שפופרת

safari toobs- המלצה ורעיונות

אחרי כל כך הרבה הבטחות, ואחרי שבוע (כמעט) שלם מחוץ לבית, החלטתי שזה בדיוק הזמן לרשומה שאני מתכננת לכתוב כבר הרבה זמן- רשומת הלל לשפופרות. לא, לא אלו של הטלפון של פעם (למרות שאולי גם להן מגיעה רשומת הלל, לא?!) אלא ה-TOOBs המפורסמים של חברת safari (קישור לאתר הרשמי של המוצר). אזהרת מסע- זה ממכר. וזה לא זול. אבל בעיני, מן הסתם, זה לגמרי שווה את זה?

אז על מה בעצם מדובר? חברת ספארי היא חברה אמריקאית שמייצרת מגוון מודלים ("כמו מוצגים מוזאוניים" להגדרתם) במגוון נושאים. המודלים עשויים מחומר פלסטי גמיש ונצבעים ביד, אחד אחד. ה-TOOBS הם אוסף של מודלים קטנים במיוחד (אם כי לא הכי קטנים שיש לחברה, יש סדרה של מודלים קטנטנים במיוחד, והיא מושלמת לא פחות, אבל לצרכים אחרים), שארוזים בשפופרות על פי נושאים. יש את הנושאים ה"בנאליים" (הכל יחסי, כן?!), שכולל בעיקר בעלי חיים שונים ומשונים- חיות פרא, במשק, יצורי ים שונים, שפופרות של בעלי חיים על פי מקומות מחיה (גלאפגוס, אוסטרליה, מדבר, נהרות וכו'). אבל השוס האמיתי, לפחות מבחינתי, הוא בשפופרות ה"אחרות". אין גבול לדימיון, באמת. בעלי חיים מפלסטיק (אמנם קצת פחות איכותיים, אבל בכל זאת), ניתן להשיג הרבה יותר בזול במקומות אחרים. מסייגת שיש בעלי חיים יותר "מיוחדים" שקשה יותר להשיג והשפופרות של ספארי נותנות מענה טוב לעניין הזה (ואפשר לקנות אותם גם בבודדים).

המפגש הראשון שלי עם השפופרות היה עם שפופרת כלי התחבורה. אני מודה, לא הייתי מתחילה ממנה, למרות שהיא יפיפייה. אחרי המפגש ההוא נכנסתי לאתר שלהם והתחלתי לבנות לי רשימת משאלות ראשונית. היא הייתה עצומה- מבנים מפורסמים בעולם, אנשים בעבודה (כלומר בעלי מקצוע), איברים פנימיים, כלי נגינה, האדם הקדמון, מצריים הקדומה, דמויות מהאגדות, מיתולוגיה ועוד ועוד. המעבר לשלב הביצוע היה מורכב יותר- האתר הרשמי של החברה לא מבצע משלוחים לארץ, ודרך אתרים מקבילים או חברות שילוח המחיר יוצא אסטרונומי. התחלתי לחפש לי שליחים אבל לאט לאט הפתרון התקרב אליי- יותר ויותר חנויות בארץ גילו את הפלא והתחילו למכור אותו לכל דורש. המבחר כמובן לא מופלא כמו באתר המקור, והמחיר יקר יותר משמעותית (עדיין הרבה יותר זול ממשלוח), אבל ככה, לאט לאט, התחיל להיבנות לו האוסף שלנו. הנה מדגם קטן מהטובים שברשותנו:

TOOBs

אוקיי, אז הבנו מה זה (בערך?!) ואיך משיגים את זה (בערך, בינתיים אני מצאתי חנויות עם מבחר נאה בגבעתיים ובעפולה, אשמח לחלוק את המידע אם יש מעוניינים), אבל השאלה הגדולה נשארה פתוחה- למה?!?! מה עושים עם זה?!

