ג'ירף אצלכם בסלון

יומולדת שנתיים

רשומה אחרונה לשנת תשע"ו, מאורע ראוי לציון לא? כמובטח- בלוגולדת!

בחודש האחרון נחתו בתיבת המייל שלי תמונות נהדרות, מלוות במילים מרגשות וחמות. תמונות של ילדים מקסימים מכל רחבי הארץ. ילדים משחקים, מתלכלכים, חשים, חווים ושמחים, בהשראת הרעיונות שהוריהם (למען האמת, אמותיהם…) ראו כאן ממש, בבלוג שלי. יותר מרגש מזה? באמת שאין. הדרך המושלמת לסיים את השנה, בתחושה של הצלחה גדולה וסיפוק גדול. אספתי את התמונות שהגיעו, יחד עם עוד תמונות ומיילים שהצטברו עם הזמן, כי מידי פעם אמא מקסימה שולחת לי, סתם ככה, גם בלי הגרלה, תמונה משמחת, וכמובן שגם זה ראוי לפרגון. לצערי לא הצלחתי לאתר את כל המיילים שקיבלתי עם הזמן, אז שתדעו שאני תמיד תמיד תמיד שמחה לקבל תמונות של רעיונות מהבלוג שניסיתם אצלכם בבית (/בגן/בכיתה/בחדר הטיפולים/במפגש/בגינה), ומבטיחה לאגד אותן לעוד רשומות כאלו בעתיד…אז נתחיל מהשיתופים ובסוף- תוצאות ההגרלה!

ראשונה בתור אילנה שכתבה: "משתפת בפעילות שערכתי לילדים ולילדי השכנים ששמחו להצטרף בהשראת הבלוג שלך. מספר פעמים כתבת על שימוש בקצף גילוח, החלטתי לאמץ את הרעיון, פתחנו בגיגית עם קצף גילוח שהילדים שיחקו בה בחופשיות אחרי כעשרים דקות הוספתי צבע ידיים כחול מה שהגביר את ההנאה, הם נהנו מכל ההתעסקות יותר משעה ובסופה קולחו במים מהצינור בגיגית עם קצף הגילוח הריחני. מאז חזרנו על הפעילות עוד מספר פעמים. תודה רבה על הרעיון! מצרפת תמונות (לצערי אין לי את תמונות ההמשך עם צבע הידיים הכחול). איזו תמונה נפלאה!:

ilanazribi
חגית שיתפה בשתי פעילויות שונות שעשתה עם בתה המתוקה: "אני מאד נהנית לעקוב אחרי הבלוג שלך. יעל, בת 5, מאד נהנית לגעת בחומרים דביקים, חלקים וכד'. בתמונה היא משחקת בחרוזי מים. רק שלא השגתי חרוזי מים באבקה אז מצאנו פתרון והיא משחקת בכדורי מים שמיועדים לאקדח משחק.
היא מאד נהנתה לגעת בהם ולהעביר ממיכל למיכל":
%d7%97%d7%92%d7%99%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%91
ועוד פעילות נהדרת עם טוויסט יצירתי מגניב שהעלה לי חיוך ענק- "יעל משחקת בבצק משחק מבושל לפי מתכון שלך עם מלח ואבקת טרטר. בתמונה רואים איך היא מכינה סושי סמיילי" לא גאוני?
%d7%97%d7%92%d7%99%d7%aa-%d7%a0%d7%99%d7%912
ל', חברה וותיקה, ביקשה להישאר בעילום שם ולהשאיר גם את הדוגמן אנונימי, אבל הפעילות כל כך נהדרת שהתעקשתי ושכנעתי אותה להרשות לי לשתף בכל זאת: : "פעילות שהתגלגלה- התחילה כמשחק עם פקאנים מיותמים בקופסה, רציתי ללמד אותו קצת מוטוריקה עדינה והעברה שלהם בעזרת כלים שונים שנתתי לו מהמטבח שלי, וזה התגלגל להקמת "מסעדה" והאכלה של הדובי. היה ממש כיף!"
%d7%9c
20160816_185058
גם מאיה היא חברה וותיקה ששלחה לי מייל נרגש עם השקית התחושתית הראשונה של בתה. עם זה לא ציון דרך מרגש להיות חלק ממנו, אני לא יודעת מה: "שמתי גיל וחרוזים.היא אהבה-היא עדיין קטנה אז זאת ממש הייתה חקירה ראשונית." איזה יופי של חקירה!
%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%94-%d7%a9
רק בשמחה היא מפרגנת מתמידה בבלוג. היא גם זכתה באחד מהפרסים בבלוגולדת הקודמת שערכתי פה בבלוג, קיבלה בטעות חבילת פרס לא נכונה, חיכתה בסבלנות לחבילת הפרס שהובטחה ו…לפני כמה שבועות, כשסידרתי את חדר העבודה שלי, גיליתי שהחבילה המדוברת, שהכנתי בעמל רב ועם המון המון אהבה, בעצם אף פעם לא נשלחה. אז לה כבר מובטח פרס אחד, והנה היא משתפת גם בהגרלה של השנה החדשה: "כבר הבנת מתגובותיי הנלהבות לפוסטים שלך שאני מתכוונת להתחיל להשתמש ברעיונותייך התחושתיים…אז זה מה שעשיתי עם כרם שלי אתמול.. + חבר שהזמנו:
הבסיס – עדשים..ועכשיו גם לי יש כמה תובנות..קודם כל שהקופסא צריכה להיות שטוחה וגדולה יותר :)
וגם שהדבר שהכי התפתח פה זה יכולת הנקיון, כי הם יותר טאטאו את מה שנשפך ליעה מאשר שיחקו :)  – ובינינו אם הבן שלי גם ינקה לי מדי פעם את הבית זה לא יזיק!!". נשמע לי כמו win-win-win, גם משחק תחושתי, גם משחק בניקיון, וגם עזרה לאמא:
%d7%a8%d7%a7-%d7%91%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94
%d7%a8%d7%a7-%d7%91%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94-2
כבר סיפרתי כמה וכמה וכמה פעמים פה בבלוג, שהתומכות הכי נאמנות שלי הן בנות ה"כבר-לא-מועדון-02" האהובות שלי. בשנה שחלפה גדל והתפתח לנו דור המשך מהמם לכשרונות המועדון. עדן וערבה האפרוחיות המהממות גדלו והגיעו לגיל האידיאלי להתחלת המשחק התחושתי, וכיאה לבנות המועדון, האמהות עמדו במשימה בגבורה ועדכנו אותי באופן שוטף בפעילויות התחושתיות/מונטסוריות המתרחשות בביתן.
צרויה שיתפה אותי בפעילויות של עדן, גדלה ויפה יותר מתמונה לתמונה ותמיד תמיד מחייכת. התמונות הן מכמה אירועים שונים, אבל הנה תיאור אחד של צרויה, לדוגמה: "מצרפת לך תמונות מהבוקר. אכלנו ארוחת בוקר במרפסת ועדן רצתה נואשות את המלח. נתנאל התנגד לתת לה אותו ואני אמרתי שאין לי בעיה שהיא תחקור את המלחיה. כך היא שיחקה עם המלחיה ונהנתה לשפוך את המלח (עד שהיא טעמה אותו). ". מלוח מלוח, אבל כמה מתוק:
בלוגולדת1.jpg
אצל כרמל וערבה אני ממש זוכה לראות את המשחק מתקדם, מתפתח ומשתכלל. זה כל כך מהנה וכל מעורר השראה לראות את התהליך הזה קורה בעוד בתים. למשל הפונפונים- התחילו מסיר ומרק פונפונים בצבעי החג (נדמה לי שזה היה סביב ל"ג בעומר), משם עברו להעברה מהמסננת לתבנית המאפינס ובסוף, ממש לאחרונה- מיון צבעים. כמה שהיא רצינית, מרוכזת ומשתפת פעולה:
בלוגולדת.jpg
תגידו לי אתם, יש דבר מספק יותר מלהרגיש בכמה בתים "ביקרתי" במהלך השנה? עכשיו, כשישאלו אותי "אבל למה את משקיעה כל כך הרבה זמן בבלוג הזה, מה יוצא לך מזה??", אני פשוט אענה בקישור ישיר לרשומה הזו. זה בדיוק מה שיוצא לי מזה!
את ההגרלה ערכתי, כמיטב המסורת, באמצעות הכלי הכה נהדר הזה. המשתתפות מוספרו על פי סדר ההופעה פה ברשומה, ובגורל עלתה משתתפת מס' 7, הלא היא כרמל! אז כרמל יקרה, את מוזמנת לשלוח לי בקשות, כיוונים ורעיונות לקופסה התחושתית שערבה תקבל לכבוד השנה החדשה…אבל, מכיוון שכל כך כל כך נהניתי והתרגשתי מכל מייל ומייל, מכל תמונה ותמונה ברשומה הזו, כל שש המשתתפות האחרונות מוזמנות לשלוח לי (לאותו מייל) את הכתובת שלהן, לקבל "פרס ניחומים" קטן ונחמד, בהתאמה אישית, לשדרוג המשחק התחושתי בשנה החדשה הבאה עלינו לטובה.
היו לי עוד כמה תכנונים לקראת יום ההולדת של הבלוג, ואני מאוד מקווה שלפחות חלקם יתגשמו בחודש הזה, חודש יום ההולדת של הבלוג, שלי, ושל השנה החדשה…מאחלת לעצמי ולבלוג לקבל עוד ועוד תמונות ופידבקים כאלו במהלך השנה, שתהיה לנו שנה תחושתית, חוויתית, משחקית, צבעונית, מלאה חיוכים, צחוק והמון המון הנאה!
2 מחשבות על “ג'ירף אצלכם בסלון

  1. תודה ששיתפת את התמונות של יעל. אני מאד אוהבת את הבלוג שלך, שואבת רעיונות ולצערי לא מספיק מיישמת. גם אני לא תמיד מגיבה אבל משתפת חברות וגננות בפעילויות המקסימות שאת מייצרת. שתהיה לכם שנה טובה ומסקרנת.

    אהבתי

  2. קרין את נהדרת! ואני מלאה ברגשות אשמה שאני לא מפרגנת כאן מספיק, כי אני תמיד קוראת את הרשומות המקסימות ומעוררות ההשראה שלך, אבל לא תמיד מוצאת זמן להגיב… את עדיין השראה מתמדת בשבילי ואני מעריצה אותך על הדרך שבחרת!

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

