תגובה, פרגון ותודה

תודה

בתום המסיבלוג המהנה שלי, התיישבתי לקרוא שוב את התגובות, לסכם אותן, . לשתף אתכן ולבחור/להגריל את כל הזוכות בפרסים (כן, כן, התגובות שייכות לנשים, בלבד, שני קוראיי הנאמנים, כולל האחד שהתווסף בעקבות המסיבלוג, מוזמנים להשמיע את דעתם לעיתים קרובות יותר…). גיליתי שעומד בפני אתגר לא פשוט. תוך כדי כתיבה אני מנסה להנדס איך לצרף את כל המידע הנהדר הזה שקיבלתי מכן לרשומה אחת ממוקדת וממצה. הבעיה היא שכל תגובה כל כך עשירה, כל כך מלאה ברעיונות מדליקים, שממש קשה לי לצמצם אותן. התחלתי למיין את התגובות לפי רשומות, נראה איך ממשיכים מכאן:

רשומה ראשונה בסדרהרשימת ציוד להורה היצירתי. שאלתי אתכם מה הפריט ששכחתי להוסיף לרשימה, ואלו התשובות:

עדי הוסיפה קצף גילוח וכתבה "בעיני אחד האהובים על ילדיי בעלי הטונוס הבעייתי אז על חלון גדול בבית משפריצים ומציירים ולעיתים את הקצף עושים צבעוני…". בהחלט שימושי ומזמין המון פעילויות אפשריות, גם אנחנו כבר ניסינו את זה:
IMG_20150715_133107

יעלה ריץ קודם כל זכתה בנקודה כי קוראים לה יעלה. זה מה שהיא הציעה: "…והייתי מוסיפה רק עוד דבר אחד קטן- לגיל קצת יותר גדול אומנם… קופסאת ג'אנק של פיצ'פקס שאפשר ליצור מהם דברים, להדביק על יצירות ולמיטיבי לכת- לאחר מכן לרסס בספריי צבע! אני אוגרת "זבל" לא שמיש כגון טושים מקולקלים [ על פקקיהם כמובן..], מפתחות נטושים, כפתורים, חלקי תכשיטים, כפתורים, מכסים מעניינים וכל מה שבא ליד, וקדימה, ליצירה:]". איזה רעיון נהדר. מזכיר לי קצת את הפעילות שעשינו סביב הספר של חנוך פיבן, ועוד קולז'ים שיצרנו בעקבותיו:

IMG_20150617_102431

כרמל האהובה שלי כתבה: "…בינתיים – אתמול ערבה התחדשה בסט משפכים קטן ממקססטוק. יחי מקססטוק. מה שהייתי מוסיפה לרשימה הוא אמצעי בניה מסוג כל שהוא – קוביות עץ/ קפלה/ לגו/ משחק הרכבה אחר. בתור ילדה הייתי מבלה עם אחיי שעות בבנית עולמות מלגו ומה שבא ליד ומשחקת במשחקי דימיון". בלי ספק, אני לגמרי מסכימה, וכמו שהובטח ברשומה הקודמת, מתכננת רשומה שלמה בנושא משחקי בנייה:

P1010204

גל הוסיפה עוד אביזר הכרחי, שהתייחסתי אליו בעקיפין, אבל בהחלט לא בכבוד הראוי: "גלילי נייר טואלט! אין סוף לאפשרויות יצירה מהם- החל מצמידי גיבורי על, דרך חיות, גזירה לצורות שונות ועד לרעשנים ועוד ועוד. כמובן שיש גם את גלילונה למתקדמים.הילדים שלי חוגגים עם כל גליל ריק בעיניים מבריקות ומאושרות! כאילו זכו בפרס הגדול". גם אצלנו ההתלהבות דומה. לצערי אני לא מוצאת תמונה של הצמיד האחרון שיעלה הכינה מגליל נייר נטוש…

רק בשמחה המתמידה, המפרגנת, המגיבה כתבה: "...הייתי מוסיפה… כיסוי עיניים :). לתת לילדים להתנסות במגע החדש/ המעניין בלי לראות, ואז לגלות :)". איזה רעיון מדליק, מודה, לא חשבתי על זה!

אחרונה חביבה לרשומה הראשונה, צרויה, שללא ספק מכירה אותי יותר טוב מאת כף ידה, הוסיפה שני דברים פשוטים ומדוייקים להפליא: "ממך אני לומדת ששקיות זיפ לוק הן שימושיות מאד. לא רק לאחסן חומרים מהקופסאות התחושתיות. אני לא שוכחת לך את הפעילות המבריקה [!] של פסח – חציית ים סוף. בהחלט אפשר גם לשחק עם שקיות ולא רק לאחסן בהן. ובנוסף – שעוונית. בתור מישהי שלא גרה בקיבוץ ואין לה גינה [ובקושי מרפסת יש לי], אני חושבת שהבסיס ללא מעט פעילויות מומלץ לו להיות על שעוונית.". לגמרי מכירה אותי, בהחלט שקיות זיפ לוק הן מצרך הכרחי! לא מאמינה ששכחתי אותן! בדיוק השבוע הכנו שקית תחושתית מפנקת לימים החמים. וזו השקית מפסח שצרויה הזכירה:

IMG_20150322_141131

לא ייאמן, אבל רק עכשיו עוברים לרשומה השנייה! לא לפני שאכריז על הזוכה בחלק הראשון- יעלה ריץ, שבהחלט הוסיפה לי אביזר חדש לרשימה!

רשומה שנייה– חדר משחקים! שאלתי אתכם איזה טיפים נפלאים לארגון חדר המשחקים יש לכם להוסיף.

גחלת לוחשת כתבה: "כשיגדלו עוד קצת – את משחקי הקופסא והפזלים אפשר להעביר לשקיות זיפ-לוק גדולות, כמובן בצירוף חזית האריזה (שגם מבהירה מה התוכן, וגם גורמת לשקית לעמוד יציב). מסדרים את השקיות עומדות בתוך סלסלה, ואז הן גם תופסות הרבה פחות שטח, גם קל לחלץץ את זו שלמטה, ועדיין די פשוט "לדפדף" בינימן." רעיון מדליק! לגמרי!

כרמל התמידה וכתבה "הטיפ שאני יכולה להציע הוא לתלות על הדלת מתלה כיסים שמיודע לנעליים ואפשר להשתמש בו לבובות/מכוניות/כל סוג אחר של צעצוע בגודל מתאים.. אני גם אגלה לך שרכשתי מתלה כיסים כזה בדיוק במקסטוק בעשרים שקלים ממש לא מזמן…. לא חייבים לנסוע לאיקאה (אבל אפשר אם רוצים :) )". רעיון נפלא. מודה שגם לי יש מתלה כזה ממקסטוק, אבל אני מאחסנת בו…נעליים. אבוי לבנאליות.

צרויה גם היא לא איכזבה: "בנוגע לסידור החדר – שוב, אנחנו עדיין בחיתולי ההורות שלנו, וגם אצלנו החדר משתנה כל הזמן, ולמען האמת זה יותר חזון, כי זה עוד לא יצא אל הפועל. יש לנו שכן שיש לו ידי זהב וביקשתי שיבנה לנו זוג שרפרפים שהחלק העליון שלהם נפתח וכך הם יכולים להכיל משחקים [ובעיקר להחביא בלאגן]. הם אמורים להיות על גלגלים, כך שתהיה גם אופציה קלה להתנייד איתם בחדר. במקרה הצורך הם יכולים גם להיות הכסא שלנו ליד המיטה שלה, הם יכולים להכיל גם ערכת החתלה [כך שאפשר לשבת על אחד ולחתל על השני] והלוואי הלוואי הלוואי שהם יהפכו מחלום למציאות [אם כן – מבטיחה תמונה!]." גאונות הקוראות שלי, באמת. אני עדיין לא פיצחתי את עניין שידת ההחתלה. בשני הילדים אילתרנו משטחי החתלה לשבועות הראשונים משולחנות שהיו בבית ואח"כ פשוט חיתלנו איפה שיצא. אז אמנם אני לא בטוחה אם זה היה משתלב אצלנו בחדר המשחקים, אבל הרעיון הזה בהחלט מזכה את צרויה בפרס הזוכה לרשומה השנייה.

