והתחלנו את שירנו מהתחלה

לוח שנה- חשיפה ראשונה

כבר תקופה די ארוכה שיעלה מתעניינת בכל עניין התאריכים והחודשים. אני חושבת שזה התחיל איפשהו סביב הטיסה שלנו לאוסטרליה, שהיא לא הפסיקה לדבר על "עשרים בדסמבר" (תאריך הטיסה שלנו, שבזכותה אני לא שוכחת). אחר כך היה יום ההולדת שלה ויום ההולדת של תוש (היא זוכרת את התאריכים של שניהם) וחגים ואירועים שונים בלוח השנה העברי…בקיצור, הנושא מעסיק אותה. החלטתי שאם כך, כדאי שיעסיק גם אותי. למרות שאני משתדלת להילחם בנטיותי הטבעיות להפוך את הבית שלנו לגן, בכל זאת ביקרתי בחנות השנייה הכי חביבה עליי בעפולה- "הכל לילד ולגן" והפתעתי את יעלה בוקר אחד עם זה:

IMG_20150902_090154

לוח "היום", כמו שניתן למצוא בכל גן. מכיוון שלא רציתי להשקיע בלוח (וגם אין לנו ממש איפה לתלות כזה), אילתרתי והשתמשתי מחדש במזרון הפעילות של אמיתי (שלפני זה היה מזרון הפעילות של יעלה). המזרון שלנו נקנה בחנות הבובות של הקיבוץ, "דורלי" (החלטה לשנה החדשה- להקדיש להם כבר את הפוסט שאני מבטיחה מזה זמן רב). הבד החיצוני הוא בד אדום, עבה ו- סקוצ'ים נדבקים אליו בקלות. תכננתי להדפיס לנו לוחות ימים וחודשים בהתאמה אישית, אבל המדפסת שלנו לא ממש מתפקדת (למי שהתעניין מה אני רוצה במתנה ליום הולדתי הקרב ובא…) ודחיית סיפוקים היא לא הצד החזק שלי, אז קניתי. הוספתי סקוצ'ים וסיכות מתפצלות וקיבלתי לוח שכיף לפתוח איתו את הבוקר, והוא גם משחק מרתק לאמיתי:

IMG_20150902_120941

הלוח הזה משחקי, מזמין ונהדר, אבל לא לגמרי עונה על הצורך, גם כי אין בו חודשים לועזיים וגם כי אין בו תאריכים. לצורך זה מצאנו פתרון פשוט יותר:

IMG_20150911_205633

לוח שנה שקיבלנו במתנה מהמועצה האזורית שלנו, הנדיבה, עם תמונות יפות מרחבי העמק. סימנו אירועים חשובים במדבקות, ימי הולדת בבלונים קטנטנים ותורנויות לילה של אבא בכוכבים ויצאנו לדרך. כל ערב לפני השינה יעלה מסמנת סוג-של-וי על היום שהיה:

IMG_20150911_205639

תוך כדי סימון אנחנו חוזרות על היום בשבוע, על התאריך הלועזי והעברי ועל הצפוי לנו מחר. יעלה ממש אוהבת את השלב הזה ביום ומבקשת לסמן גם בבוקר. ברור לי שהיא עוד לא לגמרי מבינה את המשמעות ולא זוכרת את כל המידע, אבל זה בהחלט עושה לה סדר במושגים האלו שמעניינים אותה. מה שהגדולים עושים תמיד הכי מעניין…בגלל זה גם השנה היא ביקשה וקיבלה יומן שבועי "כמו של אמא". זה היומן שהיא בחרה השנה לקבל מסבתא במתנה (על היומן של השנה שעברה סיפרתי קצת ברשומה על אוריינות, ובכלל כל נושא לוח השנה מתקשר לי מאוד לרשומה ההיא):

IMG_20150911_205715

וככה היא קישטה את השבוע של ראש השנה:

IMG_20150911_205747

רציתי להראות גם את שבוע ראש השנה ב"יומן השמח" שלי, אבל מסתבר שעוד אין לי תמונה…יתוקן בהקדם. במקום זה, הצצה קטנה לאתגר יצירתי חדש שהצטרפתי אליו, אתגר art journal, או "יומן חזותי", בהובלת חגית אזולאי-רוזנס האחת והיחידה. תקריבים לעמודים שיצרתי ביומן שלי בעקבות המשימה הראשונה באתגר השבועי- להדביק ביומן מה שנמצא:

פלאפון

כפולה אחת של יומיום, עם קבלות, חשבונות, פרסומות ושאר ענייני כספים, וכפולה אחת של כוונות ומחשבות לשנה החדשה. יופי של אתגר, הלוואי שאצליח להתמיד בו השנה.

כפי שהבטחתי יש לנו עוד כמה ענייני ראש השנה, ענייני אירוח, אפייה, קישוט ויצירה. הזמן כבר ממש קצר והמלאכה עדיין מרובה…אז שכולנו נספיק להנות מהשבת האחרונה של השנה!

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

