פיקניק קסום

שיקויי קסם- פיקניק תחושתי לחג

בין הזיקוקים, הבמות והמנצנצים, עוד תופעה הפכה לחלק בלתי נפרד ממסורת יום העצמאות הישראלי- פיקניק החג המסורתי. השנה, בעקבות לו"ז העבודה הצפוף של בח"ל (וגם כי אנחנו די עצלנים, מטבענו), לא חגגנו בצורה מסורתית. זה בכלל לא אומר שוויתרנו על פיקניק. פשוט לא היה בו שומדבר מסורתי:

IMG_20160507_173929

הפיקניק שלנו הפעם אורגן כל כולו, מא' עד ת', בידי יעלה ועוזרה הנאמן אמיתי. הקונספט- פיקניק שיקויי קסם. למען האמת הפיקניק הזה היה אירוע שיא של פרוייקט שנמשך כבר תקופה די ארוכה. כמעט חודשיים, ליתר דיוק. זה התחיל בארוחת צהריים שגרתית ותמימה למדי:

IMG_20160302_123344

כרגיל, הילדים לא היו מאוד רעבים (לפעמים נדמה לי שהם באמת חיים מאוויר, ואז אני מבקשת מהפולנייה שבי לנוח) והעדיפו לשחק. כבר ציינתי פה כמה פעמים שאחד המשחקים החביבים עליהם הם תבלינים, והכי הכי אהוב- מלח:

IMG_20160302_123407

יעלה שלפה את פרצוף הגננת שלה ולימדה את אמיתי שלא אוכלים מלח ככה סתם (אלא אם כן אמא לא מסתכלת. נשבעת שהיא אמרה את זה):

IMG_20160302_123410

אז הוא מצא דברים מעניינים אחרים לעשות עם המלח:

IMG_20160302_123937

התמונה הזאת מיד החזירה אותי לילדות, וסיפרתי להם על שיקויי הקסם המופלאים שאחי ואני (ובהמשך גם אחותי הצטרפה לחגיגה) היינו מכינים בכל ביקור משפחתי במסעדה, מכל השאריות על השולחן. כמובן שהדמיון של יעלה מיד ניצת ועולם של שיקויי קסם נפתח בפניה:

IMG_20160302_124129

היא התחילה מכל שהיה על השולחן, ואמיתי בעקבותיה. לאט לאט הצטרפו עוד אביזרים לחגיגה:

IMG_20160302_125237

ובסיום החגיגה לא נשאר על השולחן שריד אחד לארוחה המקורית (שהייתה ממש טעימה, בחיי), מלבד שני קוסמים עם חיוך ענק על הפנים:

IMG_20160302_125650

אני חושבת שאני נהניתי יותר מהם. גם לראות את הנוסטלגיה שלי קמה לתחיה, וגם על הדרך משחק תחושתי ודמיוני נפלא, ותרגול המוני מיומנויות של "practical life", כמו מזיגה, זרייה, העברה ועוד ועוד. מאז הכנת שיקויים הפכה להיות הפעילות החביבה במטבח הגרוטאות שלנו. אני מצידי השתדלתי לספק כלים וחומרים מעניינים לגיוונים ולהפריע כמה שפחות. וזה עבד. יצאו משם דברים נהדרים, באמת. יעלה לימדה את אמיתי את כל הכישורים הנדרשים. היא אפילו הכינה לו, לגמרי בעצמה, מגש מזיגה, שיתאמן איתה:

IMG_20160509_151210השיא, כאמור, היה בחגיגות פיקניק יום העצמאות, אליהן יעלה הזמינה אותנו בצורה הכי רשמית שהיא יכולה. השיקויים היו מושקעים:

IMG_20160507_175848

העריכה הייתה יפיפייה, ושדרוגים של הרגע האחרון נעשו במנות ללא הרף:

IMG_20160507_180110

כמו בכל ארוחת גורמה ראויה לשמה, הושם דגש מיוחד על הצילחות (עם אימון נהדר של מזיגה מכוס לכוס, מכוס קטנה לגדולה וההפך, לקערה, לצלחת…וגם קצת לשולחן ולרצפה):

IMG_20160507_180630

בסוף הפיקניק החגיגי הם אפילו השתלטו כמעט בעצמם על הבלאגן:

IMG_20160507_181803

אני בטוחה שהפיקניק החגיגי לא היה סוף חגיגת השיקויים אצלנו בגינה…אני עוד מתכננת שדרוגים לקונספט, למשל הרעיון המדליק הזה שרק מחכה שאמצא עבורו שנייה פנויה.

איך היה הפיקניק שלכם בחג? איזה מסורות מיוחדות יש לכם ביום העצמאות?!? מן חג כזה עם מסורת טרייה שמזמינה אותנו להתחדש איתה כל שנה ושנה…

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