להיות כנה (ואם אני לא אהיה כנה בבלוג שלי, איפה כן?!)?! הסיבה הראשונה שרציתי "טובים" ושקניתי "טובים" היא כי הם יפיפיים. כן, שטחית. כזו אני. רציתי שיהיה לי כזה כבר יפה אצלי בבית. במקרה הזה הילדים, לחלוטין, היו תירוץ. כמובן שזה לא אומר שמנעתי מהם גישה, הרי ידעתי שמדובר בצעצוע עמיד במיוחד (הם מבטיחים עמידות של lifetime…), מתאים בול לידיים קטנטנות, מתאים גם למים ופשוט- מושלם לילדים. אז בהתחלה הם רק חקרו את שפע היופי הזה:

IMG_20160407_133402

טוב, התמונה הזו היא לא ממש מההתחלה, אלא בשלב בו האוסף שלנו כבר היה די מרשים, ויעלה כל כך התלהבה ממנו שהיא אספה את כולו לסלסלה אחת. אפשר לראות כאן את השפופרות הבאות: in the sky (כלי תעופה, סט שאמיתי בחר במתנה מסבתא), people at work (בעלי מקצוע יפיפיים. נראה לי שהוא האהוב עליי), backyard birds (לא ממש ציפורים "ישראליות" אבל עדיין שימושי ונחמד), ancient egypt (מצרים הקדומה, במיוחד לסיפורי פסח), fruits&vegatables (הסט הזה כבר היה לגמרי בחירה חופשית של יעלה, גם כן מתנה מסבתא) ו-seashells (גם כן בחירה של יעלה. אני אישית מעדיפה צדפות אמיתיות, אבל חייבת להודות שזה הרבה יותר אקולוגי וידידותי לסביבה). מבחינתי, אפשר לתלות את זה ככה על הקיר, אולי בבית בובות…כל כך יפה. אבל, לא לשם כך התכנסנו. אז הנה כמה רעיונות פרקטיים יותר לפעילויות עם כל היופי הזה:

  1. משחקי התאמה: הפעילות החביבה עלינו, מאוד באווירת מונטסורי- התאמה בין תמונה לבין מודל. בפעילויות מונטסורי קלאסיות מדובר בהתאמת מודל לכרטיסיות מיוחדות, אנחנו מסתפקים בדברים זמינים יותר, בעיקר ספרים. למשל בעיסוק בגוף האדם, ובמיוחד במערכת העיכול שמשום מה מרתקת את הילדים שלי במיוחד:

IMG_20160218_170646רואים את האיברים הקטנים ומלאי הפרטים האלו?! הרבה יותר מוחשי מציור בספר, קל למקם במקום הנכון על הגוף שלנו או של הבובות, לחבר אחד לשני כדי לראות את הקשר, למצוא דמיון ושוני ועוד. הסט הזה היה הראשון שנכנס לרשימת המשאלות שלי ואני מאוד מאוד אוהבת אותו. בגרסה קצת יותר צפויה- התאמת בעלי חיים:

  1. IMG_20160607_075022תוכי! תודו שתוכי הוא לא ממש בעל חיים טריוואלי בחנויות הצעצועים הרגילות, וגם לא הפינגווינים הנהדרים האלו, שניהם היו חלק מפעילות "גן החיות התנכי" שלנו סביב יום ירושלים:IMG_20160607_0747552. פינות נושא- אני מאוד אוהבת להקדיש פינות (או מגשים, אם מתחשבים בגודלו, או קוטנו של הבית שלנו) לנושאים שמעניינים מישהו מאיתנו בתקופה מסויימת. לצערי בתקופה האחרונה לא עשיתי את זה מספיק, ובדיוק היום הבטחתי ליעלה לחזור להשקיע במגשים ובפינות, למרות האתגרים שהקיץ הזה מציב בפני האנרגיה שלי. השפופרות מאפשרות לארגן פינות נושא בקלות יחסית. הדגמים שלהם מלאים בפרטים, נאמנים מאוד למקור (מלבד הגודל) ומגוונים. למשל פינת החרקים שלנו הייתה מושלמת בזכות שפופרת ה"glow in the dark insects" שלנו (מאמינה שאם יום אחד אגיע לארה"ב, ארכוש במחיר סביר גם את השפופרת הרגילה, בצבעים טבעיים):

IMG_20160525_095559ואם כבר עסקנו באיברי הגוף, אין לי תמונה של הפינה שהוקדשה למערכת העיכול בתקופה ההיא (זה היה כבר די מזמן), אבל כן יש לי תמונה של אמיתי נהנה לחקור את החלקים הנעימים והמשונים:

IMG_20160331_081317

ועוד אחת:

IMG_20160331_081311

3. משחק דמיוני: כצפוי, יעלה מיד מצאה במגוון הדמויות החדשות חברים למשחקים דמיוניים, יחד עם אנשי הפליימוביל, דמויות הקינדר ועוד. הכי הרבה הצגות בינתיים נבנו סביב הסט "days of the old". כאן למשל הוא משתתף בהצגות פורים:

IMG_20160309_232350

את הארמון השאלנו מהסט "around the world". יעלה הייתה עסוקה מידי בהצגה, אז הצלחתי לצלם רק את אמיתי:

IMG_20160314_084656

יעלה משלבת את הדמויות השונות במגוון משחקים, למשל שילוב של סט הציפורים עם מעין קן קוקיה גדול שבנתה מלגו:

IMG_20160421_095839

בערכת הבנייה כחול-לבן שהכנו לנו ביום העצמאות, כיכבו מגוון גדול של אפשרויות לשילוב במבנים שהילדים בנו:

IMG_20160509_152649.jpg

4. קופסאות תחושתיות- כמובן, קופסאות תחושתיות. שאני אכתוב רשומה ולא אזכיר קופסאות תחושתיות? איך תזהו את הבלוג שלי?! אז כן, השפופרות מושלמות לשילוב במגוון קופסאות תחושתיות. כאמור, הן עמידות במים ולכן ניתן לנקות אותן בקלות בתום השימוש (וזה הופך אותן מתאימות גם לבקבוקים תחושתיים, שקיות תחושתיות ועוד). הסט המצרי שלנו כיכב בקופסה התחושתית של פסח, יחד עם "חול המצה" שיצרנו:

IMG_20160405_110345

וגם בקופסת שבועות, עם החיטה ופסטת השיבולים, שפופרת הפירות והירקות מילאה לנו את הטנא וסיפקה לנו גם יופי של פעילות מיון (בכלל, השפופרות נהדרות למגוון פעילויות מיון, למרות שאין לי סעיף נפרד על זה כי אין לי תמונות. לשלב כמה שפופרות שונות ולמיין לפי מגוון מאפיינים- צבע, כל מה שנמצא בשמים, חי/צומח/דומם ועוד):

IMG_20160610_070032

ואחרון חביב, הכי אקטואלי, מקופסת הקיץ הימית שלנו:

IMG_20160624_092613

טוב, נו, גילוי נאות, המכוער המשגע הזה לא ממש לקוח משפופרת, הוא שייך לסדרת היצורים העוד-יותר-מיניאטוריים ונקנה בבודד, כי הוא כל כך מכוער שהתאהבתי בו מיד…אבל זו הוכחה נהדרת לעמידותם במים, לא?!

יש עוד המון אפשרויות. חיפוש קצרצר בפינטרסט מניב אלפי תוצאות וגם הרשומה הזו היא רק קצה הקרחון של השימושים אצלנו בבית. בימים שאנחנו בבית (מצרך נדיר בחודשי קיץ עמוסים אלה)- לא עובר יום בו לא נשלפת לפחות שפופרת אחת (לצורך נוחות האחסון הן נשלפו מהשפופרות לקופסאות אחרות, עדיין לא מושלמות, עוד מחפשת את פתרון האחסון האידיאלי לאוסף). המשחק הזה פשוט מושלם בעיני- הוא לגמרי open-ended, האפשרויות בלתי מוגבלות, הוא מלהיב אותי לא פחות מאשר את הילדים ולכן תמיד כיף לי לשחק איתם (אולי המשפט צריך להיות הפוך…הם מתלהבים לא פחות ממני?!), הוא פותח פתח ללמידה שמבוססת כל כולה על סקרנות ועל התנסות אמיתית (הלוואי שכבר הייתי מוצאת מונח מדוייק בעברית לביטוי hands-on learning), הוא עמיד ובטוח לשימוש והם כל כך יפים, כבר אמרתי?!

מקווה שעשיתי לכם לפחות קצת חשק לבדוק את הפלא, מזמינה את כל מי שמעוניין להתנסות לבוא ולבקר את האוסף שלנו :) אשמח לשמוע מה דעתכם על הקונספט? יש שפופרת שמעניינת אתכם במיוחד- לראות עוד רעיונות ושימושים? יש לכם שפופרת שעוד אין לי באוסף? עשיתם פעילויות מעניינות עם הפלא? אשמח מאוד לקרוא!

 

6 מחשבות על “שפופרת

  1. הי, אני ממש רוצה לקנות את השפופרת AROUND THE WORLD, אנא חשפי את כתובת החנות בגבעתיים :)

    אהבתי

  2. חיכית ממש לרשומה הזאת! ועכשיו בזכותך גיליתי שכמה מהדברים שיש לנו הם בעצם מהטיוב של כלי הטייס.
    אין לי מושג איך לצרף תמונה לתגובה כדי שתראי איך הם אצלנו…
    אני חייבת לגלות איפה מוכרים טיובים בחיפה.

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

