הכן חצרך לקיץ

פרוייקט גרוטה- מחדשים את הגינה

אני מקווה שלאט לאט נוכל לערוך סיור ווירטואלי בכל החלקים של ביתנו המשתנה, שעבר בפסח הזה מתיחת פנים רצינית (ובמיוחד בחדר השנה של הילדים ובחדר המשחקים, כי הם הכי מעניינים), אבל בינתיים, החלק הכי ייצוגי מכל סדר הפסח שלנו, הוא חצר הגרוטאות שלנו. על הקמת החצר סיפרתי בפירוט ברשומה הזו, ואחרי כמעט שנה של שימוש אינטנסיבי וחורף לא קל שעבר עליה, החלטנו שהגיע הזמן לשדרוג גם כאן. בפסח כמו בפסח, התחלנו עם מלאכת ניקוי הקיים:

IMG_20160420_172231

אין ספק שבריכת הפלסטיק שלנו מקבלת הקיץ הרבה שימושים יצירתיים…אספנו את כל כלי המטבח שהילדים מאוד אוהבים לשחק בהם, ויעלה התגייסה לנקיון:

IMG_20160420_172322

היא התחילה מבחוץ, ומהר מאוד הבינה שזה הרבה יותר יעיל וגם הרבה יותר נעים ככה:

IMG_20160420_172402

כשהכלים היו מספיק נקיים הנחנו אותם לייבוש, ועברנו לנקות את ה"רהיטים". כמובן שקודם כל עשינו מיון רציני, והחזרנו הרבה מאוד חפצים למקום ממנו לקחנו אותם- ליד הפח. את הדברים שבחרנו להשאיר הילדים ניקו היטב (נו טוב, ייתכן שעברתי אחריהם שוב…):

IMG_20160420_173230

בהשראת תחומי העניין הנוכחיים של הילדים החלטנו שוב על שלושה מוקדי פעילות. מרכז המטבח היה ונותר הפופלרי ביותר, והוא זכה לשדרוג מרשים. היום בבוקר עוד נוסף לו תנור מטבח גדול ואמיתי, אבל הוא עדיין לא מופיע בתמונות:

IMG_20160425_174619

מבחינת מכשירים, בח"ל אלתר הגבהה נהדרת לטוסטר אובן, מתקן ייבוש הכלים, מכונת הלחם, מעבד המזון וטוסטר הסנדוויצ'ים שלנו. המגירות והמדפים מלאים בכלי- סירים, מחבתות, צלחות ועוד. את הארונית הקטנה שלמעלה ואת החלק הסגור של ארונית העץ התחלנו למלא באריזות מזון ריקות חדשות, וללא ספק, הילדים יכולים להעביר רק בפינה הזאת ימים שלמים. אמיתי נמצא עכשיו חזק בשלב ה"עוגות" שלו. הוא מכין עוגה מכל דבר אפשרי, והכי הכי כיף לאפות אותה אח"כ בתנור. שום משחק לא מתחרה בזה.

בצד השני של פינת הגרוטאות ייסדנו מוסך משפחתי. שני הילדים מאוד אוהבים כלי תחבורה, ומאוד אוהבים כלי עבודה ותיקונים, כך שחשבתי שמוסך יעסיק אותם היטב:

IMG_20160425_174557

בפינת "העבודה השחורה" יש לנו צמיגים, ג'אנט, מראה של רכב, סל-קל, מנהרת שטיפה ו"רמפה" עליה מרימים את הרכבים לטיפול (כל הבימבות והאופנועים של השכונה כבר זכו לעלות על הרמפה). ליד יש את פינת האביזרים:

IMG_20160425_174605

כיסא תינוק של פעם מתהפך למושב מכונית של ממש. יש לנו גם הגה, שלא מופיע בתמונה, ושם אפשר בקלות לדמות את כל תהליך ההגעה והטיפול ברכב במוסך. שידת המגירות הנהדרת שמאחורה מאכלסת את כל כלי העבודה, מגוון חוטים, כבלים, פנסים, ברגים ועוד חפצים חיוניים למשימת התיקון. וגם ציוד משרדי. למה?! כי כל מוסך צריך משרד קבלה:

IMG_20160425_174530

יעלה מיקמה במגירות מכונת חישוב ישנה, יומן, טושים ועטים ומגוון דברים הכרחיים לניהול משרד. הרעיון למוסך הגיע בעקבות הצמיגים שקיבלנו. יעלה שמעה את הרעיון ממני, וכעבור יום בנתה לגמרי בעצמה אבטיפוס של מוסך בגינה. הפינה הזו אורגנה לפי האבטיפוס שלה, עם כמה תוספות קטנות שלי.

הפינה האחרונה והחביבה עליי ביותר, היא פינת הגינון, או "משחקי הטבע", כפי שהיא מכונה בבלוגים אמריקאיים:

IMG_20160425_174718

אירוני מעט, אבל הבסיס לפינה הזאת (שנמצאת בצד השני של הגינה) הוא דווקא משטח דשא סינטטי…כדי שיהיה נעים ונוח לשבת שם, בלי לפגוע יותר מידי בדשא האמיתי שלנו ובלי להרוס את מערכת ההשקיה. בפינה יש מגוון עציצים קטנים שימולאו באדמת שתילה (היא כבר מחכה…), אמבטיית תינוק ישנה שנועדה למשחקי מים ולהשקייה וכמה סלסלות טבעיות לאיסוף אוצרות:

IMG_20160425_174802

החלק הזה של איסוף האוצרות הוא בינתיים הלהיט של הפינה, אנחנו חוזרים מכל טיול לפחות עם אוצר אחד חדש לערימה, אבל אני בטוחה שהפינה הזאת הולכת לספק לנו הקיץ עוד הרבה מאוד שעות של משחק, יצירה והנאה.

זהו, זאת חצר הגורטאות המחודשת שלנו, אפילו בלילה היא יפה:

IMG_20160425_193857

אובייקטיבית, בטח אובייקטיבית. אני מודה שכשאני על סף ייאוש מזנבות אחרונים של סידור הבית, שפשוט לא נגמרים, התמונות האלו, של החצר מסודרת, נקייה, מאורגנת מחדש וכל כך מזמינה למשחק, דמיון, יצירה והנאה, ממש נותנות לי כוח לנסות להשתלט על עוד ארון, או לפחות על עוד פינה…

את פסח סיימנו בחגיגות מימונה מתוקות להפליא בקיבוץ, אחרי שבוע מלא מלא בהמון משפחה וגם חברים. כולנו סיימנו מרוצים ומותשים, יעלה אפילו ישנה צהריים יומיים ברציפות, דבר שלא קרה כבר חודשים ארוכים…אני יודעת שאנחנו די במיעוט, אבל אני חייבת להודות שאני, ואני די בטוחה שגם הילדים די מרוצים לחזור סופסוף לשגרה…שנייה לפני המועד הבא שכבר מציץ מעבר לפינה.

מאחלת לכולנו חזרה נעימה לשגרה הקצרה, שנשמור על אווירת האביב והחירות של פסח לפחות עד השבוע הבא…

 

2 מחשבות על “הכן חצרך לקיץ

  1. תתחדשו! הילדים שלך כל כך ברי מזל שיש להם אמא שמבינה ויודעת כמה זה חשוב לתת לילדים לשחק, לחקור, לגלות, להתנסות, להתלכלך. הם ברי מזל שיש להם עולם יצירתי משלהם, חצר שמכילה את כל הגירויים האפשריים והמומלצים מכל שיטות החינוך הקיימות. כל הכבוד לאמא, וכיף גדול לילדים!

    נ.ב. אני ממש מתנצלת שאני מעלה את הנושא ודחופת את האף שלי, אבל לצערי אנחנו חיים בעולם לא כל כך סיפמטי לפעמים, ותמונות עירום של ילדים (תמימות ככל שיהיו), עלולות להתגלגל למקומות אפלים. אני מאמינה גדולה שעלינו ללמד את הילדים לשמור על הגוף שלהם, ללמד אותם שזה מבצרם ומשהו פרטי שרק הם יכולים להחליט עליו. ולכן הילדים שלי תמיד לובשים בגד ים בחוף, ואני תמיד מחליפה להם בפינה. אחרת המסר לא יעבור טוב – זה פרטי, אבל זה בסדר להראות לכל העולם. והאינטרנט זה בכלל מקום פרוץ.
    ושוב, אני ממש מתנצלת שאני נדחפת. זאת רק דעתי האישית, ולא מחייבת כמובן.

    תמישיכי בעבודתך הנהדרת!

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

