20 שעות טיסה

ספר פעילות לטיסה

ברשומה הקודמת סיפרתי על ההכנות של יעלה לטיול ועל התיק המרשים שארזנו לה לטיסה עצמה. בדרך לאוסטרליה בילינו באוויר קצת יותר מ-20 שעות, עם הפסקה של כ-3 שעות בשדה התעופה בסיאול, קוריאה. בדרך חזרה לארץ בילינו באוויר קצת יותר מ-22 שעות, עם הפסקה של לילה וחצי יום (סה"כ 21 שעות) בסיאול. בהחלט אירוע שדורש היערכות מיוחדת. מאוד מיוחדת.

את התכנונים התחלתי זמן רב מראש, אגרתי ואגרתי נעיצות בפינטרסט שלי. המעבר לשלב הביצוע היה איטי להחריד ורווי דחיות (שמי השני), אך בסופו של דבר זה קרה והוא היה מוכן לטיסה- ספר פעילות לגבי אישי ולגמרי "תוצרת בית" ממני ליעלה. ככה זה נראה בהצצה:

P1060732

קודם כל למי שלא מכיר/ה את הקונספט- מדובר במעין ספר (תיכף נדבר על הצורה החיצונית) שדפיו כוללים מגוון אפשרויות משחק. הספר לרוב עשוי ברובו מלבד ומיעוטו מבדים נוספים, קישוטים ותוספות אחרות. מהתיאור הקצר הזה משתמע שהכנת ספר פעילות מיועדת לתופרים בלבד. בתיאוריה, זה נכון. אבל הרשת מלאה בהדרכות ליצירת ספר פעילות ללא תפירה, וגם אני, בעוונתי, אילתרתי לי דרך שכזו, לא מושלמת, אבל ללא אף תפר אחד. הדרך בה בחרתי בסופו של דבר לאגד את האלבום מצד אחד הוכיחה את עצמה כמאוד יעילה, ומצד שני הייתה מעט מסורבלת וכבדה. יש המון הדרכות ליצירת כריכות לספרי פעילות, אבל לי היה חשוב שיהיה ניתן להפריד את הדפים ולשחק כל פעם בדף אחד, גם בלי לסחוב את כל הספר כולו, ולכן אילתרתי. את הדפים עצמם בניתי על בסיס בד פשתני שכזה. חיברתי כל שני בסיסי בד בדבק וביניהם הכנסתי קרטון ביצוע. את כל ערימת הדפים השמנמנה שנוצרה כרכתי בקלסר משרדי שמנמוך ששדרגתי ברמה קלילה בלבד, עקב מגבלות זמן:

P1060727

האותיות (עשויות משתי שכבות לבד ומבוססות על כתב היד האחד והיחיד של צרויה, כמו הרבה איורים ודוגמאות בספר…) מודבקות לכריכה בסקוץ' (צבעוני! קניתי המון במקסטוק, זה כזה להיט משדרג). מסביב לכל אות ציירתי את המסגרת, והנה כבר בכריכה פעילות התאמה- בין האות הכתובה לאות המודבקת, וגם שלב חשוב בתהליך הכרת השם שלה-

P1060729

אם התחלנו בהתעסקות עצמית, אז נמשיך בה…בדף הראשון- מראה. מה יותר כיף ממראה?

P1060845

נרקיסיסטי משהו, אבל לא עמדתי בפיתוי לשלב את מדבקת הלבד הקיטשית הזו:

P1060738

למען האמת, מי שהכי נהנה מהדף הזה זה אמיתי:

P1070543

בדף הבא, פאזל קליל וחמוד. שוב הבסיס הוא איור זריז מאוד של צרויה, שהורכבת מהרבה שכבות לבד (סוג של פייפר פיסינג) ואז נחתך לארבע:

P1060739

כל חלק הודבק בנפרד עם סקוץ' (צהוב! אני לא הולכת להפסיק להתלהב מזה) והמסגרת הכללית צויירה מסביב:

P1060844

ממול, אחת הפעילויות האהובה על יעלה בעולם הזה- הדבקת נקודות על חיפושיות. לא יודעת להסביר את זה, אבל היא מתה על זה. יש לנו משחק כזה מקרטון שהכנתי מזמן מזמן לעבודתי בקליניקה, יש לנו ספר כזה שמגיע עם חיפושית מלבד ונקודות ("החיפושית שנולדה בלי נקודות" מאת מאיה פרייס, שהיא גם שכנתנו האהובה) וזה מעסיק אותה שעות. אז הכנתי לה עוד אחת לדרך, עם אימון בפתיחת רוכסן וסגירתו:

P1060843

הנקודות, כמובן, מתחבאות בתוך הכיס:

P1060746

הכפולה הבאה מוקדשת לקלאסיקה של כל הזמנים- משחק זיכרון. ככה זה נראה בתחילת המשחק:

P1060747

המשחק מבוסס על צורות גיאומטריות פשוטות וצבעים בסיסיים. למה לא לתרגל מושגים על הדרך?

