מלא סתיו

%d7%91%d7%a6%d7%a7-%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%91%d7%a6%d7%a7-%d7%9e%d7%a9%d7%97%d7%a7-%d7%a1%d7%aa%d7%95%d7%95%d7%99

"האתגר שבעבודת ההוראה הוא בצורך ללמד אותו מקצוע לתלמידים שונים, והיצירה שבה היא בין היתר בניסוי דרכים שונות להורות אותו חומר משנה לשנה" (צבי אדר/ מבוא לחינוך ולהוראה)

הציטוט הנהדר הזה, מתוך הספר שאני קוראת בימים אלו ממש, התחבר לי בדיוק בדיוק לאתגר שעמדתי בפניו השבוע. בפעם השלישית ניסיתי להחליט איזה בצק להכין לנו סביב נושא הסתיו. נכון, אין חוק שמחייב אותי להכין בצק, ואכן, קצת הזנחתי את התחום לאחרונה (בלי לקפח את המיסטוק המשגע שהכנו לראש השנה), אבל הרגשתי שכרגע זה ממש נחוץ לילדים. כבר סיפרתי פה כמה וכמה פעמים שכשהם עמוסים, מחורפנים ולא ממש מווסתים, משחק תחושתי טוב הוא תמיד הפתרון הראשון שלי. אז לפני שנתיים הכנו בצק תבלינים ריחני וצבעוני ובשנה שעברה הכנו ערכת בצק רב חושית. ומה השנה? כמובן שמבחינת הילדים יכולתי לשחזר את ההצלחות של השנים הקודמות, הם היו נהנים כנראה באותה מידה, אבל אותי זה היה משעמם. איפה היצירה שלי בתוך כל זה?! שיטוטים ארוכים בפינטרסט לא הניבו פתרון ראוי. המשכתי להפוך בנושא עוד ועוד, עד שהייתה לי הברקה פשוטה מאוד, אבל ממש מתאימה:

img_20161013_113544

כבר ציינתי ברשומות הסתיו שלי בעבר שהסתיו הישראלי הוא בעיקר חום (עם נגיעות של הצהוב-כתום-אדום החו"לי, אבל קודם כל חום). חשבתי איך אפשר להפוך את הבצק הנעים להפליא שלנו לחום, וגם לשנות לו את המרקם, בלי לחזור על הרעיונות שכבר ניסינו, ואז זה היכה בי- קמח מלא! כמה פשוט! הריח קצת אחר, המרקם קצת אחר, זה זמין, זה זול (יחסית…תיכף נגיע לזה) וזה חום! גילוי נאות- הרעיון לא לגמרי חדש, אבל לא זכרתי את זה קודם…מסתבר שלפני שנתיים הקופסה התחושתית הסתווית שלנו התבססה על פסטה מקמח מלא..

img_20161013_114029

מכיוון שדחיית סיפוקים היא לא הצד החזק שלי, ניגשנו מיד לכלבו של הקיבוץ לחפש קמח מלא (כן, זה לא ממש פריט נפוץ במזווה שלנו). הסתבר שיש די הרבה סוגים. ניסיתי למצוא מישהו שמבין ויידע להגיד לי מי מהם הכי חום. אף אחד לא ידע, אז פשוט הלכתי על הכי זול. כשהכנתי את הבצק המרקם שלו מאוד מצא חן בעיני, אבל החום היה לי קצת בהיר מידי והוספתי טיפה צבע מאכל. בדיעבד, הייתי מחלקת את הבצק לשלושה חלקים ומדרגת את גווני החום- טבעי, 2 טיפות צבע מאכל ו-5 טיפות צבע מאכל. אולי אני אעשה את זה עם הנגלה הנוספת שאני מתכננת להכין לחברים…בכל מקרה, הבצק עצמו יצא להיט! בהחלט מרגישים הבדל בריח ובמרקם, אבל הוא עדיין נעים ונוח לעבודה כמו כל הבצקים שהכנו מהמתכון המנצח שלנו (אני ממש בטוחה שיש את המתכון שלו בעברית איפשהו בבלוג, אבל אני לא מוצאת…). חשבתי שבגלל הקמח המלא נזדקק ליותר מים, אבל שלושת רבעי כוס הספיקו בדיוק. מהר מהר לפני שיעלה הניחה עליו את ידיה (נו טוב, היא השיגה אותי ושיחקה קצת קודם):

