כבר שנתיים

יומולדת שנתיים

השבוע האחרון של אוגוסט הוא לכאורה שבוע ככל השבועות עבור משפחות החינוך הביתי, אבל בעצם…רק לכאורה. נכון, אנחנו לא מתחילים מסגרת חדשה, וגם לא חוזרים למסגרת ישנה אחרי חופשה ארוכה, אבל בכל זאת, האווירה משתנה. באוויר מתחילים סימנים של שנה חדשה:

IMG_20160826_104107

לרגל הסימנים האלו התחדשנו בלוח שנה שבועי עליו נתכנן מראש אירועים חשובים בשבוע הבא עלינו לטובה. תכננתי להכין לנו מגנטים יפים וחמודים לאירועים קבועים, אבל עד שזה יקרה, אנחנו מסתפקים באיורים, ובכן, מכוערים. בשבוע האחרון של אוגוסט גם משפחות החינוך הביתי נערכות מחדש- מי מהמשפחות נשארת? מי עוברת? מי מצטרף למסגרת? לאיזה חוגים נצטרף? מתי יהיו המפגשים הקבועים? איפה? ועוד ועוד.

בינתיים אנחנו ממשיכים עם המסגרות שהתחילו להתארגן לנו בשנה שעברה- חוג יוגה נהדר עליו קצת סיפרתי, בשעות הבוקר, עם אוסף משובח של ילדים בגילאי 3-5, על הוריהם ואחיהם. אחרי החוג אנחנו ממשיכים יחד למפגש חברתי, ולקראת סוף השנה שעברה סופסוף הצליחה להתגבש לה יופי של קבוצה…חוג היוגה היה יוזמה מבחוץ, שהצטרפנו אליה בהססנות קלה, לאור נסיונות קודמים ולא מוצלחים של יעלה עם חוגי תנועה (למרות, שכמובן, היא ביקשה). לעומת זאת, חוג הקרמיקה היה ממש יוזמה שלה. לשמחתנו, יש לנו דודה-שכנה עם סטודיו לקרמיקה, ויעלה ממש ביקשה להגיע אליה באופן קבוע:

IMG_20160802_095957

צרפנו עוד כמה משפחות, ושוב, חוג בשעות הבוקר, מותאם בדיוק למידותינו:

IMG_20160802_104318

ועוד בוקר בשבוע הילדים מבלים אצל הבייביסיטר החביבה עליהם ו…איכשהו מסתמן שגם לנו מתחילה שנה עמוסה, עם לו"ז שבועי וגם עם מספיק (?) זמן לזרימה, לטיולים, למשחק וללמידה.

עבורי, זו השנה השלישית, ההכנות לשנה החדשה מתחילות בשבוע האחרון של אוגוסט עם "פרוייקט היומן השמח", שהתחלתי באוגוסט לפני שנתיים (כלומר, זו השנה השלישית של הפרוייקט). עם כל חיבתי (העזה) לקידמה ולטכנולוגיה, עוד לא הצלחתי לוותר על יומני הנייר של פעם, אלו שאני כל כך אוהבת עוד מימי בית הספר. השנה התחדשתי לי ביומן ענק ומפנק במיוחד של ענבל גבור ואת סוף השבוע הקדשתי להכנתו לקראת החניכה הרשמית, שמתחילה, כמובן, ממש היום. עוד קודם לכן סידרתי מחדש (מתקפת לסדרר-מחדש תקפה אותי בשבועיים האחרונים, אין לי מושג למה) את כל ציוד קישוט היומנים שלי:

IMG_20160827_095857

מישהו רמז שקצת הגזמתי?

IMG_20160827_095912

חותמות בנפרד, פתקיות דביקות בצורות חמודות- בנפרד, מדבקות- בנפרד. מכיוון שהיה נדמה לי שאולי זה לא מספיק (סתם, לא באמת), התחדשתי גם במדבקות נוספות:

IMG_20160827_100216

חלקן של tea@soda וחלקן של ענבל גבור גם כן. עכשיו נשאר לי רק להתחיל להשתמש. ענבל הזמינה את כל רוכשות היומן להצטרף למפגש ווירטואלי לעיצוב לוח ההשראה שביומן. גם לוח השראה הוא פרוייקט-פתיחת-שנה שמלווה אותי כבר כמה שנים ברציפות. בשנה שעברה עשיתי לוח השראה במגירה. אולי אני עוד אשדרג את הלוח ההוא, אבל בינתיים נעניתי להזמנה של ענבל ויש לי לוח השראה ביומן:

