בגדי חורף

יוצאים מהארון- משחקים בבגדי חורף

בעקבות מאמצי הרבים להתאים את פעילויות החורף שלנו לחורף הישראלי, השתדלנו להמעיט בפעילויות שלג (אם כי לא לוותר עליהן לגמרי, כפי שכבר ראיתן) ולהרבות בפעילויות רלוונטיות יותר. אז אמנם לא קר פה כמו בחורף מושלג, אבל בהחלט- בגדי חורף הם סממן חורף בולט אפילו בארץ. תכננתי די הרבה פעילויות סביב הנושא. שתיים מהן יצאו בינתיים לפועל, ועוד אחת שלא ממש קשורה ישירות לחורף, אבל בערך..

הראשונה והפוטוגנית יותר (הרבה יותר) היא פעילות הכפפות. את הרעיון העתקתי, כמעט 1:1, מכאן. זו הגרסה שלנו:

IMG_20151222_233434

מתלה כביסה גמדי, שמיועד לאוסף הכפפות הגמדיות שמתלוות אליו. המתלה הוכן מקופסת קרטון עבה שנחתכה לגובה שנראה לי נכון, 4 שיפודים וחוט מתכת דק (קניתי חבילה במגוון צבעים במקסטוק, פעם). הכפפות נגזרו מלבד לפי גזרה שציירה לי חמותי בשניה (כשרון הציור שלי שואף להרבה מתחת לאפס)- שתי כפפות מכל צבע. הכפפות והאטבים קיבלו סלסלות גמדיות תואמות:

IMG_20151222_233507

הסלסלות הגמדיות האלו הן ללא ספק הדבר האהוב עליי בפעילות, מצאתי אותן לגמרי במקרה בחנות קיקיונית באזורנו והן פשוט נפלאות. התוכנית הייתה שאמיתי ילמד לאט לאט לסדר את הכפפות בזוגות, ויעלה תתאמן בתלייתן:

IMG_20151222_233303

זו הדוגמה שלי, אם זה לא ברור…וגם זו, מזווית אחרת:

IMG_20151222_233310

בפועל, אמיתי התלהב מאוד מהאטבים, פיזר ואסף, פיזר ואסף. אח"כ הוא התלהב מהמתלה- פירק ואני תיקנתי, פירק ואני תיקנתי. זהו. הכפפות לא עניינו אותו בכלל. יעלה דווקא נהנתה מהתליה:

IMG_20151223_140300

מכיוון שהאטבים קטנים יותר משרציתי (השתמשתי במה שהיה לי זמין) האתגר גדול יותר ודרש ממנה לא מעט מאמץ:

IMG_20151223_135700

בסופו של דבר היא הייתה מאוד גאה בתוצאה:

IMG_20151223_140455

נכון לעכשיו, הפעילות הזו בהחלט פוטוגנית ויפה, אבל לגמרי לא עומדת במבחן זמן ההכנה/זמן המשחק. אני מתכוונת לתת עוד הזדמנות אחרי תקופת צינון (תרתי משמע…) קלה.

הפעילות השנייה היא בדיוק המקרה ההפוך- אפס זמן תכנון, אפס זמן הכנה, ספונטניות מוחלטת. יש לנו בבית מגירת אביזרי חורף, בה אני שומרת בעיקר צעיפים (אני די בטוחה שהפעם האחרונה שהשתמשתי בצעיף הייתה כשגרנו באיזור חיוג 02, לפני למעלה משנתיים) וגם כפפות, כובעים ועוד, שלי, של בח"ל ושל הילדים. בבוקר אחד בו היינו (שוב) סגורים בבית מחמת מחלה, הגיתי את הפעילות המופלאה הבאה:

IMG_20151226_103436

כן, כן, תמונת איכות. הזהרתי מראש שהפעילות הזו לא פוטוגנית, אבל היא ממחישה הכי טוב את הכוונה. שלפנו מזוודה (שתקועה לנו פחות או יותר באמצע הבית מאז שחזרנו מאוסטרליה, תיכף לפני שנה), העברנו אליה את כל תכולת המגירה והתחלנו לשחק:

IMG_20151226_103721

מה רבה החדווה. אין כמו תחפושות. אפילו שהן לא באמת תחפושות:

IMG_20151226_104007

קצת הצטערתי שהם עוד קטנים מידי לשחק את משחק השוקולד…לא נורא, עוד כמה שנים. בינתיים ניצלנו את ההזדמנות להעשיר את אוצר המילים- שמות הפריטים, פעלים ספציפיים, הרבה הזדמנות לתרגולים:

IMG_20151226_104017

הכי כיף למצוא שימושים שונים לחפצים מוכרים. הצעיפים הפכו לשמלות, לתיקים, למנשאים…מה לא? וכשסיימנו (זה לא לקח כ"כ הרבה זמן, בכל זאת היינו חולים) פשוט סגרנו את המזוודה ופתחנו שוב כשבא. בערך אחרי שבוע וחצי יעלה מצאה שימוש חדש למזוודה.

פעילות אחרונה שמתאימה גם לבגדי חורף, למרות שאנחנו עשינו אותה די בתחילתו של הסתיו, היא פעילות מונטסורי קלאסית- כביסה. זה התחיל משילוב של צורך אמיתי בכביסה ידנית יחד עם רצון של יעלה לכבס את בגדי הבובה שלה. אז ארגנו את כל הדרוש לכביסה:

IMG_20151021_164530.jpg

אנחנו עשינו את זה בחוץ, כי מזג האוויר עוד איפשר, אבל בהחלט אפשר לעשות את זה גם בחדר אמבטיה מחומם היטב, אין מניעה. מה צריך? בגדים מלוכלכים (בגדי בובה עדיפים למשימה), שתי גיגיות, מים וסבון כביסה (המהדרין ימליצו על סבון כביסה אקולוגי או אפילו סבון הגוף של הקטנטנים. הגרסה שלנו לא ממש מומלצת…אבל הכי זמינה לנו). בגיגית אחת ממלאים מים וסבון, ומתחילים לנקות:

IMG_20151021_164647

פעם תורך ופעם תורי:

IMG_20151021_164653

מרטיבים, משפשפים, מסירים כתמים, מטביעים, מציפים, וכשהבגד נקי מעבירים לגיגית מלאה במים נקיים. משם מוציאים, סוחטים היטב (פעילות נהדרת מוטורית ואצלנו גם מאוד אהובה) ותולים על חבל הכביסה (וחזרה לפעילות הראשונה…). באתרי מונטסורי יש הרבה דוגמאות פוטוגניות, קטנות, מסודרות ומדוגמות של הפעילות הזו. אני אוהבת דווקא את הגרסה הזו, מהחיים האמיתיים. זו יכולה להיות גם פעילות אמבטיה נחמדה (בהמשך לרשומה שעברה)- על רצפת המקלחת מניחים עוד גיגית עם מים וסבון רגיל, ומכבסים בה את בגדי הבובה. בסוף פעולת הניקיון שלנו, לאמא שלי, שבילתה איתנו, הייתה הברקה. היא ראתה את המטריות שלנו, ששכבו מיותמות שנה שלמה, מאובקות ומלוכלכות, והציעה שנשתמש במים המשומשים כדי לעשות גם להן כביסה:

IMG_20151021_165911

ללא ספק, הברקה. חבל רק שלגשם לקח כ"כ הרבה זמן להגיע שהן הספיקו להתמלא שוב באבק…אבל עכשיו זו הזדמנות נהדרת לנקות אותן שוב, מהבוץ!

מעניין אם נממש עוד מפעילויות בגדי החורף המתוכננות. למרות שאני נהנית מאוד מהחורף עצמו, נדמה לי שקצת מתחשק לי לשנות נושא…עשינו גם לא מעט פעילויות יצירה, שעדיין לא עלו כאן, אז לפחות פה בבלוג, נושא החורף הוא עדיין "הדבר החם". המשך חורף חורפי לכולנו!

מחשבה אחת על “בגדי חורף

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