הרשומה השלישית הייתה הכי מורכבת לעריכה, כי קיבלתי כמה המלצות ארוכות, מפורטות ומושקעות להפליא ונראה לי שזו תהיה קצת הגזמה להוסיף אותן לרשומה הזו, שגם ככה ארוכה, אז הן יקבלו רשומה נפרדת משלהן, בקרוב (בין רשומות ראש השנה שכבר מתחילות ללחוץ). בינתיים הן כאן, רק בכותרות, כדי שאוכל להכריז על הזוכה, וברשומה הנפרדת אוסיף את כל הפירוט:

רק בשמחה-ממליצה בחום ומכל הלב על….הפארק החדש בבית שאן!!!

גילי וולף-אצלנו בבית מאוד מאוד אוהבים מדע. אז יש לי צרור (קטן) של המלצות מדעיות- הספרים מסדרת ״מגלים וממציאים״ , מוזיאון המדע  ומשחקים של חברה שאני ממש אוהבת – quercetti האיטלקית.

כרמל- המליצה על ארבעה ספרי ילדים, נכון לרגע זה, אתמצת את ההמלצות בתמונה, כאמור, בהמשך ההמלצה המלאה:

20150824_112515

הבחירה כאן הייתה באמת מאוד מאוד קשה, כל ההמלצות עשו לי חשק, אבל הסופו של דבר, הפרס המובטח הולך לכרמל, שכתבה בכזו התלהבות את ההמלצה, שלא יכולתי להישאר אדישה.

רשומה רביעית בסדרה, על אוריינות וקריאה:

אדווה כץ כתבה: "איזה מהמם!!! כל כך פותח את הדימיון, הקטן שלי עוד בן 9 חודשים. אבל בכל מקרה הכנתי כרטיסיות ענקיות כאלה עם מילים והוא מאוד אוהב אותך ומסוקרן תמיד כשאני מקריאה לו." נשמע ממש מדליק. הייתי ממש שמחה לראות גם תמונה!

כרמל נתנה טיפ שמאוד התחברתי אליו: "ערבולי עוד קטנטנה, אבל אוהבת לשמוע סיפורים ולדפדף בספרים, גם אם אין לה עדיין סבלנות לשמוע את הסיפור כולו והיא מאבדת סבלנות באמצע.. יש לנו מדף של ספרי ילדים והוא ממוקם בצורה שנגישה לה, היא כבר יודעת לזחול אליו ולהוציא ספר כשמתחשק לה לדפדף."

רק בשמחה– "ואו וואו וואו!! רשומה מדהימה, נתת לי המון רעיונות!!! אנחנו אוהבים לבנות אותיות מכל מיני חפצים :)". איזה רעיון מדליק! מאוד אוהבת את החיבור האישי, הדמיון והיצירתיות שהמשימה דורשת. גם הפעם הייתי שמחה מאוד לראות תמונה, אבל בנתיים, התשובה הזו מזכה אותך בפרס הזוכה לרשומה זו.

ברשומה הכמעט אחרונה, הזמנתי אתכן הזמנה פתוחה, לשאול שאלות על החינוך הביתי שלנו. קיבלתי משתי קוראות שלוש שאלות מעולות, אבל בגלל אורך הרשומה אני מבטיחה לענות עליהן ביחד עם רשימת ההמלצות, ברשומה הבאה בסדרה. בנתיים רק אכריז שהזוכה בפרס לרשומה החמישית היא חדווה, ששאלה וגם שיתפה בחוויותיה משלוש שנים בבית עם בנה!

זוכות יקרות, אנא שלחו לי את כתובותיכן במייל לכתובת karindi@gmail.com. מניחה שבעקבות החגים והחזרה של כל המדינה לשגרה יקח להפתעות קצת זמן להגיע, אבל מבטיחה לכן שהם יגיעו, יחד עם חוב ישן, עליו גיליתי בעקבות מייל מפתיע שבישר לי שפרס בו זכתה אחת הקוראות שלי בהגרלה ישנה נושנה מעולם לא הגיע ליעדו, אז גם את..צפי פגיעה!

בנתיים מאחלת לכולנו ימים אחרונים מופלאים של חופש גדול, או של אוגוסט. תהנו מסימני הסתיו שמתחילים להופיע בכל פינה, אנחנו כבר מצאנו בלוטים, איתרנו 3 להקות של חסידות בשמי הקיבוץ והיום, אין קץ להתרגשות, פגשנו את החצב הראשון. אין לי מילים לתאר את האושר הזה. באמת אין. ושוב, המון המון תודה על כל תגובה ותגובה!

מחשבה אחת על “תגובה, פרגון ותודה

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

