רכבת העמק

%d7%9e%d7%a1%d7%a2-%d7%a2%d7%9c-%d7%92%d7%9c%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%9f-%d7%94%d7%a2%d7%9e%d7%a7-%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%94%d7%a8

אחרי החגים שוב כאן, וכמו תמיד אני נהנית מהחזרה הזו לשגרה באופן מפתיע. הפעילויות היומיומיות שלנו, בלי דד ליין, ועם פחות אירועים, נותנות איזו הרגשה נחמדה של תהליך ושל יציבות. ועם כל הההקדמה הזו…את היום שאחרי חנוכה בילינו בצורה בלתי שגרתית בעליל. בצורה כל כך בלתי שגרתית שאנחנו מתכננים את זה מאז סוכות. מה רבה הייתה הציפייה:

1-img_20170102_104409

ניצלנו יום חופש נדיר וסופסוף מצאנו את ההזדמנות לחנוך את רכבת העמק שקמה לתחיה. התוכנית הייתה לשחזר את יום החופש האולטימטיבי של ילדותי, "יום כלי תחבורה". כמובן שכדי לממש את התוכנית שמנו פעמינו לחיפה. חשבנו שההתרגשות הייתה בשיאה כשחיכינו בתחנה. אבל אז הרכבת התקרבה:

2-img_20170102_104441

ואז עלינו לקרון:

3-img_20170102_104829

כזה אושר וכזו התרגשות, אפילו נרות חנוכה לא הצליחו לעורר בצמד הגוזלים האלו. יעלה ניצלה את הנסיעה היטב להסברים מלומדים (וגם לנשנושים):

5-img_20170102_110221

ולבחינה מדוקדקת, כולל ניסוי רב שלבי, בדיסקמן "החדש" שסבתא שלפה עבור הילדים מהאוב:

4-img_20170102_105249

ואז הגענו לחיפה. והסתבר שהשמש שזרחה בבוקר בעין דור לא הייתה אמינה במיוחד, ובחיפה בעצם יורד גשם. המון גשם. ולנו אין מטריות. או מעילים. מזל שאנשי חורף אנוכינו…אז ירדנו מהרכבת בתחנת "מרכז השמונה", יצאנו אל המבול, הסתתרנו מידי פעם מתחת גגונים רעועים, הסבכנו קצת בדרך, ובסופו של דבר מצאנו את דרכינו אל עבר התחנה הבאה- הכרמלית (תחנת כיכר פריז, לטובת המתכננים):

7-img_20170102_121357

פייר, החוויה הייתה שונה מהזיכרון שלי כילדה :) לא זכרתי עד כמה הכרמלית מפחידה (או שפחד הגבהים שלי התגבר בהרבה מאז…כנראה שזו האפשרות השנייה) וכמה מדרגות צריך לחצות בדרך אליה (או שאז לא הסתובבתי עם שני ילדים, המון ציוד ועגלה), אבל זו בהחלט הייתה חוויה. יעלה הייתה מרוצה, אבל אמיתי?

6-img_20170102_120821

אמיתי היה מוקסם. אמיתי היה מהופנט. אמיתי נאלם מתערובת מושלמת של פחד והתרגשות שגרמה לו לרדת מהכרמלית ולבקש שוב ולגלגל את המילה הזו שוב ושוב ושוב, בלי הפסקה מאז הנסיעה. ולא, לא הייתה שום אפשרות לגרום לו להסב את המבט ולהתסכל למצלמה. פשוט לא.

כשירדנו מהכרמלית בפסגת ההר עדיין ירד גשם, הרבה גשם. אז יצאנו מהר מהר מהתחנה ונכנסנו למסעדה הראשונה:

8-img_20170102_123104

לא מסעדת איכות, אבל היא לגמרי עשתה את העבודה (קל לקנות אותי. גרסאות שונות של בצק עם גבינה ואני מרוצה). תוך כדי ארוחה לאט לאט גם השמש נתנה הצצה, והשמיים קצת התבהרו. אמיתי, כרגיל, איבד את הסבלנות הרבה לפני שיעלה שבעה, ויצא לטייל עם אבא. הם הגיעו מהר מאוד ל"גן האם" (שצמוד לתחנה) ומשם כבר לא הייתה לנו ברירה:

9-img_20170102_133510

נכנסנו לגן החיות של חיפה. קשה לי עם גני חיות, קשה לי במיוחד עם גן החיות של חיפה. מעבר לרמה המצפונית, מדובר גם בהליכה לא קלה. אבל- הילדים היו מאושרים, נלהבים וסקרנים. אמיתי בהחלט בחר בתנין שבכניסה כחיה האהובה עליו. יעלה יצאה מוטרדת מההכחדות של הטיגרסים ומלאת חוויות מהקרקל שניסה לצוד אותה מבעד לזכוכית. מלבד גן החיות, יש עוד המון אפשרויות בילוי מלהיבות במסלול הכרמלית- לגדולים יותר המדעטק הוא כמובן האופציה המובילה (יש לי חברים שטוענים שהוא מתאים גם לקטנטנים. אנחנו היינו פעם אחת ולא נרשמה התלהבות גדולה. אולי זה בגלל הנאמנות העזה שלנו למוזיאון המדע בירושלים, שהוא ללא ספק הבילוי האולטימטיבי מבחינת כולנו). גם ביקור בגנים הבאהיים, תצפיות ים שונות ובשאר עונות השנה גם רחצה…וכמובן- אחרי הבילוי חוזרים הביתה שוב במסלול כלי התחבורה. המסקנה: גם בדרך חזרה, הנסיעה בכרמלית היא ממש ממש  מלהיבה.

אנחנו בהחלט מתכננים לשחזר את החוויה -בתנאי מזג אוויר שונים, ואז נוכל להחליט אם לצרף לרכבת ולכרמלית את רכבל חיפה המפורסם (גם אותו אהבתי מאוד בתור ילדה ולא בטוחה איך אתמודד איתו היום) או את מסלול השיט היומי החדש, מחיפה לעכו וחזרה.

ואחרי הבילוי הממש מלהיב הזה, באמת חזרנו לשגרה הברוכה. אני שוב נכנסתי להתקפת סידור מחדש של חדר המשחקים, על המדפים לאט לאט מתחלפים המגשים, הילדים ממציאים לעצמם פרוייקטים נהדרים…על כל זאת ועוד בפרקים הבאים :)

מחשבה אחת על “רכבת העמק

1. אנחנו כמי שגרים בחיפה צריכים לנסות לעשות את המסלול ההפוך ולנסוע ברכבת לבקר את סבא בעמק, נשמע לי כמו תוכנית מעולה.