חדר ילדים

ה-18 בחודש שוב כאן. ה-18 בחודש האחרון לשנה זו. מדהים איך כל שנה אני מופתעת מחדש שנגמרה השנה. אבל לא בסיכומי שנה עסקנן…אלא באתגר סימני דרך החודשי שלי! הרמז בחודש שעבר, בהשראת שני פרוייקטים גדולים שמתנהלים אצלנו במקביל, היה "פינת משחקים". לשמחתי, קיבלתי עבודה כל כך מעוררת השראה מהאחת והיחידה, צרויה. זה מה שהיא כתבה:

"הרמז האחרון שלך [חדר המשחקים] התחבר לי עם החג שזה עתה נפרדנו ממנו – חנוכה. בהשראת הפוסט הזה https://www.facebook.com/dana.israeli.1/posts/1012129255475383?pnref=story של דנה ישראלי, הכנתי לבתי חנוכיה. כקנים השתמשתי בכוסיות חד פעמיות, בהן שמתי ברבצק. בתור נרות השתמשתי בקשיות נייר וללהבות נעצתי פונפונים להשחלה על גפרורים. כל ערב היא הדליקה בחנוכיה שלה ונהנתה לשחק בה! יצא היסטרי!". וכשצרויה אומרת שמשהו "יצא היסטרי", כבר למדתי שכדאי להאמין לה…אפילו בלי תמונות. אבל מכיוון שלא כולם מכירים אותה כמוני, הנה תמונות של עדן המופלאה וחנוכיית הפלא שלה:

צרויה1

בתמונה השנייה אמנם לא רואים את החיוך של עדן, אבל תראו איזו צבעונית ויפה החנוכיה:

צרויה2

אני התלבטתי לגבי הפרוייקט שלי לאתגר. שקלתי להעלות פה את ההחלפה שהכנתי לגיסתי האהובה, שאמנם בכלל לא נועדה לחדר ילדים, אבל כל כך כל כך מתאימה. בסופו של דבר החלטתי שאולי יוקדש לה פוסט נפרד, אבל את הרשומה הזו אני מקדישה באמת לחדר הילדים שלנו. או לפחות לפרוייקטים קשורים. קודם כל התחלתי לסדר את מדפי החדר שלנו- ממדפי חנוכה למדפי חורף. איזה כיף זה נראה בהתחלה:

IMG_20151215_171406

אפשר לראות שזה בתהליך, לצערי אני לא מספיקה להחליף את המגשים שלנו בתדירות ובקצב שהייתי רוצה, אבל עדיין, אני כל כך אוהבת את צורת הסידור הזו, שהיא בפני עצמה נותנת לי המון השראה. יש כאן מגש ציור/כתיבה לחורף (עוד יגיע פירוט של כל הפעילויות החורפיות, זו רק הצצה), שקית תחושתית חורפית, קופסה החול הקינטי שלנו (ללא ספק האהובה על אמיתי), מגש מספרים לחנוכה שעוד לא פורק, מגש חיות של אמיתי ופאזל עץ ראשוני. השידה ליד קצת פחות יפה, אבל עדיין מתאימה באווירה:

IMG_20151215_171408

למטה מגש עם מר וגברת תפוח אדמה, באמצע סלסלת יצירה לחנוכה (שבנתיים כבר הספיקה להפוך לסלסלת יצירה לחורף) ובמדף העליון שני אביזרים הכרחיים- קופסת החיות שאמיתי מאוד אוהב וסלסלת הכדורים שעדיין לא נפרדנו ממנה. גם שם צפויים עוד שינויים בקרוב, לאט לאט…לו רק היו עוד כמה שעות אנרגיה ביממה.

הלהיט האמיתי שחידשנו השבוע, ממש לכבוד האתגר, דווקא לא היה בתוך חדר המשחקים. הדבר שהכי מעסיק עכשיו את יעלה זו יצירה. היא עדיין מקדישה זמן רב למשחקים תחושתיים ועוד יותר למשחקי דימיון, אבל הכי הרבה- ליצירה. בח"ל ואני החלטנו שצריך לסדר לה פינת יצירה בסלון. היא יוצרת הרבה בחדר המשחקים, אבל הרבה מהזמן היא רוצה ליצור לידנו בסלון, כשאנחנו עושים דברים אחרים. התייעצות קדחתנית העלתה במוחו הגאוני את פינת היצירה החדשה של יעלה:

IMG_20151215_173845

בכוחות משותפים פינינו את המדף השני בארון הסלון הגדול שלנו. כשהמדף היה לגמרי ריק, שיתפנו את יעלה בתוכנית, ויחד בנינו לה פינת יצירה. זו עדיין לא צורתה הסופית, אבל הייתי חייבת להעלות אותה לאתגר…יש כאן מגשי לפסטיק לאחסון ניירות (ירושה מסבא שלי ז"ל), סלסלה עם שלל טושים, צבעים וכלים ומתקן מגירות קטן ונפלא שקיבלנו מאבא שלי במתנה. בעזרת ספריי צבע הפכנו אותו למתאים להפליא לפינה של יעלה. ככה זה נראה בתמונה היותר גדולה:

IMG_20151215_173850

מעל ומתחת מדפי ספרים, בהמשך אחסון של שלל אוצרות שונים, ואמצע, פינה של יצירה. מתרחקים עוד קצת:

IMG_20151215_173859

מצידה השני של דלת ההזזה הזו נמצאת הטלוויזיה שלנו, ומתחתיה מדפי המשחקים של הסלון (גם הם בתהליך שדרוג פניהם לחורף, תהליך שנמשך כבר זמן מה). רוב הזמן פינת היצירה של יעלה בעצם סגורה ומוגנת בפני ידי הקסם של אמיתי, שמצליחות לזרוע הרבה הרס במעט מאוד שניות, ומאפשר לה את המרחב הפרטי שהיא כל כך זקוקה לו. יעלה לגמרי מאוהבת בפינה החדשה שלה:

IMG_20151216_104612

יצירות מופת נוצרות שם כמעט בכל דקה:

IMG_20151216_105349

ולי רק נותר לחשוב שוב כמה גאון בח"ל, ולהעלות את היצירה שלו לאתגר כאילו הייתה שלי. מה רע?!

ועכשיו הגיע הזמן לעבור לאתגר של החודש הבא. קודם כל תזכורת לכללי האתגר:

האתגר יעלה כאן היום, ה-18.12.2015, תוצאותיו יפורסמו ב-18.1.2016. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.1.2016, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו. העבודה יכולה להיות מכל תחום של יצירה- סקראפ, מיקסד מדיה, ציור, צילום, פיסול, תפירה, יצירה עם ילדים, רעיונות לפעילויות, מערכי שיעורים, קופסאות תחושתיות,שירים, סיפורים קצרים והלוואי ועוד רעיונות שאני אפילו לא חושבת עליהם! ומה הרמז לחודש הבא?

חודש גדוש אירועים לפנינו- תחילתו הרשמית של החורף, שנה אזרחית חדשה, חגיגות חג במולד בעולם שסביבנו…חיפשתי המון המון תמונה שתלכוד בעיני את רוח התקופה, כמו שהיא באמת וגם כמו שאני מפנטזת שהיא תהיה..בסוף נפל הפור על התמונה מלאת האפשרויות הבאה:

תמונת השראה.jpg

(לחיצה על התמונה תוביל למקורה). כל כך הרבה אפשרויות, כל כך הרבה מקום לפרשנות…לאן זה לוקח אתכם!?

בנתיים, שיהיה לכולנו סופשבוע רגוע וכמעט-חורף קריר ונעים.

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

