מיחזור מלכלך

לכלוך ממוחזר-פעילות תחושתית

ברשומה הקודמת הבטחתי לחזור עם עוד פעילויות מלכלכות מהסוג שהקיץ פשוט דורש- מינימום בגדים, מקסימום מים ומקלחת טובה להתנקות…הפעם מדובר במלכלכים מסוג קצת שונה- כאלו שאילתרנו כי במקרה הגיעו לידינו מרכיבים מסויימים שרצינו למחזר, להשתמש בהם עד תום לפני שהם מגיעים לפח.

הראשון בתור היה סבון. סבון פשוט כזה, מוצק. אנחנו לא משתמשים בו ביומיוםף אבל הוא תמיד שם בשביל האורחים  (טוב, בעיקר אורחת קבועה ספציפית) שמעדיפים אותם. איתרע מזלו של הסבון הזה והוא נפל לתוך סלסלת משחקי המים שלנו. לקח לנו קצת זמן לשים לב ובינתיים הוא התכווצ'ץ' לו בנחת, עד כדי כך שלא היה ניתן להסתבן בו. כמובן שזה לא אומר שאי אפשר להשתמש בו…מכיוון שחם, וכפי שכבר ציינתי בעבר, כשחם אני משתדלת לעשות כמה שפחות, הלכנו על פעילות הסבון הכי קלה שיש- שקית סנדוויצ'ים, מים חמימים ופיסת סבון:

הפעילות התחושתית החביבה עליי בתור ילדה, ואחת החביבות גם על יעלה. לאמיתי זו הייתה ההתנסות הראשונה ובאופן די צפוי, הוא בעיקר ניסה לפוצץ את השקית. אז זה הפך להיות פעילות מלכלכת:

הוא התפלש במים החלקלקים וגם יעלה הצטרפה במהרה. מיהרתי למנף את העניין לטובתי. המקלחת לא הייתה נקייה יותר כבר שבועות:

חזרנו על הלהיט הזה כמה וכמה פעמים באותו שבוע. כשסיימנו את הסבון המכווצ'ץ' הילדים מצאו עוד סבונים שאספנו בדרך, כאלו של בתי מלון או נסיעות וחקרו אותם היטב. אמיתי ניסה לחתוך אותם בסכין (בכלל נושא שמעסיק אותו מאוד לאחרונה. מזל שסכיני הפלסטיק של איקאה מתאימים לחקירות האלו), הרחנו, הרטבנו, הבובות טעמו ועוד. תכננתי גם לנסות את ניסוי הסבון והמיקרו המפורסם, אבל בינתיים עוד לא הגענו לזה…אולי זה יחכה לסבון המכווצ'ץ' הבא (או שאולי פשוט כיף לי להקליד את המילה הזו, אין לדעת).

הפעילות השנייה הגיעה גם היא בעקבות מקרה מצער, קצת יותר מצער מהסבון (לפחות בפן הכלכלי)- המקפיא שלנו שבק. כן, כן, בשיא החום, הוא החליט לשבוק. זה היה משבר די רציני ולקח לנו זמן להתאושש ממנו, אני מודה (כנראה שאני אזכיר עוד כמה וכמה פעמים בחודשים הקרובים את המשוואה הנפוצה אצלי, חם=איטי). כחלק ממאמצי ההחייאה הפשרנו את המקרר, מה שהוליד משחק מהנה מאוד בגושי קרח, שלצערי לא צולם. בשלב הבא, לקראת הגעתו של המקרר החדש (יבדל"א) התחלנו במיון רציני של מוצרי המזון במקרר ובסביבתו (כלומר, על גג המקרר, מקום האחסון הפרקטי ביותר). מצאנו שם חבילת קורנפלקס שעמדה פתוחה הרבה יותר זמן. בערך דקה וחצי מאוחר יותר היא הפכה לקופסה:

הטרקטורים הם תוספת (צפויה למדי) של אמיתי, והם היו אביזר משחק מושלם. הקורנפלקס, כצפוי, דביק ומתפורר, ולכן מייצר, ובכן, הרבה לכלוך. ראו הוזהרתם. אנחנו התחלנו, בלהט האירועים, בסלון, ומהר מאוד העברנו את הבלאגן החוצה. לי היה איזה רעיון כללי שרציתי לנסות, והצעתי ליעלה להביא את המכתש והעלי שלה:

את הדבר הנהדר הזה בח"ל מצא בוקר אחד בארגז אוצרות ליד פחי הקיבוץ, יחד עם עוד כמה מציאות נפלאות ממש. מאז הוא משמש את יעלה למגוון ניסויים בחצר הגרוטאות שלנו, והתחשק לי לנסות את השילוב שלו עם הקורנפלקס. לשמחתי, יעלה זרמה עם הרעיונות שלי, התלהבה מהתוצאה, ולימדה גם את אמיתי:

חמודים כאלו, זה העסיק אותם שעה ארוכה, עד שבאופן טבעי (כלומר, טבעי ליעלה), הרסק הפך למרק:

ואז למרק גדול יותר:

מזל ששמרתי מראש קצת קורנפלקס בצד, כדי לנצל אותו להכנת כדורי שוקולד-קורנפלקס…איזה כיף זה היה! ואני אפילו לא אוהבת קורנפלקס…כמובן שיעלה ואמיתי נשנשו תוך כדי, אבל בסוף הכל מדובר באוכל…לא ממש טרי או פריך, אבל גם לא מסוכן או מקולקל, אז זה לא נורא. לקראת שוך ההתלהבות, כרגיל, ארגנו גיגית מלאה מים נקיים בצד, כדי לנקות את הילדים וגם את שאריות הקורנפלקס, בתקווה להצליח להרחיק את הנמלים.

בינתיים כבר קיבלנו את המקרר החדש שלנו, וגם הוא סיפק לנו לא מעט תעסוקה, אבל מסוג אחר- למלא את המקפיא מחדש. אני חייבת להודות שזה היה אתגר די נחמד, בסופו של דבר (אם מתעלמים מהמחיר שלו). יעלה הייתה מאוד מעורבת בתהליך- יחד חשבנו מה היה לנו במקפיא, מה היינו רוצים שיהיה ומה כבר מיותר (הטעם שלהם באוכל משתנה מהר, כמו שכל הורה יודע), חילקנו לקבוצות- איפה קונים כל דבר (באיזו חנות, באיזו מחלקה. עניין המחלקות היה קצת קשה עבורה, לרוב אנחנו מזמינים את הקניות הגדולות שלנו אונליין, והכלבו של הקיבוץ לא מסודר בדיוק כמו סופר טיפוסי) ויצאנו לקניות- בסופר ובקצביה. זה היה נחמד!

ביום חמישי נחגוג את יום ההולדת של אמיתי, וההכנות מתחילות להעלות הילוך. הבטחתי לעצמי שהרשומה הבאה תעסוק ברשימת המתנות האולטימטיבית ליום הולדת שנתיים. מקווה שזה לא ייקח יותר מידי זמן, כי זה פרוייקט מאתגר. בינתיים מאחלת לכולנו סופ"ש רגוע וקריר~