חברות אמת

סימני דרך- אתגר יצירתי

גם הפוסט הזה לא לגמרי היה בתוכנית. היום ה-18 בחודש. עד לפני כמה חודשים, התאריך הזה סימן רשומה בבלוג.  רשומה של אתגר "סימני דרך" האהוב שלי, שליווה אותי תקופה ארוכה בנאמנות. לפני כמה חודשים החלטתי להוציא את האתגר לחופשה לזמן בלתי מוגבל, אולי עד שהאנרגיות היצירתיות שלי יחזרו אליי. אבל החודש, החודש ציפתה לי הפתעה מרגשת ונפלאה. זה דורש עוד קצת חזרה אחורה בזמן.

פעם, מזמן, לפני פחות או יותר חמש שנים (אולי ארבע וחצי?!, לפני ההריון של יעלה, זה בטוח), הקמתי סניף ירושלמי של "מועדון נשים יוצרות" שייסדה קרנושי היקרה. המועדון נפגש אחת לחודש, ליצירה משותפת סביב פרוייקט, עם קיט חומרים מפנק. המועדון פעל תקופה די ארוכה, עד שעזבנו את ירושלים, והביא איתו המון דברים נפלאים לחיים שלי. הדבר הטוב ביותר שהוא הביא לי הוא חבורת "כבר-לא-מועדון-02". חבורה מדהימה באמת של חברות נהדרות שהכירו דרך המועדון, ונשארו חברות נהדרות גם אחרי שכל אחת מאיתנו פנתה לדרכה. היום החבורה כוללת שתי ירושלמיות, נציגה מרחובות, נציגה מגבעתיים, נציגה דרומית מבאר שבע ונציגה צפונית, שהיא אני. למרות הפיזור הגיאוגרפי המשכנו להיפגש ליצור יחד, ומעבר לזה, נוצרה חברות פשוט מיוחדת. לאחרונה אני מתקשה מאוד להגיע למפגשים שלנו, אפילו האמהות הטריות בחבורה מצליחות יותר ממני. חברות האמת האלו שלי, החליטו שזה לא לעניין, ועשו לי תרגיל. שלשום נחתו בתיבת המייל שלי, בזו אחר זו, הודעות מחברות המועדון שנכחו במפגש הקודם (4/6). זה מה שצרויה, המוכשרת, המופלאה, בעלת ידי הזהב ולב העוד-יותר-זהב, יוזמת המהלך כתבה:

" יש אנשים שלא מרימים ידיים בקלות ושגם כשאומרים להם ״האתגר בהפסקה״ הם לא מבינים וממשיכים להיות נודניקים ולשלוח עבודות לאתגר, למרות שהוא יצא לחופשה. כמוני. אין מה לעשות, המסורת הזו חשובה לי ומדרבנת אותי ליצור ובעיקר מזכירה לי כמה למדתי ועודני לומדת ממך. ועל זה אני לא רוצה לוותר! ולכן, קבלי את השתתפותי החודשית באתגר. לא ידעתי איזו כפולה לשלוח, אז שלחתי לך שתיים. את מוזמנת לבחור איזו מהן להעלות-

