על ספל קפה

ה-18 בחודש שוב כאן, וזו כבר הפעם השלישית שאני מתיישבת לכתוב את רשומת "סימני דרך" החודשית שלי. בכלל, כבר כמה רשומות אני מתקשה לכתוב, דוחה עוד ועוד את הכתיבה, והפעילויות מצטברות יחד עם התמונות בתיקיה. קורה. לא תמיד יש מוזת כתיבה. זה היתרון של דד ליינים, הם משאירים אותי בלי ברירה, ועל הדרך, הספקתי גם הרבה משימות שעשיתי בזמן שדחיתי את הכתיבה :)

לא רק הדד ליין מדרבן אותי לכתוב את רשומת האתגר, גם צרויה המופלאה, לא מאכזבת ומקפידה להישאר תמיד, גם כשהיא הכי הכי עמוסה ועסוקה, מקור בלתי נדלה להשראה. צרויה שלחה לי שתי עבודות לאתגר, כי היא חששה שלא תספיק את השניה, אז הכינה אחרת, לגיבוי…אבל קודם כל תזכורת, זו הייתה תמונת האתגר בחודש שעבר:

תמונת השראה

וזה מה שצרויה כתבה בצירוף לעבודה הראשונה: "התבוננתי ברמז שנתת וחייכתי מיד. כשניסיתי לחשוב למה, הבנתי שהתמונה נוסכת בי חום ורוגע, משרה בי שלוה ונותנת לי תחושה של בית. עם התחושה הזו יצאתי לעבודה.  גיסי וחברתו עברו לגר יחד לאחרונה, ולחנוכת הבית הכנתי להם סט מגנטים

צרויה1

ושלט לדלת (שהגיעו עם עציץ שלא צולם). דף הרקע (עם הארנבות המהממות) קושש מחברה למועדון 02 לשעבר, במפגש האחרון. אותיות של מסטיקים וטיפת וושי. "  מעבר לעיצוב הנפלא, אין ספק שהטוויסט האישי של צרויה בולט במיוחד בכיתוב:

צרויה2
שניה לפני הרגע האחרון, הגיעה אליי גם העבודה השנייה, וזה מה שהיא כתבה: "הפעם לקחתי מהרמז את הצבעוניות החמימה ואת דוגמת הזיגזג. מדי חודשולדת אני מצלמת את בתי [להגיע להכין לה מהתמונות דף מעוצב זה כבר משהו אחר]. קצת כפתורים ונקודות אקריליק, וושי ואותיות של מסטיקים ויש לי [או לה?!] דף מוכן!" כשהיא מתארת את זה ככה זה נשמע ממש פשוט, לא? לייצר שלמות:

צרויה3.jpg

תודה רבה צרויה על ההתמדה, ,היצירה וההשראה שאת שולחת אליי כאילו זה מובן מאליו…

ומה אני הכנתי לאתגר? כרגיל, התלבטתי…מאוד רציתי לשתף בהחלפה שהכנתי ומאוד התחברה לי לתמונה, אבל היא לא הוכנה במיוחד לאתגר…אז החלטתי להעלות את ההחלפה, וגם עוד התנסות קטנה שהכנתי במיוחד לאתגר, לגמרי בהשראת התמונה. קודם כל- ההחלפה.

במפגשי מועדון כבר-לא-02 שלנו אנחנו בוחרות בכל מפגש נושא, ולמפגש הבא כל אחת מכינה למישהי אחרת, על פי הגרלה, מתנה בהשראת הנושא הנבחר. הנושא שבחרנו לקראת המפגש האחרון היה "שקע ברומטרי". רצינו גרסה כלשהי של החלפת חורף, אבל לא הצלחנו להגדיר במדוייק, וזה מה שיצא. לשמחתי הוגרלתי להכין את ההחלפה לגיסתי האהובה מור, חובבת פתיתי שלג ידועה. לקח לי די הרבה זמן להרכיב את תוכן ההחלפה, בסופו של דבר היא כללה שני מרכיבים עיקריים. הראשון בכלל לא קשור לפתיתי שלג:

IMG-20151218-WA0004

מובייל טיפות בצבעי הקשת. הוא לא יצא מושלם, אבל לגמרי נהדר. ההשראה למובייל הזה הגיעה מהספר האהוב עליי בכל הזמנים, "פוליאנה". מתוך הפרק האהוב עליי ביותר בספר האהוב עליי ביותר (פרק 18: מנסרות): " חדר המטות המפואר אך המשמים ההוא הפך לארץ האגדות. כולו היה מלא בכתמים מרצדים של אדום וירוק, סגול וכתום, זהוב וכחול. הקיר, הרצפה והרהיטים, אפילו המיטה עצמה, הוארו ברסיסים מבליחים צבעוניים. "אוה, אוה, אוה, כמה יפה!" לחשה פוליאנה. אחר כך פרצה לפתע בצחוק. "אני פשוט חושבת שהשמש בכבודה ובעצמה מנסה לשחק במשחק, אתה לא חושב?". עם הציטוט הזה בראש ניגשתי למשימה- הדפסתי דף מלא בקווי מתאר של טיפות בגודל הרצוי. על הדף הדבקתי שקף, עברתי על קווי המתאר של הטיפות בתוחם צבעי חלון שחור וכשהצבע התייבש מילאתי כל טיפה בצבע חלון בגוון אחר. כשהצבעים התייבשו גזרתי כל טיפה בנפרד, חוררתי וחיברתי בחוט צמר לענף מתאים. כמובן שהמובייל אמור להיתלות על החלון, אבל מכיוון שלא הספקתי לצלם, גיסתי שלחה לי תמונה מהירה להמחשה…ואם יש לכם ילדים קצת יותר גדולים, זו פעילות נהדרת לימים גשומים.

השלב הבא היה קל יותר, והוא זה שהתחבר לי לתמונת האתגר:

IMG-20151218-WA0000

ספלי קפה גדולים ומפנקים בעיטור פתותי שלג בגוונים כחלחלים. את הספלים בגודל המושלם קניתי בגולף, את השבלונה יצרה לי מקבלת המתנה בעצמה, בלי לדעת למי מיועדת ההחלפה- היא שלחה לי בדואר מהיר שקף מלא בפינצ'וצ'ים מפאנצ' פתית השלג האהוב שלה. בעזרת השבלונה צבעתי פתיתים בטושי פורצלן, אפיתי והוספתי גם הקדשה אישית:

IMG-20151218-WA0003

התוצאה יצאה ממש ממש מדליקה, ואין לי ספק שאני עוד אמשיך לשחק עם הטושים המאוד מגניבים האלו. המסקנה שלי מההתנסות הראשונה היא שעדיף להשתמש בשבלונות דביקות, כי השקף גרם לצבעים להימרח. במקרה הזה זה התאים לאפקט, אבל עדיין דרש עבודת מגבונים מסיבית תוך כדי הציור (לפני האפייה ניתן למחוק את הצבע כמה שרוצים).

כמובן שהוספתי גם כרטיס מינימליסטי וזריז:

IMG-20151218-WA0001

ארזתי יפה וככה ארזתי את ההחלפה למפגש:

IMG_20151210_104248.jpg

המפגש, כמו תמיד, היה ממש ממש משובח. מעבר לחברה האהובה, ליצירה, לשיחות הנפש החסרות, למאכלים הטעימים ולשמחה שהחבורה הזו תמיד מביאה איתה, נהנית במיוחד לראות את השותפה הקטנטנה שלנו מבלה בהשראת הבלוג. ערבה והבקבוק התחושתי שלה:

IMG_20151211_121947

אמנם התמונה מטושטשת, אבל גם ככה אי אפשר לפספס כמה היא מדהימה. היא התעסקה בבקבוק שעה ארוכה וגרמה לי להרגיש הרבה גאווה :)

במיוחד לאתגר הכנתי משהו הרבה פחות "יפה", ייצוגי או מהוקצע. התמונה הזכירה לי מאוד דודלינג- שרבוט. בעולם האמנות והיצירה יש למושג הזה המון פרשנויות, דוגמאות  וכיוונים. התמונה התחברה לי במיוחד לטרנד שראיתי בכמה הזדמנויות שונות, הסתקרנתי, אבל עוד לא הצלחתי לפנות את הזמן להנות ממנו בעצמי. מזל שיש אתגרים, כבר אמרתי? אז קוראים לזה zentangles. אני לא יודעת איך להסביר את זה. גיגול קצר יגלה עולם מופלא של שרבוטים מהפנטים בשחור-לבן. אולי שרבוטזן זה התרגום המתאים…הסרטון הזה של עינת קסלר נתן לי המון המון השראה והחלטתי לשחק בהשראתו ביומן שלי, מתוך מטרה ללמוד, בלי לדאוג אם זה יצא טוב או יפה, כי זה היומן שלי, מה איכפת לי מה חושבים?

IMG_20160117_232151~2

חיפשתי ברשת רעיונות ודוגמאות להשראה, נתתי לעצמי את החופש להתנסות, החלפתי טושים ועטים, ניסיתי דוגמאות שונות, שיחקתי, נהניתי וגיליתי עולם מופלא. אפשר לראות שעם ההתקדמות בעבודה צברתי יותר ביטחון, למדתי לזהות איזה דוגמאות יותר מתאימות לי, מצאתי עטים יותר מתאימים ועוד. ככה זה נראה בהתחלה:

IMG_20160117_232237

באמצע:

IMG_20160117_232201

וממש מקרוב ,בסוף:

IMG_20160117_232216

המסקנות?

  • מי שאומר שבשביל לשרבט לא צריך לדעת לצייר כנראה יודע לצייר. הדיוק, היד היציבה, הקווים הישרים, הדוגמאות המסובכות…זה לא אני. אני באמת לא יודעת לצייר.
  • זה עדיין יוצא יפה במבט על. איכשהו
  • זה אמנם דורש הרבה סבלנות, אבל לוקח הרבה פחות זמן ממה שזה נראה.
  • עוד לא מצאתי את כלי הכתיבה המושלם בשביל זה…באופן כללי, החיפוש אחרי העט השחור המושלם כנראה ימשך לנצח. התנסתי פה גם בטושים אקריליים. כיף אמיתי, למטרות אחרות.
  • האם אני אעשה את זה שוב? לא בטוחה. אבל אני מאוד מאוד שמחה שמצאתי את ההזדמנות לנסות טכניקה ששכבה אצלי בראש ומאד מאוד סיקרנה.

זהו, לא מעט עבודות של שתי יוצרות בהשראת תמונה אחת קטנה. אין ספק שאתגרים תמיד עושים טוב ליצירה, אז כנראה שהגיע הזמן לעבור לאתגר של החודש הבא, לא?! קודם כל, תזכורת לכללים:

האתגר יעלה כאן היום, ה-18.1.2016, תוצאותיו יפורסמו ב-18.2.2016. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.2.2016, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו. העבודה יכולה להיות מכל תחום של יצירה- סקראפ, מיקסד מדיה, ציור, צילום, פיסול, תפירה, יצירה עם ילדים, רעיונות לפעילויות, מערכי שיעורים, קופסאות תחושתיות,שירים, סיפורים קצרים והלוואי ועוד רעיונות שאני אפילו לא חושבת עליהם! ומה הרמז לחודש הבא?

חודש יום הולדתי של בכורתי האהובה, חודש שבט, עם ראש השנה לאילנות ויום המשפחה..חודש עמוס וגדוש באירועים במשפחתנו ובכלל, בסביבה…החלטתי שוב ללכת על האופציה הקלה, עם תמונה נהדרת להשראה (וגם רמז קטן לנושא המסיבה של יעלה…):

השראה

ואם התמונה לא מספיקה, אני מרשה ללחוץ עליה ולהיכנס לקישור שיוביל אתכם למאגר באמת בלתי נדלה של השראה ליצירה, מאינסוף סוגים. הבטחה.

מקווה שלכולנו יהיה חודש חיובי, מלא בהתנסויות חדשות, ספלי קפה יפים וחמימים, פרחים וחגיגות. אמן.

 

מחשבה אחת על “על ספל קפה

  1. מקסים וכייפי כרגיל.וכבר קיבלתי רעיון לערוך לבת שלי בגן מסיבת תה במסגרת שבוע החלומות (היא חולמת להיות מלכה, ומה יותר מתאים למלכה ממסיבת תה??)

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