P1060748

הכפולה הבאה היא הכפולה הדידקטית, שלהפתעתי זכתה להצלחה לא מבוטלת אצל יעלה. התחלנו להתעסק במספרים. כמובן שלא ישבנו עם חוברות ולמדנו מספרים, אבל קצת לפני הנסיעה התחלנו לשחק במגנטים של מספרים ובכל מיני פעילויות התאמה ראשוניות (כן, גם על זה יש לי פוסט או שניים בקנה). היה לי ברור שזה דורש מקום בספר הפעילות. בצד שמאל הכנתי (בעזרת עצותיהן הנהדרות של חברות המועדון הכבר-לא-ירושלמי האהובות שלי) חשבוניה:

P1060752

ממול הכנתי 5 חלונות שמסתירים מתחתם פריטים בכמות עולה:

P1060753

המספרים האפורים יכולים להתאים גם לחשבוניה (מתאפקת לא לאזכר את הסקוץ' הטורקיזי) וגם לחלונות שממול:

P1060755

הכפולה הבאה היא היחידה מכל הספר הזה שלא הועתקה או לפחות קיבלה השראה צמודה מפינטרסט, אלא המצאתי אותה לגמרי לבד, כדי לענות על צורך שהיה לי ברור שיעלה במהלך הטיול- הגעגועים למשפחה:

P1060757

המסגרות האדומות עשויות מלבד עליו מודבק שקף (כלומר, מאחוריו…). הן מחוברות לדף ב-3 פאות, וניתן להכניס אליהן תמונות פספורט מהפאה העליונה. את תמונות הפספורט יצרתי בעצמי באמצעות המון קרופינג של תמונות משפחתיות ויצירת קולאז' בפיקסה. אבא שלי (היי אבא! הקורא הנאמן שלי…) הדפיס לי במדפסת התמונות המצ'וכללת שלו. הן הונחו אחר כבוד במעטפה עשויה שארית ג'ינס-קטיפה:

P1060759

מתקרבים לסיום (אם לא היו לי כל כך הרבה רשומות לכתוב ולפרסם הייתי מחלקת את זה לשתי רשומות, אבל הרשימה כל כך ארוכה, שחסכתי…מצטערת אם זה יצא מייגע מידי). כפולה אחרונה, להיט בטוח. ידעתי שזה יהיה להיט ולא טעיתי- דף הקרטיבים:

P1060763

בתיאוריה המטרה היא התאמת צבעים- הכנת המקל המתאים לכל קרטיב. מכיוון שמכירה אני את קהל היעד שלי, הוספתי באחורי כל קרטיב סקוץ' (כחול!) ויצרתי פעילות אוכל (להיט מובטח!) שאפשר לחלק (להיט מובטח!) ולסדר בחזרה במקום (להיט מובטח):

P1060765

ברגע האחרון ממש אילתרתי למקלות הצבעוניים מתלה מגומיות שיער של יעלה (אפשר ממש לחשוב שהיא עושה קוקו לפעמים…). לא היה מאוד עמיד (הגומיות נפלו בדרך) אבל מדליק:

P1060767

וככה נראית כל החבורה כשהיא מסודרת:

P1060768

בדף האחרון אחרון חביב, השוס הגדול של הספר, שהיה לי ברור, מוחלט וידוע שיהיה הדף האהוב על יעלה. שוב, לא טעיתי (כשאני חושבת על זה, אפשר להגיד שהדפים מסודרים מהסוף-להתחלה לפי רמת ההתלהבות של יעלה מכל דף…ממש ככה). מעטפה גדולה ושמנמנה מבד כתום משגע (לפי הגזירה אפשר לראות שמיהרתי, ושאני לא מבינה כלום בתפירה):

P1060831

כשפותחים את הסקוץ' (הטורקיזי! הטורקיזי! הייתי חייבת להתלהב מהשילוב המהמם):

P1060832

מתגלה אט אט ההפתעה:

P1060834

שמנמן גם הוא, מלא בכל טוב:

P1060835

הסנדוויצ'יה של יעלה:

P1060837

שתי פרוסות לחם טעים, ממרח שוקולד, גבינה לבנה, קטשופ/ריבה, ביצת עין, גבינה צהובה, עגבניות, מלפפונים, גזר וזיתים- כל מה שצריך כדי להרכיב ארוחה. יעלה שוב ושוב אספה מאיתנו הזמנות לסנדוויצ'ים והכינה לנו לפי הזמנה- סנדוויץ' לבנהצהובה (שזה הממרח החביב עליה, אני לא ממש בטוחה שהיא יודעת להפריד בין שתיהן) עם מלפפון ועגבניה:

P1060839

או הסנדוויץ' החביב על אמא- טוסט עם קטשופ, גבינה צהובה וזיתים:

P1060840

ללא ספק, זה היה אחד הפרוייקטים היומרניים ביותר שלקחתי על עצמי אי פעם, עם מעט מאוד זמן ואפס יכולת תפירה, אבל אני לגמרי לגמרי מאושרת מהתוצאה והיא הצילה אותנו כמה וכמה פעמים במסע.

בהשראת יעל מהבלוג "קונדסונים קטנים" יש לי כמה תובנות מתהליך ההכנה והשימוש:

1. בזכות הדפים הקשיחים יכולתי להוציא ליעלה דפים בודדים גם לזמני הנסיעה הארוכים וגם יכולנו כל פעם לקחת איתנו דף אחד בתיק הגב לזמני שעמום בלתי צפויים. לנו לפחות זה היה שווה את סחיבת הקלסר הקשיח והכבד יחסית (הדפים עצמם בקושי שוקלים).

2. הדבר הכי חשוב בספר כזה הוא ההתאמה האישית- ברשת (כלומר בפינטרסט) יש באמת אינספור רעיונות לדפי פעילויות משגעים, מהממים ומדליקים, והבחירה קשה. לי היה חשוב שהדפים יהיו אקטיביים ולא רק (או בכלל לא…) יפים או נעימים למגע. זה כמובן תלוי בגיל הילד ובדברים שהוא אוהב ולפי זה כדאי לבחור את הפעילויות.

3. אפשר להכין ספר פעילות (או בשמו האמריקאי "ספר שקט") בלי תפירה. זה דורש כמויות בלתי מבוטלות של דבק בדים. התוצאה פחות יפה ונראית הרבה פחות מקצועית, אבל זה לא פוגם בהנאה. כן היו כמה התפרקויות קטנות במהלך הדרך, אבל דבק הג'ל שהיה איתי בערכת הסקראפ פתר אותן בקלות רבה. די בטוחה שספר תפור יהיה עמיד יותר.

4. לא לוותר על מספרי בד לתהליך ההכנה. הכל הפך הרבה יותר פשוט ומהיר ברגע שרכשתי כאלו.

5. לבד הוא חומר האפשרויות הבלתי מוגבלות. בתחילת העבודה קניתי כמויות אדירות של לבד במיליון צבעים, ועכשיו יש לי לבד לכל החיים. השתמשתי בכמויות ממש קטנות לפרוייקט הזה, והתוצאה צבעונית ועמידה (במגבלות סעיף 3. הלבד עצמו עמיד להפליא).

זהו, עכשיו, אחרי שסיימנו עם שלב ההכנות והטיסה, אפשר לדבר על הטיול עצמו. אבל רגע…קודם יש לנו יום הולדת 3 לחגוג! ההכנות כבר בעיצומן, וערימת פוסטים בדרך…מקווה להספיק לפרסם אותם בזמן אמת, או לפחות ממש במהרה.

6 מחשבות על “20 שעות טיסה

  1. 2 מילים אפשר לכתוב פה: אין עלייך! יצא לך ספר פעילות מדהים, גם הביצוע:)
    כשיעלה תהיה גדולה יותר, אין ספק שהיא תעריך (ואולי גם כבר עכשיו) את האמא המדהימה שיש לה…
    לילך

    אהבתי

  2. טוב תקשיבי, זה מטורף!
    יצר כ"כ יפה ומדהים!
    אין ספור פעמים התחשק לי להכין כזה ולא היה לי מושג איך, כי גם אני לא באמת יודעת להשתמש במכונת תפירה שיש לי.
    יש לי לוח שלם בפינטקרס עם רעיונות לספר כזה.
    וואהי, עוררת לי את החשק מחדש!

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

