רגעי קיץ

פעילויות קיץ שמשיות

תכננתי לשתף עוד קצת מחוויות יום ההולדת של תוש, אבל בינתיים טמפרטורת הגוף שלו מתעקשת להתחרות בזו שבחוץ, אז חגיגות יום ההולדת קצת נדחו וקצת צומצמו ובינתיים אני כאן עם דברים אחרים. אוסף של פעילויות קיץ נחמדות שמעסיקות אותנו בימים חמים אלו.

אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל החום הזה עורר בנו פרץ אפייה. אולי זה אוסף ימי ההולדת והלידות שסביבנו, אולי זו העובדה שהמטבח (יחסית) ממוזג, אבל אנחנו אופים המון, ביחד:

IMG_20160708_142024

לצערי המטבח שלנו מאפשר כל פעם רק אחד, אבל אנחנו משתדלים להקפיד על התור, או לפחות על התאמה לחשק (לפעמים, אם יש הרבה חשק, אנחנו עושים חלק מתהליך ההכנה בסלון, כולנו יחד. גם זה אפשרי):
IMG_20160711_180507

ואם כבר אנחנו בענייני עצמאות ומונטסורי סטייל, אמיתי עובד קשה על יכולות ההתלבשות שלו. התמונה הזו צולמה לפני שהוא הכריז על מרד נגד כל סוגי הנעליים באשר הם. בעיה קשה:

IMG_20160711_100030

באופן כללי את הפעילויות שאנחנו עושים אפשר לחלק לשלוש קבוצות- פעילויות ספונטניות, שהן חלק מרצף החיים (כמו תמונות האפייה שלמעלה), פעילויות שאני יוזמת/ממציאה/מתכננת ופעילויות שיעלה מובילה. סיימנו עם הקבוצה הראשונה, ועכשיו השנייה- רצף קצר של פעילויות "שלי" ואחריו רצף "של יעלה". בעקבות הצורך בפעילויות תנועה ממוזגות, ארגנתי לנו משחק מיון צורות תנועתי וממוזג. בחלק הראשון של פעילויות הקיץ החלטתי להתמקד במוטיב קייצי ישראלי במיוחד- השמש. בהתאם סידרתי שלושה חישוקים צהובים:

IMG_20160622_224227

ולצידם מגש עם אוסף צורות שאספתי ברחבי הבית:

IMG_20160622_224233

אמיתי בוחן כל צורה בקפדנות רבה עד שהוא מצליח (לרוב) להתאים לחישוק הנכון. יעלה מנסה לזהות את הצורות על פי חוש המישוש בלבד. היה להיט. בהמשך תכננתי לשלוח אותם לחפש עוד צורות בעצמם, אבל בינתיים עוד לא הגענו לזה…

במקביל, באווירת השמש, סידרתי מחדש את פינת היצירה שלנו:

IMG_20160622_224241

צלחות הנייר מיד עשו לי חשק להפוך אותן לשמשות. לא גיליתי את זה לילדים, פשוט הנחתי אותן שם, לצד אוסף חומרים צהובים. צבעים:

IMG_20160622_224256

טושים, צבעי עיפרון, נצנצים, וושי טייפים ומקלות בגדלים שונים (לי הם הזכירו קרניים, אבל שוב, לא גיליתי):

IMG_20160622_224253

וקופסה מלאה במגוון loose parts מרחבי חדר היצירה:

IMG_20160622_224249

הפינה הזו העסיקה את הילדים לא מעט בשבועות האחרונים:

IMG_20160623_135255

כמובן שלא זנחו את משחקי המים, עם משחק דיג כיפי במיוחד ששדרג לנו את הגיגית היומית:

IMG_20160709_111932

דגיגי פלסטיק שנקנו בחנות יצירה, מסננות מטבח קטנות, מצקת, משפך וקערה גדולה לדגים שנתפוס. לצערי את התמונות של אמיתי הדגיג דג דגים נאלצתי לצנזר, אבל הוא היה בעננים:

IMG_20160709_111712

מזל שיש לנו שתי מסננות זהות והצלחנו למנוע חלק מהמלחמות:

IMG_20160709_112032

וגם ציינו את הרמאדן ובעיקר את עיד אל פיטר עם צמד בובות חדשות שרכשנו (בתמונה רק הנציגות הנשית) והציגו בפרשנותה של יעלה את מנהגי החגים:

IMG_20160711_110648

מבחינת הפעילויות של יעלה, היא חזרה לשחק בהתלהבות בדמויות הפליימוביל שלה, ששכבו זנוחות שבועות ארוכים. היא אירגנה להן בקבוק תחושתי קייצי (נשבעת שאין לי שום מעורבות בנושא, מעבר לזה שאספתי את החומרים במקום אחד, למטרות יצירה חופשית):

IMG_20160709_092639

תראו כמה הוא יפה מבפנים:

IMG_20160709_092651

וכשהתעייפו מלשחק הסיעה אותם לקמפינג מושקע שכלל פיקניק מפנק, לגמרי קיץ:

IMG_20160711_162243

מבחינת אמיתי, לא ממש צריך כל כך הרבה גיוון בפעילויות. אפשר לנהוג על טרקטורים כל היום. וכל הלילה. וכל הצהריים-אז-מה-אם-יש-40-מעלות-בצל. אבל כנראה שלזה נקדיש, בהזדמנות, רשומה נפרדת…

בסופו של דבר, בשבועות האחרונים הקדשנו די מעט זמן לפעילויות בבית. המון מפגשים, חברים ואירועים משפחתיים מעסיקים אותנו. מכיוון שבכל זאת יש עוד לפחות חודשיים של קיץ לפנינו, אני מקווה שנספיק עוד קצת מהפעילויות שיש לי בראש, ואני בטוחה שגם בראש של יעלה מתוכננים דברים מעניינים…מאחלת לכולנו שבוע קריר, נעים ומלא בפעילויות מדליקות וממוזגות!

4 מחשבות על “רגעי קיץ

  1. מאמצת את רעיון הדיג. אמא שלי מספרת שכשהייתי ילדה, חבר שלהם קנה אקווריום ופגשנו אותו ברחוב הולך עם שקית ובתוכה דג וגם אני רציתי מאד. אז היא לקחה שקית, מילאה אותה במים והכניסה לתוכה דג מפלסטיק, קשרה את השקית ואני הייתי בעננים :).

    אהבתי

    1. אמא גאונה! רעיון מעולה והרבה יותר הומני מדג בשקית…עשית לי חשק להציע לילד לגדל דגי פלסטיק באקווריום :)

      אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

