פרחים טעימים

 

תאמינו לי, מזל שיש חברות. לא רק באופן כללי, כי זה מזל. אלא גם באופן ממש ספציפי, ברגע זה, כי בלי החברות שלי, הייתי ממש שוכחת שה-18 בחודש היום. זאת אומרת, ידעתי שה-18 בחודש היום. אתמול לחמותי האהובה היה יום הולדת, ואני יודעת היטב שיום ההולדת שלה ב-17.2, אז ברור שהיום ה-18. אבל מכאן ועד החיבור בין הידע הזה לבין העובדה שהגיע הזמן לרשומת "סימני דרך" חדשה… מזל שיש את צרויה!

האתגר בחודש שעבר היה תמונה, וגם קישור:

השראה

וזה מה שכתבה לי האחת והיחידה, צרויה: "חופשת המבחנים והשגרה המשוגעת שלי נותנים את אותותיהם ולאתגר החודשי הספקתי בקושי להכין משהו(הם) קטן(נים). גזרתי על עצמי עוצר סקראפ עד אחרי המבחנים. ובכל זאת ניצלתי בוקר שקט בעבודה, וחיפשתי איפה אני יכולה להכניס פרחים. כך נפל הגורל על הכנת פנקסים לשתי חברות. הפנקסים ממקס, הבסיס הוא ממפל, 4 דפים מקיט חמוד וקיטשי. טיפת וושי, נקודות אקריליות ו-2 פנקסים בפחות מ-10 דקות. ":
צרויה
כמה שזה נשמע פשוט שהיא מתראת את זה, כמה שזה יפיפה כשרואים את זה…
צרויה2
תודה אהובה, שאת לא מוותרת, שאת מזכירה לי, שאת נותנת לי השראה, שאת כזאת חברה!!!
לי היו הרבה תוכניות לגבי האתגר הזה. בשבת הבאה, בעוד קצת יותר משבוע, אנחנו חוגגים יום הולדת ליעלה, בחיק המשפחה והחברים הקרובים. הנושא שיעלה בחרה למסיבה הוא פרחים. כמובן שזו הייתה הסיבה המרכזית שבחרתי בתמונה, והייתי בטוחה ששבוע לפני כבר יהיו לי המון יצירות לשתף בהן. כרגיל, תוכניות לחוד ומציאות לחוד. איפה אני ואיפה ההכנות למסיבה…הלוואי שהייתי מהאנשים שמכינים הכל שבוע וחצי מראש אבל…מעולם לא הייתי כזו. אז לא הכנתי יצירה חדשה לאתגר, אבל הוא העלה מהאוב רשומה שתכננתי לפרסם ממש מזמן, וממש התאימה לי לתמונת ההשראה. נושא הרשומה ההיא היה "משחקים באוכל".
אני חושבת שכבר כתבתי פה כמה וכמה פעמים בעבר שעניין האוכל הוא "אישיו" אצלנו. בעיקר אצלי, ועם כמה שאני מנסה שלא, זה מחלחל. אחד הדברים החביבים ביותר שאנחנו עושים כדי להימנע מזה זה לשחק באוכל. הכוונה הפעם היא דווקא לא למשחק תחושתי, אלא, ממש כמו בתמונת ההשראה, אבל הרבה פחות יפה- להגשה קצת אחרת, משעשעת או לפחות נאה. הסטנדרטים שלנו הם לא בנטו או פינטרסט, מה שמאפשר לנו להפוך את זה לגמרי לחלק מהשגרה. למשל:
P1030820
טוב, אני מודה שזו תמנה יחסית יפה ויחסית ישנה (רוב התמונות ברשומה די ישנות, מתישהו הפסקתי לצלם את האוכל שלנו, כשהוא הפך לשגרה…). אבל היא ממחישה היטב את הרעיון הבסיסי ומראה את האביזרים- עטרות קאפקייקס מסיליקון, כוסיות פלסטיק, תבניות אפייה בצורות…ביקור קצר במקסטוק סוגר את הפינה, והרבה יותר קל להפוך ארוחה יומיומית של חביתה-קוטג-מלפפון-זיתים למשהו חגיגי ומפתה. לפעמים צלחת יפה מספיקה:
P1030560 (2)
לפעמים זו הצבעוניות:
P1030588 (2)
לפעמים פינוקים מיוחדים שמצאתי במבצע:
P1030614
לפעמים כשבא אורח (כלומר כשבאה סבתא מת"א ומפנקת בפשטידת פסטה טעימה) העיקר הוא בתיבול האהבה:
IMG_20151012_181350 (2)
לפעמים חיתוך אחר של הירקות (התמונה קצת מטושטשת, אבל נראה לי שרואים היטב שהגזר מחודד):
IMG_20151109_181633 (2)
לפעמים גם החביתה משנה את צורתה (חביתה בטוסטר משולשים- פטנט גאוני שלמדתי מחמותי ואימצתי באופן כמעט יומיומי עד שילדי הכריזו על שביתת חביתה):
042 (2)
לפעמים גם צורת הישיבה משנה:
IMG_20150716_081924
כמובן שההפרדה והארגון לא באים במקום המגע, הלכלוך והתחושה:
IMG_20150407_182911
אבל אין ספק שהשיטה הזו כן מלמדת את יעלה על אכילה מסודרת ונקייה. הנה תמונה להשוואה:
IMG_20150405_183929
הארוחות שלנו עוברות שינויים כל תקופה. אנחנו מחליפים שולחנות, כסאות, מיקומים והרכבים. ממש לאחרונה הבנו שהם כבר ממש גדולים ודורשים ארוחה משפחתית ומסודרת סביב השולחן, כשכולם אוכלים איתם. בכל מיקום, זווית או שינוי, הטוויסטים הקטנים האלו לגמרי משדרגים את חווית הארוחה. אבא שלהם הוא המפנק בארוחות ערב מושקעות- הוא מטגן בלינצ'סים, פרנצ'טוסט או לביבות תירס, הוא מאלתר מתכונים נהדרים ומשכנע אותם שהם הכי טעימים. אני תורמת את חלקי בשמירת המאכלים הבנאליים אטרקטיביים גם בימים "משעממים". ואם השגרה קצת עייפה אותי וזנחתי את תפקידי…באה הרשומה הזו להזכיר לי כמה זה כיף לשחק באוכל…
ועכשיו? עכשיו הגיע הזמן לאתגר "סימני דרך" של החודש הבא. תזכורת קטנה לכללי האתגר:
האתגר יעלה כאן היום, ה-18.2.2016, תוצאותיו יפורסמו ב-18.3.2016. את העבודות שלכן יש לשלוח אליי במייל ל-karindi@gmail.com עד לתאריך ה-16.3.2016, בצירוף כמה מילים על רצף האסוציאציות שהוביל אתכן מה-cue שאני נתתי לעבודה שלכן. האסוציאציה לא צריכה להיות ישירה, היא יכולה להיות חופשית ורחוקה כאוות נפשכן…המטרה היא רק לעורר טריגר ליצירה. כשאתן שולחות לי מייל, בבקשה ציינו באיזה שם תרצו שאעלה את היצירה ואם תרצו שאצרף קישור לבלוג/אתר, שילחו לי גם קישור אליו. העבודה יכולה להיות מכל תחום של יצירה- סקראפ, מיקסד מדיה, ציור, צילום, פיסול, תפירה, יצירה עם ילדים, רעיונות לפעילויות, מערכי שיעורים, קופסאות תחושתיות,שירים, סיפורים קצרים והלוואי ועוד רעיונות שאני אפילו לא חושבת עליהם! ומה הרמז לחודש הבא?
אמנם פורים יהיה אז ממש מעבר לפינה, אבל החלטתי לשמור אותו לחודש הבא. הפעם, מתוך איזה תהליך שעובר עליי לאחרונה, ומתוך תקווה ואמונה שלמה שאיכשהו אני אמצא זמן בחודש העמוס והמטורף שעומד בפני גם ליצירה, נושא האתגר הוא – דמויות להשראה. כלומר role model, אבל בעברית…לא לגמרי מצאתי את ההגדרה הנכונה, אז אני דובקת בזו-

דמויות להשראה

לאן זה לוקח אתכן וגם אתכם?! מחכה מאוד לראות. שיהיה לכולנו חודש נפלא ופורח!

מחשבה אחת על “פרחים טעימים

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

