סתיו סטייל

קישוטי שלכת- יצירת דקורציה סתווית

כבר הרבה זמן אני מדברת על הקנאה הסמויה (טוב, אם אני מדברת עליה היא כנראה לא כ"כ סמויה, לא?!) שלי במסורת הדקורציה המרשימה שמלווה את החגים האמריקאיים (ז"א, החגים הנוצריים, אבל בעיקר בארה"ב). זה כל כך מופלא בעיני שכל הבית לובש חג, שבכל עונה עיצוב הבית משתנה בצורה מתאימה, שמקדישים לזה זמן ואהבה. כבר כמה שנים שאני מבטיחה לעצמי להשקיע גם בתחום הזה, מבטיחה- וכלום לא קורה. למזלי, יש לי את יעלה. יעלה לא נותנת לי להבטיח דברים ולא לקיים. יעלה גם לא נותנת לי לשכוח שומדבר שאי פעם אמרתי. במסגרת חגיגות יום ההולדת האינסופיות שלה (לכל אחת מהבובות בנפרד, וגם לחפצים ולשלל יצורים דמיוניים) היא הפנימה שחלק חשוב מכל חגיגה אלו קישוטים, וכך בחגיגות ראש השנה היא דרשה קישוטים וגם קיבלה. החגים עברו, והגיע הזמן להוריד את קישוטי ראש השנה. והגברת טענה, וכמובן צדקה- שעכשיו צריך קישוטים חדשים, מתאימים לנושא החדש. וכך מצאתי את עצמי מחפשת רעיונות מעניינים לקישוטים סתויים לביתנו החמים. השלב הראשונה היה איסוף עלים:

IMG_20151008_093736

פה אין צורך לקנא באפאחד. כל מגוון העלים הנהדר הזה נאסף ממש פה, בטיול בוקר רגלי קצר אצלנו בקיבוץ:

IMG_20151008_093806

שפע של צורות, גדלים, וכמובן- צבעי סתיו נהדרים:

IMG_20151008_093543

בגלל שהאיסוף התבצע מיד אחרי הגשם, סידרנו את העלים בין דפי נייר מגבת לייבוש, ועליהם הנחנו ספרים כבדים, ממש כמו פעם. זה ריתק גם את אמיתי:

IMG_20151008_095042

נתנו לזה להתייבש יומיים-שלושה (סתם כי היינו עסוקים, גם יום אחד יספיק בהחלט) ואחר כך ניגשנו למלאכה. יש מיליון רעיונות נהדרים ליצירה עם עלי שלכת, בפינטרסט ובכלל. אני בחרתי רעיון אחד, יעלה בחרה רעיון אחד והתחלנו לעבוד. כמובן שיעלה רצתה קודם כל לסדר את העלים:

IMG_20151010_105941

כדי לייעל את העבודה, בסיום הסידור שלה העברנו אותם, בסידור חדש (כמובן שגם אותו היא תכננה), למגש עץ:

IMG_20151010_110643

כשהמרכיב העיקרי היה מוכן, ניגשנו לאביזרים המשלימים. בהשראת הקולאז' הימי שלנו, שהוכתר כאחת מפעילויות השנה בביתנו, גם הפעם השתמשנו בטפש שקוף. גזרתי יריעה גדולה של טפט, קיפלתי לשניים ועל הנייר שמגן על הטפט ציירתי ביד חופשית ענן:

IMG_20151010_104435

גזרתי שני עננים, קילפתי בזהירות את הנייר מאחד מהם והדבקתי לריצפה, כשהצד הדביק כלפי מעלה (באמצעות איזולרבנד צבעוני בצבעים מתאימים, סתם כדי להוסיף לאווירה. סלוטייפ רגיל בהחלט יעשה את העבודה). יעלה גזרה את חתיכות הסלוטייפ בעצמה, תרגול גזירה על הדרך:

IMG_20151010_111716

והתחלנו לפזר באקראיות את העלים:

IMG_20151010_112442

השלב הבא, היה, כצפוי, הלהיט הגדול. נצנצים. אין דבר יותר מלהיב מנצנצים, לא משנה בן כמה אתה, לא משנה מה המגדר שלך, לא משנה כמה אתה אוהב יצירה- נצנצים זה קסם. אז הוצאנו נצנצים בצבעים תואמים והילדים פיזרו ופיזרו ופיזרו:

IMG_20151010_112630

השלב הבא דורש הרבה ריכוז ועדינות ולכן לא יכולתי לצלם אותו. כשיעלה הודיעה שהיצירה מוכנה, הגיע הזמן לקלף את הנייר מעל ענן הטפט השני שהכינונו מראש- לקלף קצת ולהצמיד למקום הזהה לו בענן המקושט, לשטח ולהוציא בועות אוויר ולהמשיך לקלף, עד שכל הענן המקושט מכוסה בענן הנקי, ונוצר לו ענן-עלים מנויילן ומוגן. כמובן שכזאת יצירת פאר ראוייה להיתלות בסלון כמרכז הדקורציה הסתווית, ולכן יש צורך בחוט תלייה:

IMG_20151010_115317

הוצאתי ערימת חוטי צמר יפיפייה שקיבלנו במתנה מסבתא, בררנו את הצבעים הסתוויים ומהם יעלה בחרה חוט תלייה:

IMG_20151010_121450

וככה זה נראה קצת אח"כ תלוי בסלון שלנו. התמונה צולמה בכוונה בחושך, אבל את הענן תלינו על החלון הגדול בסלון שלנו, וגם מבעד לווילון הלבן, האור עובר דרך העלים והנצנצים וזה נראה פשוט נהדר:

IMG_20151010_225200

כאמור, גם יעלה בחרה מבין הרעיונות הרבים בפינטרסט את הקישוט שלה. היא בחרה משהו זריז וממש פשוט להכנה. כל מה שצריך אלו עלים יבשים, חוט ומחורר. אנחנו השתמשנו בחוט הצמר הכתום (באמת שיעלה בחרה בו ולא אני) ובקרופ א-דייל שלי, שהוא מחורר ייעודי ליצירה. גם מחורר משרדי פשוט יעשה את העבודה. חוררנו את העלים שיעלה בחרה והיא השחילה אותם לפי הסדר שקבעה:

IMG_20151010_120801

את השרשרת היפה שנוצרה תלינו במיקום מרכזי בסלון והיא לחלוטין משתלבת עם המדבקה הסמוכה ויוצרת את האווירה המתאימה לעונה:

IMG_20151010_161441

יעלה התלהבה מהאיזולרבנד הצבעוני (תכלס צודקת, זה מגניב) והתחילה ליצור עוד קישוט מהשאריות. יצא ממש מגניב, נראה לי כמו טיפות של שלכת. נהדר:

IMG_20151010_121310

בינתיים, הצטברו לי עוד פעילויות עלים שממש מתחשק לי לנסות, והיום לקחנו מהספרייה ספר מעורר השראה בנושא הסתיו, ובכלל, אפילו עם החום הזה שחזר לו, אווירת הסתיו פה בהחלט עושה טוב למוזה שלי. אחרי כל החלטות השנה החדשה של החגים, מגיעה תקופת יום ההולדת שלי עם ההתרגשות שלה, ועם הרצון לקיים קצת דברים שהבטחתי לעצמי. הלוואי ואצליח! מאחלת לכולנו שבוע שקט שקט שקט. שנוכל לדבר רק על הסתיו.

3 מחשבות על “סתיו סטייל

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