img_20161013_120921

גייסתי אותה לסידור "הזמנה למשחק":

img_20161013_123149

אני ממש ממש אוהבת את איך שהמגש הזה נראה, אז עוד זווית להשווצה:

img_20161013_123123

מדבקות סול, ממצאים נבחרים ממגש הטבע שלנו, עלה מתכת מהמם שמצאנו זרוק (!!!) וחותכנים מהממים שקיבלנו מגיסתי המופלאה:

img_20161013_143225

כל כך חמודים!!!

img_20161013_123305

התחלתי להשתעשע במשחק עם גווני החום השונים, ומהר מאוד אמיתי השתלט לי על המקום:

img_20161013_142220

הוא יצר הדפסים נפלאים והתלהב מהם כל כך:

img_20161013_142317

הוא ניסה שוב ושוב מזוויות שונות, בעוצמות שונים ועם אביזרים שונים:

img_20161013_142411

מתה על הפרצוף המרוכז שלו (לדעתי זה המשפט שחוזר הכי הרבה בבלוג שלי, בווריאציות על שלו/ה. אלא באמת התמונות האהובות עליי, מבחינתי זה מבחן ההצלחה של כל פעילות חדשה):

img_20161013_142459

שניהם עבדו אחד מול השניה:

img_20161013_142756

יעלה הייתה מרוכזת יותר בבחינת החותכנים החדשים:

img_20161013_143713

היא יצרה עלה נהדר:

img_20161013_144315

וסנאי:

img_20161013_143821

יחד הוספנו לו אביזרים:

img_20161013_143838

וכולנו יחד השתעשענו בנצנצים היפים:

img_20161019_163457

כרגיל, ערכות הבצק שלנו הן תמיד להיט מתמשך. הילדים חוזרים אליהם שוב ושוב. הבצק נשמר נהדר בקופסה אטומה (במזג האוויר הנוכחי אצלנו הוא מחוץ למקרר) ואותי הוא פשוט משמח, במיוחד עם האביזרים…

בעקבות הערכה הזאת ובעקבות שגעת ה"סליים" שתקפה את הרשת הישראלית (באיחור מה…) נכנסנו לסשן של ניסויים במטבח, אבל עליו עוד יסופר בהמשך…אולי אחרי הקופסה התחושתית הסתווית!?

img_20161019_161052

ובכלל עוד לא דיברנו על הסוכה שלנו..אני חייבת להודות שהשנה אין לי כל כך הרבה מה לספר עליה, מכלמיני סיבות אובייקטיביות לא היינו מאוד יצירתיים לגביה…אבל בכל זאת יש כמה תמונות נחמדות, אז אני מבטיחה להקדיש לה מיני-רשומה לפני שנעבור לשמחת תורה…

בינתיים אנחנו נהנים מהאווירה הסתווית, מתחילים לאט לאט להיפרד מהמזגנים, לעבור פה ושם למכנסיים ארוכים, יעלה כבר סיימה לחנוך מחדש את קולקציית שמלות החורף שלה…מי היה מאמין, אולי בסוף עוד יהיה כאן חורף?! בינתיים מאחלת לכולנו סופ"ש חגיגי ונעים, ומעבר חלק וקל לשעון החורף!

 

2 מחשבות על “מלא סתיו

  1. כדאי לך לנסות את המתכון הזה:
    2 כוסות קמח+2 כוסות מלח+1.5 כפות שמן. מערבבים יבשים, ואז מוסיפים בהדרגה 2 -1.5 כוסות מים רותחים. מערבבים בהתחלה עם כף, ואז עוברים ללוש ביד. (בגלל המים הרותחים, אתם, ההורים, תעשו את הלישה הראשונית). הבצק צריך להיות רך, אלסטי ונוח לעבודה. אם יצא דביק- תוסיפו מעט קמח.
    הוא מהבלוג "ילדיסקו". מאד דומה לבצק שלך אבל ללא בישול, פשוט מוסיפים מים רותחים. מתקבל בצק רך ונעים.
    אני גם אנסה בצק מקמח מלא.

    אהבתי

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה

