ממשחק סנסורי למשחק דרמטי

כמה חול יכול לאכול- חול אכיל למשחק

בשבוע האחרון עשינו פעילות מתגלגלת בשלושה חלקים- שתי פעילויות סנסוריות שונות שהתאחדו למשחק סוציו-דרמטי נהדר אחד. כמו במציאות, גם בבלוג נעשה את זה בשלושה חלקים- שני משחקים תחושתיים נהדרים בנפרד ואז רשומה מאוחדת לעולם שיצרנו משניהם יחד.

בפעילות הראשונה יש לי מעט תמונות, אבל היא כל כך מומלצת שמגיעה לה רשומה משל עצמה. כבר סיפרתי פה על ארגז החול הביתי הנהדר והשימושי שלנו. באופן כללי אני די זורמת עם הרעיון שאמיתי אוכל חול. כמו פעוט ממוצע בשלב האוראלי, התזונה שלו כוללת בערך 10% חול. אבל בכל זאת חיפשתי גרסה קצת יותר בריאה ומתאימה לאכילה, שאני אוכל לאפשר לו לשחק בה עם השגחה קצת פחות צמודה (מן הסתם זה לא שאני משאירה אותו לשחק והולכת לשכב על החוף, אבל לפעמים אני מחפשת פעילויות שיאפשרו לי למשל להכין ארוחת צהריים). לשמחתי מצאתי פתרון מושלם, כאן.

לאט לאט, ביסודיות רבה, עברנו על כל ארונות המטבח. חיפשנו וחיפשנו אריזות פתוחות וחצי אכולות של ביסקוויטים, קרקרים, עוגיות וכל הבא ליד. הכמות שהצטברה הייתה די מרשימה, אני מודה (פעילות מושלמת לטרום פסח). את כל המצאי הכנסנו לתוך מעבד המזון, ובכמה פולסים קצרים יצרנו לנו חול משחק אכיל מושלם. ההזדמנות היחידה בה הצלחתי לצלם את החול בפעולה בלעדית הייתה כשחברה הבריזה מהגן ובאה לבקר את יעלה. זה היה המפגש הראשון של החברה עם קופסה תחושתית, והתמונות האלו פשוט אומרות הכל. תמונות כאלו בדיוק גורמות לי להתמכר יותר ויותר למשחק המופלא הזה. מכיוון שזו לא בתי הפרטית ולא קיבלתי את אישור ההורים לפרסום, התמונות מטושטשות. האושר עובר אפילו ככה:

IMG_20150615_100021

מי אמר שקופסה תחושתית חייבים לחוש בידיים?

IMG_20150615_100026

מתקבל ממש חול, נעים למגע, נשפך מהיד בעדינות, כיף לחוש עם כל הגוף:

IMG_20150615_101156

לאסוף חול באגרוף, ולאט לאט לשחרר:

IMG_20150615_101158

להתפלש ולהתמרח:

IMG_20150615_101217

מה שנהדר במשחק הזה, שהוא באמת מתאים לילדים בכל הגילאים, מגיל ישיבה ועד בכלל. זו גם יכולה להיות אחלה דרך להוסיף דקורציה טעימה לאירוע (דליי "חול" קטנים עם כף), או לקשט עוגה/קאפקייקס במוטיב ים. אנחנו כאמור, המשכנו עם זה לכיוון קצת אחר, אבל על כל זאת ועוד אספר בהמשך.

בנתיים, בין כל האירועים המשמחים והבילויים שלנו בשבועות האחרונים, אאחל לכולנו שבת של שלום, מלאה בחול ים נעים ובביסקוויטים טעימים!

2 מחשבות על “ממשחק סנסורי למשחק דרמטי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