IMG_20160828_095810

גם השנה, כמו בשנה שעברה, פרוייקט לוח ההשראה הזכיר לי את חדוות הקולאז'. חבל שאני צריכה שתעבור שנה כדי להיזכר בזה שוב. כמו בשנה שעברה, זה הבסיס, ועליו עוד יבואו תוספות במהלך השנה. יש כאן בעיקר אוסף של תמונות, דימויים, מילים, דוגמאות ומחשבות שאספתי ממקורות שונים (עיתונים, מדבקות, ספרים, אינטרנט) וסידרתי בבלאגן שמסודר בדיוק בשבילי ומזכיר לי קצת ממה ש"בא לי" לשנה החדשה. מצד אחד:

IMG_20160828_095819

ומצד שני:

IMG_20160828_095828

מלבד הקולאז' הוספתי עוד כמה נגיעות ליומן. למשל מעטפה על הכריכה הפנימית:

IMG_20160828_102620

או להתחיל לתכנן בגדול את החודש הראשון:

IMG_20160828_095920

כמה כיף להתכונן ככה לשנה צבעונית ומלאת יצירה?!

לא רק היומן השמח, אלא גם הבלוג הזה, "לג'ירף יש צוואר ארוך- הדור הבא", מתחיל בספטמבר את שנתו השלישית. אני קצת מתלבטת מתי לחגוג לו יומולדת, כי יש פער בין פרסום הרשומה הראשונה לבין החנוכה הרשמית, אבל בכל זאת…יומולדת. הרבה מהתכנונים שלי לשנה החדשה קשורים לבלוג הזה ולדברים שהתפתחו סביבו ושאני מקווה שעוד ימשיכו להתפתח. אז החלטתי השנה להקדיש לבלוג היקר שלי חודש של חגיגה. הוא יתחיל היום, עם פרסום הגרלת יום-ההולדת הראשונה של הבלוג ויסתיים בערב ראש השנה, עם ההכרזה על הזוכה בהגרלה. ומה באמצע? הפתעה! וגם עוד הגרלה! מתחילים:יומולדת שנתיים

(התמונה הנהדרת לקוחה מבלוג מסיבות חמוד, עם רשומה משגעת במיוחד בהשראת ג'ירפות, הבחירה הייתה קשה!)

איך משתתפים?

אחד מהדברים הכי נהדרים שהתפתחו סביב הבלוג הזה מסתתר אצלי בתיבת המייל (ולפעמים גם הווטסאפ)- מידי פעם אני מקבלת שיתוף מחמם לב, תמונה של ילד/ה מתוק/ה נהנים מפעילות שהוכנה בהשראה. בהשראת הבלוג, שלי! זה כל כך משמח, וכל כך מרגש, וכל כך נותן מוטיבציה, שהפרס הראשי הפעם מיועד לכזו "פעילות בהשראה"- גם אם כבר שלחת בעבר, שלחו לי תמונה (או תמונות, כמובן) של פעילות/רעיון (או פעילויות, כמובן :) שעשיתן (גם גברים יתקבלו בברכה) בהשראת הבלוג. כל פעילות מזכה בכרטיס כניסה אחד להגרלה. אשמח מאוד אם תכתבו כמה מילים על הפעילות, מסקנות, רעיונות חדשים, שדרוגים או ביקורות- כל הארה תתקבל בהנאה.

לאן שולחים?

למייל שלי- karindi@gmail.com. יותר ממוזמנים לשתף את התמונה גם בפייסבוק, עם קישור לבלוג ותיוג שלי. שיתוף בפייסבוק יזכה בכרטיס כניסה נוסף להגרלה (ציינו את השיתוף במייל/בתגובה).

במה זוכים?

התמונה הנבחרת (בהגרלה) תזכה את השולח/ת בערכה למשחק תחושתי בהתאמה אישית. בשנה שעברה הכנתי ערכה כזו לזוכה בהגרלה וזה היה אחד הדברים הכיפיים שעשיתי בשנה שחלפה…אז זה הזמן לדמיין את ערכת החלומות, אפשר גם לספר עליה קצת במייל, להשראה…

זהו, עד כאן יריית הפתיחה לחגיגות, ובכלל, לשנה החדשה שממש ממש תיכף מתחילה. מאחלת לכולנו שהשנה הזו תהיה צבעונית, מלאת השראה, שמחה, אופטימיות ומחשבה לפחות כמו הקולאז' שלי- שנדמיין, נתכנן ונגשים!

8 מחשבות על “כבר שנתיים

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

