שלכת

את הפוסט הזה אני מכינה מראש. אני לא נוהגת לעשות את זה הרבה- להכין פוסטים כמה ימים מראש ולתזמן את הפרסום שלהם, מקסימום- מכינה את הפוסט בערב שלפני ומתזמנת פרסום לבוקר. הפעם, לכבוד תאריך מיוחד, אני חורגת ממנהגי. בפוסט "סימני דרך" של החודש שעבר הודעתי שאני לא יודעת בדיוק מתי יתפרסמו העבודות של החודש הזה. כשהתקרב התאריך הסתבר לי שזה יהיה מורכב. בח"לי האהוב, שיחיה, ארגן לי הפתעת יומולדת ענקית, ומסתמן שלא אהיה קרובה למחשב שלי סביב ה-18 לחודש, בכלל. מכיוון שקיבלתי עבודות נהדרות ומושקעות, אני לא רוצה לדחות את הרשומה עליהן למועד בלתי ידוע. אז אלו העבודות שהתקבלו מוקדם. אם יתווספו עבודות בהמשך, אצרף אותן ברשומה נפרדת. הרמז בחודש שעבר היה קישור, וגם תמונה:

תמונת השראה

ראשונה, הרבה הרבה לפני הזמן, קיבלתי מייל מרגש ומקסים מנחמה שחורי. נחמה היא אמנית טקסטיל מהשורה הראשונה, יוצרת קסמים ונפלאות מפיסות בדים, מטליאה טלאים והופכת אותם לדברים חדשים ומפתיעים. זה מה שהיא כתבה- "כשראיתי את האתגר החדש הרגשתי שהוא פשוט תפור עלי… אני מאוד אוהבת את צבעי השלכת ואת הטיול שלנו לארה"ב תכננתי לפי מועד "הקיץ האינדיאני" שלהם…יש לי כמה עבודות שהכנתי בצבעים האלה ומכיון שקשה לי לבחור- אשמח אם את תעשי זאת…הכנתי וילון  ארבע העונות לסלון שלי ואני מצרפת גם צילום  נפרד של הסתיו . כמו כן- צילום של מפית שהכנתי לבן שלי והיות ואני מאוד אוהבת אותה- הכנתי גם לעצמי.". כמובן שלא יכולתי לבחור מבין העבודות, אז הנה כל התמונות הנהדרות:

ווילון ארבע העונות
ווילון ארבע העונות
תקריב על ווילון הסתיו
תקריב על ווילון הסתיו
ראנר סתיו
ראנר סתיו

אחריה, הפתיעה גם צרויה ושלחה את העבודה שלה הרבה לפני הדד ליין. נראה לי שזו פעם ראשונה..וזה מה שהיא כתבה- "בן דוד של נתנאל התחתן, מה שהביא אותי ליצירה. כרגיל, בחרתי בגרסה לעצלנים, ושאבתי מהרמז שלך השראה צבעונית לכרטיס. אבל הפעם לא רק! אהבתי את הכיווניות של העלים הקשורים, והשתמשתי גם בה. אבל… כשהסתכלתי על הרמז וניסיתי להבין מה כל כך יפה בתמונה, הבנתי שלמרות שאני לא חובבת גליטר, הוא מה ש"עושה" את התמונה. אז החלטתי להוסיף גם נגיעות גליטר על הוואשי [בפס השמאלי הוא הצטלם הכי טוב].". כרגיל, במינימליזם משגע, אין כמו הכרטיסים של צרויה:

צרויה

החודש, לרגל התאריך המיוחד, ולאור העובדה (שכבר הזכרתי פה בערך 50 פעם בשבועיים האחרונים) שהסתיו עושה לי טוב, הכנתי עבודה מיוחדת לאתגר. כמובן שגם השתעשענו בפעילויות ביתיות בהשראת האתגר (על חלק קטן מהן סיפרתי כבר כאן, השאר עוד יגיעו בהמשך), אבל הפעם הכנתי גם יצירה בשבילי, כזו שלא קשורה (טוב, תמיד היא קשורה, אבל לא ישירות) לילדים. למען האמת, אפילו הכנתי שתיים. התחלתי משני עלי שלכת יפים שאספתי במיוחד למטרה זו בטיולי האיסופים שלנו. פתחתי את היומן שלי והתחלתי לשחק. את העלה הראשון ציפיתי בוושי טייפ:

IMG_20151013_214809

פסים פסים של דוגמאות יפות בצבעי סתיו מתאימים, ואז גזרתי בעדינות רבה לפי קווי המתאר היפים של העלה:

IMG_20151013_215850

נכון שהוא נהדר? תכננתי להוסיף לו כלמיני דברים, אבל התאהבתי בו ככה, הדבקתי אותו, וכמה שאריות/טיפות של סתיו מסביב:

IMG_20151014_084725

גם לגבי הכפולה שלו היו לי כל מיני רעיונות. אני חושבת שהיא עדיין לא גמורה, אבל ככה זה נראה:

