סוכה מתוקה- פוסט אורח

%d7%a1%d7%95%d7%9b%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%a7%d7%94-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%94-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%97

ממש רגע לפני החג, בקבוצת הווטסאפ הנהדרת והסוערת של בנות כבר-לא-מועדון-02 שלנו, כרמל (זוכת הבלוגולדת!) העלתה פעילות שתכננה לערבה המתוקה שלה לקראת סוכות. התלהבתי מהפעילות מאוד, ומיד זרקתי לכרמל, חצי בצחוק, שליום ההולדת שלי אני רוצה במתנה פוסט-אורח עם הדרכה לפעילות המדליקה הזו. למרות שהן כבר חגגו לי יומולדת, ופינקו כהרגלן במתנה-פעילות-יצירה מושקעת, מדליקה ומהנה, כרמל לא התבלבלה, ועוד לפני החג ההדרכה המופלאה הזו נחתה אצלי בתיבה. אז לרגל יום ההולדת שלי אני נחה (או שמא הולכת להכין לי עוגת "סוכה-מתוקה"?) ומעבירה את הבמה להדרכה הנהדרת של כרמל לסוכה מתוקה! כל המלל, התמונות וכמובן הרעיונות שברשומה- הם של כרמל (ושל ערבה) תודה!!!

כמי שעוקבת אחרי כמה בלוגים חו"ליים יש לי תמיד שביב קנאה כשאני רואה את כל עושר האפשרויות היצירתיות שיש שם (שם כלומר באמריקה, ברור.) מקובל מאוד לקשט את הבית ולהלביש אותו לקראת החגים השונים, לכל חג יש צבעוניות ברורה ושומנים את הקישוטים משנה לשנה. אצלנו החג היחיד שזכה לצבעים קבועים ומסורת קישוטים הוא יום העצמאות, אבל מה עם שאר החגים בשנה? סוכות הוא מעין מקבילה לכריסמס, יש קישוטים ששומרים משנה לשנה, יש תחרות סמויה או לא סמויה לגבי הסוכה הכי גדולה/יפה/מיוחדת, ויש גם קישוטים שיובאו לארץ ישר מאותם המפעלים שמייצרים את השרשראות ונורות לכריסמס. בערב החג הייתה לי הארה לגבי עוד מנהג כריסמסי שאפשר לגייר לכבוד סוכות: הוא הכנת בתים מג'ינג'ר ברד, וקישוט שלהם בזיגוג לבן ושלל סוכריות:

recipe-image-legacy-id-1273538_8

[התמונה מכאן: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/4900/simple-gingerbread-house ]

התמונה בהחלט מעוררת התפעלות וקנאה, אז נא להוריד ציפיות. הגיור שעשיתי לבית הזנגוויל הוא לא רק התאמה לחג היהודי, אלא גם התאמה למטבח הישראלי הממוצע. הכנתי סוכה מפתי בר. כמובן, מי שצורה להשקיע יותר ולאפות בעצמו את בסקוויט הגי'נג'ר בהחלט מוזמן, יש שלל מתכונים ברשת, אבל אני רציתי משהו מהיר וזמין יותר, אז ניגשתי למזווה שלי ויצרתי סוכה מהמצרכים שהיו לי בבית באותו יום:

1

מצרכים:

2

בסקוויטים (אני השתמשתי בשישה)

מקלות גריסיני/ בייגלה ארוכים (אני השתמשתי בשלושה)

שוקולד לחיבור בין החלקים השונים

לקישוט הסוכה: ציריוס.

את הסכך יצרתי מתפוח ירוק, שלא נמצא בתמונה.

אז מה עושים?

מתחילים בהמסת השוקולד במיקרו או באמבט מרים (ממליצה להמיס 2-3 קוביות ואז להוסיף לפי הצורך)

3

טובלים שני בסקוויטים בשוקולד ומחברים ביניהם:

4

5

עושים את זה שוב ומקבלים שתי פינות, אחרי שהשוקולד טיפה מתייצב ויש שתי פינות מחוברות, מחברים אותן זו לזו:

6

עכשיו, חותכים את הגריסיני לאורך הרצוי לפי גודל הסוכה, הוא צריך להיות טיפה יותר ארוך מהדופן שבנינו ומורכבת משני ביסקוויטים, מורחים שוקולד על הקצוות של אחד הגריסיני ומניחים על הסוכה:

7

8

הגריסיני יעזור לשמור על היציבות של הסוכה כשנוסיף לה עוד ביסקוויט בכל צד כדי להגדיל אותה, וגם כמובן ישמש בסיס לסכך. מוסיפים עוד ביסקוויט בכל צד:

9

מוסיפים עוד גריסיני, עם המון שוקולד, בנקודת החיבור של הביקוויטים:

10

בתמונה הזו רואים את השרשרת שהכנתי, תכננתי שערבה (בת שנה ועשרה חודשים) שלי תשחיל צ'יריוס של חוט, אבל היא לא הייתה מעוניינת, ופשוט נישנשה בזמן שאני יצרתי את הסוכה, אז אמרתי לעצמי שאני יוצרת בעצמי מותר לרמות ולשכלל את השרשרת:

11

השתמשתי בחוט דק וקשרתי כל צ'יריוס בנפרד כדי שיהיו ביניהם רווחים יפים. אם היה לי צ'יריוס צבעוני (יש סוג כזה של דגני בוקר, יש לזה שם אחר שאני לא זוכרת) זה היה יותר יפה כמובן, אבל אין לי..

כדי לתלות את השרשרת בלי שתיפול, הנחתי את השרשרת כך שיש צ'יריוס אחד מכל צד שנשאר מחוץ לסוכה ומקבע את השרשרת למקום:

12

על השרשרת הנחתי את הגריסיני האחרון, וזהו כמעט סיימנו:

13

ומהצד:

14

בתור סכך, השתמשתי בפרוסות דקיקות של תפוח ירוק, והנחתי אותן בעדינות על הגריסיני:

15

כחלופה לתפוח אפשר להשתמש בעלים מכל סוג (עלי בייבי או עלי תבלין אם רוצים שהם יהיו אכילים) או בחמצוצים ירוקים. אפשר גם להשתמש בגליליות כדי לדמות "סכך לנצח".

את הסוכה אפשר לקשט בשלל דרכים – סוכריות, פירות, וכל מה שעולה בדמיונכם.

ומכיוון שהבת שלי פחות השתתפה בהכנת הסוכה, ויותר עסקה בנישנוש, בניתי איתה אחר כך סוכה שמתאימה יותר לגיל וליכולות שלה:

16

בניתי לה צורת ח מדופלו והיא המשיכה ובנתה את הדפנות, כשהחלטנו שהסוכה הגיעה לגובה רצוי הנחנו עליה כנה ענפים שהבאתי מהעץ מתחת לבניין, והזמנו אורחים – ארנב ודמויות פליימוביל.

17.JPG

זהו, חג שמח ובתיאבון!

מקווה שנהניתם לפחות כמוני מההדרכה המתוקה והמדליקה. כרמל ואני נשמח מאוד לקבל תמונות מהסוכות המתוקות שלכם! ברשומה הבאה מבטיחה תמונות גם מהסוכה האמיתית שלנו, ואם נספיק אולי גם עוד כמה רעיונות לפעילויות בסוכה…שיהיה לכולנו חול המועד נעים, חגיגי ונפלא!

 

מחשבה אחת על “סוכה מתוקה- פוסט אורח

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

