(גן) עדן

ה-18 בחודש כבר כאן. חודש עבר מחגיגת יום ההולדת הנפלאה שלי. כבר חודש ורק חודש. סימן שהגיע הזמן לאתגר סימני דרך החודשי שלי. בחודש שעבר איתגרתי באתגר מאתגר במיוחד, אני יודעת. נתתי קישור למאמר/מכתב מלא השראה ונפלא מילד להורה, בהשראת המונטסורי, ובחרתי ספציפית גם שני ציטוטים מתוכו:

I am capable of being the finest example of your best attributes and values expressed in my very own way

והשני:

My home is my studio and my workshop

אני חייבת להודות שאיתגרתי גם את עצמי, יותר משצפיתי. אבל תיכף נגיע אליי. קודם כל, היצירה הנהדרת שקיבלתי ממש ברגע האחרון מצרויה המופלאה, האחת והיחידה:

"אני אמא מזה 8 חודשים. אני לא מהזן שקורא ספרי הדרכה, אני מהזן שמקשיב לעצות ומחליט אם מתאים לי ליישם או לא. אבל מה שאני כן קוראת, ולומדת ממנו המון – ובהנאה רבה – הוא הבלוג הקסום הזה! כשאני חושבת לעצמי איזו הורה אני רוצה להיות, אלו כלים אני מעוניינת לתת לבתי, אני יודעת היכן לחפש השראה. אז בהשראתך, מכיוון שהסימן הנוכחי עוסק בחינוך, שאלתי את עצת המומחה [הלא היא את…] והחלטתי שקופסאות תחושתיות בגיל 8 חודשים זה לא מוקדם מדי! תודה על המתכון, המענה, הנכונות, השיתוף והעצות. כמה כיף שיש לי אותך כהשראה! הפכת את בתי למאושרת!" וזו הקופסה התחושתית הראשונה של עדן המהממת:

IMG-20151101-WA0001

וככה היא נראית בזמן אמת:

IMG-20151101-WA0002

לצערי, את הסרטון המושלם של עדן מתמוגגת מהקופסה אי אפשר להעלות לבלוג, אבל תאלצו להאמין לי שזו פיסת תיעוד שגורמת לכל ההשקעה שלי בבלוג להיות שווה את זה. כל כך הרבה תודה צרויה על המילים המפרגנות והמרגשות, תודה לעדן שהיא כל כך מדהימה, ותודה לנתנאל שלמרות רתיעתו הסכים לפרסם פה בבלוג את הנסיכה המופלאה.

באשר לי, כאמור, אתגרתי גם את עצמי. המכתב הזה כל כך השפיע עליי, הוא מלווה אותי ללא הפסקה מהרגע שקראתי אותו. אני חוזרת אליו, קוראת כמה שורות, חושבת עליהן כמה ימים, מתעסקת בהן, חוזרת, קוראת שורות אחרות ושוב ושוב. התחלתי ליצור בעיקר בהשראת הציטוט הראשון שבחרתי, אבל איכשהו זה לא עבד, זה לא זרם. מסתבר שאני עדיין לא שם. אני עדיין מעבדת. הציטוט השני, לעומת זאת, הוא הרבה יותר פרקטי. זה לא אומר שהתעסקתי בו פחות, אבל יותר קל לשתף בזה…באופן כללי, התלבטתי אם הבלוג הוא בכלל המקום הנכון לכל המחשבות האלו. אמנם בלוג הוא סוג של יומן, אבל הוא יומן שיש לו גם קוראים (אני מקווה…). בינתיים החלטתי להתמקד בצד הפרקטי, עוד נראה מה נעשה עם כל הצד הפילוסופי הזה. הציטוט השני, בתרגום חופשי, טוען שעבור הילד, הבית הוא הסטודיו והסדנה שלו. זה כל כך נכון לכל ילד, ובטח ובטח לילדים בחינוך ביתי. המשפט הזה שלח אותי לשני כיוונים מקבילים- הראשון היה לחלום קדימה. אחרי הרבה זמן של ציפייה, התחלנו לתכנן את ביתנו העתידי, ובאופן טבעי, תכנוני חללי הילדים (עוד לא ברור בדיוק מה הם יהיו…) לוקח חלק נכבד בתכנון. לכבוד המאורע המרגש פתחתי לוח חדש בפינטרסט- חדר ילדים. הנה תמונה אקראית להשראה:

11b95f160016f8c9e8a661048ed97dfc

הכיוון השני היה שינוי מקיף בביתנו הנוכחי. יש לי הרבה מה לספר על זה וגם לא מעט להראות. התחלנו מפינוי מקיף, חדר אחרי חדר- מיינו, ניפינו, מסרנו, החלפנו וארגנו מחדש. המטרה המרכזית- פחות חפצים באופן כללי, ובעיקר פחות חפצים בתצוגה. הרבה יותר חלל לנשימה, הרבה יותר ארגון ומרחב שמאפשר משחק ויצירה. אנחנו עדיין לא שם, ממש לא, אבל בהחלט בדרך הנכונה. קצת הצצות לזה היו בפוסט שהתעסק בעצמאות, ועוד יהיו בקרוב, בפוסט מיוחד שיוקדש לנושא, לפני שזה הופך לפוסטפלצת.

בכל זאת, בהשראת כל המחשבות והמעשים האלו, מגיע האתגר של החודש הבא. נכון שיש את חנוכה בדרך, והתלבטתי לרגע אם לא מגיע לו אתגר מיוחד רק לו, אבל החלטתי שזה בהחלט יכול להשתלב, אז קודם כל מזכירה את הכללים:

האתגר יעלה כאן היום, ה-18.11.2015, תוצאותיו יפורסמו בחודש הבא. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.12.2015, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו. העבודה יכולה להיות מכל תחום של יצירה- סקראפ, מיקסד מדיה, ציור, צילום, פיסול, תפירה, יצירה עם ילדים, רעיונות לפעילויות, מערכי שיעורים, קופסאות תחושתיות,שירים, סיפורים קצרים והלוואי ועוד רעיונות שאני אפילו לא חושבת עליהם! ומה הרמז לחודש הבא?

פינת משחקים

כרגיל, סקרנית מאוד לראות לאן זה יקח אתכם…מאחלת לכולנו שיהיה חודש מלא רק בדברים טובים, במשחקים, בצבעים ובעיצובים יצירתיים.

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