IMG_20151014_084730

לפני כמה ימים שיחקתי ביומן עם כלמיני שבלונות, ספריים וצבעים. מכיוון שזמן היצירה שלי יחסית מצומצם, לא חיכיתי שכל השכבות יתייבשו, והספגתי את הנוזלים בנייר מגבת מהמטבח. הדוגמה שנוצרה על הנייר ממש מצאה חן בעיני, אז שמרתי אותו. עכשיו הוא ממש התאים. צבעתי את הבסיס של היומן (ספר ישן) בקצת לבן (לא מצאתי את הג'סו שלי, במקומו טבלתי מכחול בספריי הלבן שלי. זה די דומה, בסך הכל. סוג אחר של אקרילי מדולל) ומעליו הדבקתי (במוד פודג') את השכבה העליונה של הנייר הסופג. לא הקפדתי שזה יהיה ישר, הקמטים והבליטות דווקא התאימו לי פה. ככה זה נראה בינתיים, עד שאחליט על השלב הבא:

IMG_20151014_084734

את העלה השני תכננתי להדביק הפוך על הצד הימני של הכפולה. אז תכננתי. תוך כדי עבודה, לא ממש חשבתי, וככה, איכשהו, זה התגלגל אחרת, והעלה השני זכה לקנווס משלו:

IMG_20151014_084647

ציפיתי אותו בשכבה עבה של מוד פודג' (סוג של דבק מפיות) ואז שפכתי נצנצים. המון המון נצנצים. אני כל כך אוהבת את הצבע הזה של הנצנצים, בדיוק השבוע קניתי קופסה חדשה שלו, והיה לי ברור שהצבע הזה חייב להשתלב בעבודה שלי לאתגר הזה. אז שפכתי עוד ועוד, ניערתי בעדינות, אספתי את השאריות חזרה לקופסה והמתנתי קצת לייבוש. בינתיים שלפתי ממעמקי הארון קנווס עגול (ממקסטוק) שהמתין לתורו, יישנתי קצת את הקצוות בדיו מיישן (או בשמו המקצועי, כפי שהגדירה זו גיסתי האהובה "דיו במצוקה"- דיו דיסטרס), הדבקתי את העלה והוספתי ציטוט. הציטוט הזה לקוח משיר שבעצם הוביל אותי מתחילת העבודה, השיר "עלים נושרים", של חוה אלברשטיין כמובן. קצת קשה לראות, אבל השוליים העגולים של הקנווס צופו בוושי טייפ סתווי חדש ואהוב:

IMG_20151014_154652

ואת הכל ציפיתי בהרבה הרבה ספריי לכה, שלשמחתי מצליח למנוע מהנצנצים לנשור, ומאפשר לי להוסיף את הקנווסון המנצנץ והחמוד הזה לדקורציה הסתוית שלנו. החודש, אחרי הרבה זמן שזה לא קרה, חזרתי להינות מהיצירה לרגל האתגר, הוא גרם לי ליצור משהו חדש, הוציא אותי מגבולות הנוחות שלי. אז כנראה שאין ברירה, והגיע הזמן לאתגר של החודש הבא. מזכירה את הכללים:

האתגר יעלה כאן היום, ה-18.10.2015, תוצאותיו יפורסמו בחודש הבא. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.11.2015, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו. העבודה יכולה להיות מכל תחום של יצירה- סקראפ, מיקסד מדיה, ציור, צילום, פיסול, תפירה, יצירה עם ילדים, רעיונות לפעילויות, מערכי שיעורים, קופסאות תחושתיות,שירים, סיפורים קצרים והלוואי ועוד רעיונות שאני אפילו לא חושבת עליהם! ומה הרמז לחודש הבא?

כמו בדרך כלל, זו שאלה קשה. בכל זאת, יום ההולדת שלי, ולא סתם, אלא יום הולדת עגול. מן זמן כזה של חשבון נפש, סיכומים, החלטות גדולות והחלטות קטנות, חזון, השראה, תוכניות מפוצצות. ויחד עם זה, המון בלאגן במדינה, מזג האוויר משוגע, ואנחנו בכלל ציפינו ל"בחזרה לשגרה". מה יכול לעורר את המוזות ליצירה בימים כאלו? עבורי זה מאמר מופלא שהתגלגלתי אליו בזכות ההמצאה האהובה עליי ביותר בעת האחרונה (יחסית, הכל יחסית)- הלינק (כבר סיפרתי בעבר עד כמה מופלאה ההמצאה הזו, הייצוג הווירטואלי של עולם האסוציאציות שלנו, בעיני). מאמר זו מילה גדולה. זה יותר מכתב, מכתב מילד להוריו, כל ילד, לכל הורים. אני לא לחלוטין שלמה עם כל המכתב, אבל יש שם המון משפטים שדיברו אליי ומילאו אותי בהשראה. אם יש לכם כמה דקות להשקיע, אני לחלוטין ממליצה לקרוא את המכתב השלם. אם לא, בחרתי שני ציטוטים, משני נושאים שונים במכתב, כל אחד מהם מלא השראה וכיוונים. שני הציטוטים האלו (ולמיטבי לכת- המכתב כולו) הם הרמז שלי לחודש הבא. הראשון:

I am capable of being the finest example of your best attributes and values expressed in my very own way

והשני:

My home is my studio and my workshop

מקווה שעד שיעלו פה תוצאות האתגר הבא, כבר נהיה כולנו עמוק בתוך הטוב שבשגרה. חודש טוב לכולנו!

2 מחשבות על “שלכת

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

