לחשוב על אתגר שישלב את כל הנ"ל…מצאתי תמונה ששבתה את ליבי, ואני סקרנית לראות לאן היא תקח אתכן ואתכם, כי עכשיו יש לי גם גברים מנויים לבלוג, כבוד!

stock-footage-planet-earth-rotating-inside-old-style-light-bulb-seamless-looping

 

מחכה לעבודות ולרעיונות, ועד אז- שיהיה חודש נפלא!

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