לאחרונה נפגשנו מספר חברות, כדי להכין אלבום חתונה למור (שכידוע לא עושה סקראפ לבד…) (*הערת המחבר מס' 1- מור, בנוסף להיותה חברה מופלאה מצוות כבר-לא-מועדון-02, היא גם גיסתי היקרה והאהובה עד מאוד, המידע הזה יעזור לעשות סדר בהמשך הרשומה*). למור היתה החתונה הכי מגניבה בתבל, כמו שיעידו הפוסטים שכבר העלית על החתונה (*הערת המחבר מס' 2- מדובר על פוסט החתופלצת*).  מור פיתחה לנו תמונות וחילקה לכפולות. הכפולה הראשונה שהכנתי היא כפולת קאפקייקס! בחתונה לא היתה עוגת החתונה המסורתית, אלא המווון קאפקייקס יפים וטעימים ברוח החתונה:
צרויה2
לדף הקאפקייקס המשגע הזה צרויה ציוותה דף של ממתקים אחרים, הילדים היפים שכיכבו בחתונה כמעט כמו החתנכלה. מזהים את היפיפייה באדום בתמונה הגדולה?:
צרויה
הכפולה השניה היא כפולת חופה. החופה היתה לא מסורתית והורכבה ממסורות שדיברו אל בני הזוג:
צרויה4
  ובדף השני מרוכזים בני המשפחה הצופים בכפולה (החתיך באדום הוא בח"לי):צרויה3
המפגש עצמו היה נהדר ועוד צפוי לנו מפגש המשך, כדי שהאלבום יתפוס עוד קצת נפח. יש משהו כיפי בלעבוד על תמונות שהן לא שלי. הריחוק הנפשי מאפשר לי הסתכלות אחרת וחופש יצירה שונה.
המייל השני הגיע מנציגת הדרום, נגה, ד"ר נגה. בין תורניות בבית החולים לאמהות למינימי החתיך שלה, נגה צמצמה במילים, אבל התמונות…תענוג, עם אוסף של תמונות מסיבה משובחות. הייתה שם כזו מסיבה מעולה, שממש הופתעתי לצאת החוצה ולגלות שעדיין צהריים (בעיקר בזכות בעלי השמחה וחבריהם שנבחרו בקפידה, אבל הרבה גם בזכות הדיג'יי המעולה שהרקיד בצורה מושלמת את החתונות של שלושת האחים במשפחת בח"ל- ראשית בחתונה שלנו, אח"כ בחתונה של אחיו הגדול ועכשיו בחתונה של מור הקטנה):
 נגה2
נגה
הבאה בתור- כרמל, סטודנטית, מורה, אמא של ערבה היפיפייה ועדיין, יוצרת בלי הפסקה. מעוררת הערצה, בחיי. וזה מה שהיא כתבה:
"אז עכשיו גם אני מתפנה לשלוח לך את היצירה שלי לאין-אתגר שלך… הלוואי שתחזירי את האתגרים במהרה! מה עם איזה אתגר חזרה לשגרה לכבוד ספטמבר? אני יודעת שאתם תמשיכו בשגרת הבית שלכם, אבל ברוב הבתים ההבדל בין אוגוסט לספטמבר הוא משמעותי… או אולי אתגר חגים? ראש השנה יוצא ממש לפני ה18.9.. בקיצור, אני מחכה לקרוא מה תמציאי לנו הפעם כי האתגרים שלך מאוד מעוררים את היצירתיות שלי, גם כשאני לא שולחת כלום..
 
וזו הכפולה שלי לאתגר, עם תמונות מהחתונה המדהימה של מור ושי.  ניסיתי להכניס כמה שיותר תמונות אבל גם להשאיר אוויר לנשימה בדף, אני חושבת שהצלחתי, מחבבת מאוד את התוצאה, והכי חשוב – מור אהבה את התוצאה!" נו, איך לא?!!? כפולה ממש נפלאה של צילומי משפחה (מזהות אותי בתמונה?! אני מחזיקה את הילדה היפה):
כרמל
כרמל2
אחרונה חביבה, איך לא?! כלת השמחה, וזה מה שמור כתבה:
"מועדון 02 לשעבר מסרב להכיר בביטולו של אתגר ה-18 לחודש. אי לכך, אני מצרפת כפולה שהכנתי במהלך מפגש יצירה (בו חסרת עד למאוד) שהוקדש כולו להכנת אלבום החתונה שלי (ותודה לבנות המהממות שהקדישו את זמנן, זה יצא מהמם!).
בצד ימין של הכפולה (או שמאל, עוד לא החלטתי) ניתן לראות אותי ואת בח"לי (שיחיה) משתטים לנו על גבי מטאטא, והמבין יבין:
מור
בצד שמאל של הכפולה, אנחנו בצילומים אומנותיים שצילום אותנו הצלם החמוד, שהתעקש על כמה צילומים לפני החתונה עצמה, על אף סירובי לפזז בשדות כמיטב הכלות: 
מור2
 ובכדי להוכיח שגם את, גיסתי המהממת, עוד לא נואשת מהאתגר, הרי לך יצירה מופלאה, הברכה שיצרת לחתונה שלנו. ולמרות שבח"לי אינו סולח על איות שמו ב-Y, בכל זאת הברכה הזו היא אחת היפות והמרגשות שקיבלנו (*הערת המחבר מס' 3- זו לא הברכה, הייתה גם ברכה. זו ה"ברכה להקראה" שכתבנו יחד, "משפחת הכלה" ובח"לי הקריא בחתונה. עיצוב הברכה בהשראת ההזמנה היפיפייה שלהם לחתונה*):
ברכה למור
יוחזר האתגר לאלתר!
גיסתך האוהבת,
ובנות מועדון 02 לשעבר.
רק מלערוך את הרשומה הזו עולות לי דמעות. תגידו לי, איפה יש כאלו חברות מדהימות?! מפרגנות, דואגות, תומכות, מדרבנות?! ואחרי כאלו מילים חמות, לא נותרה לי ברירה, אלא להעלות אתגר "סימני דרך" לחודש הבא. אני לא מבטיחה שזה סימן לחזרתו הקבועה, אבל לפחות עד ה-18 בחודש הבא, הוא כאן. על הרעיון שעומד מאחורי האתגר אפשר לקרוא כאן, והכללים בקצרה:
 אתגר יעלה כאן היום, ה-18.08.2015, תוצאותיו יפורסמו בדיוק בעוד חודש , ב-18.09.2015. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.09.2015, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. אתן מתבקשות לא לפרסם את העבודה בבלוג/פורומים/קומונות וכו' עד לתאריך ה-18.09, ואז תפרסמו בכל מדיה שבא לכן, עם קישור לפוסט הרלוונטי כאן…כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו.
חשבתי שאולי הקושי שלי עם האתגר בחודשים האחרונים הייתה העובדה שהוא נשאר כמו מעיין שריד ארכיאולוגי מהבלוג הישן שלי, הבלוג שהוקדש כמעט אך ורק ליצירה "סקראפית", והתקשיתי לחבר אותו לבלוג החדש וגם ל"אני" הקצת-חדשה. אז אני מנצלת את ההזדמנות להדגיש שאני יותר מאשמח לראות גרסאות יצירתיות ברוח הבלוג- רעיונות ליצירה עם ילדים, פעילויות לילדים או למבוגרים, אפילו רק הצעות, כאלו שלא מומשו. כמובן שגם יצירות "מסורתיות" של סקראפ, ציור, פיסול, מיקסד מדיה, צילום וכל מה שעולה על הדעת יתקבלו גם הן בברכה ובשמחה!
ומכיוון שבמסיבלוג עסקנין, בין המשתתפים באתגר תוגרל כמובן מתנה, בהשראת הרמז החודשי. ומהו הרמז החודשי?! לא, לא שכחתי…בהשראת חודש אלול, סימני הסתיו הראשונים שאנחנו מוצאים בקיבוץ, התוכניות שלי לקראת ראש השנה והשאלות הרבות שהחלו מעסיקות את ראשה המתולתל והחכם להפליא של יעלה, הרמז הפעם הוא מושג, קצר, קולע ומלא במשמעות-

לוח שנה

לאן זה לוקח אתכם?! מחכה מאוד לראות…ובינתיים שיהיה לנו חודש נפלא, מלא בחברות כאלו מופלאות, באהבה וביצירה.

5 מחשבות על “חברות אמת

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה