מתנות לחג

אפיקומן- מתנות לפסח

בין יתר המנהגים של פסח, פסח הוא בהחלט גם חג המתנות. לא רק האפיקומן, אלא בכלל…אצלנו איכשהו בפסח כל הזמן נותנים ומקבלים מתנות. איזה כיף! את חלוקת המתנות שלנו לחג הפעם התחלנו כמעט שבוע לפני החג עצמו, כשנאיה, חברתנו האהובה (וה-BFF של אמיתי) חגגה יומולדת שנתיים. שברנו את הראש מה לקנות לה, ילדה בכורה, נכדה ראשונה משני הצדדים, אהובה ועמוסת צעצועים…אחרי הרבה מחשבות, גמעט ברגע האחרון, החלטנו שערכת בצק היא מתנה מתאימה שתשמח את נאיה ותראה לה באמת כמה אנחנו אוהבים אותה. עוד כמה דיונים והתלבטויות הביאו אותנו להרכיב את הערכה הבאה:

IMG_20160416_151907

הכותרת שנתנו לה "נאיה ילדת הטבע והפרפרים", שזה תיאור מדוייק של נאיה, וגם לגמרי מתאים לעונה. בערב שלפני חגיגות יום ההולדת הכנתי שלושה סוגים שונים של בצק- ערימה גדולה של בצק חול משובח  (חצי לנאיה וחצי לנו, זה הבצק האהוב עליי, אני חושבת, ואם כבר השקעתי בסינון קפדני מאוד של חול מ"ארגז החול" שלנו…), בצק רגיל בצבע כחול ועוד בצק חדש שניסיתי, בצק לבן ע"ב קורנפלור. בגלל שהתוצאה הייתה…מוזרה, החלטתי לוותר הפעם על המתכון. בקיצור, לא ממליצה. התוצאה היא בצק שקצת דומה לשעווה, די קשה ולא מאוד נוח לעבודה. בצהרי אותו היום, יצאנו לטיול עם שקית גדולה במטרה לאסוף לנאיה חומרים מהטבע לערכה:

IMG_20160416_151953

כמה יפה השלל הזה…בנוסף אספנו בבית עוד כמה אביזרים בהשראת פרפרים:

IMG_20160416_151957

יעלה הוסיפה ברכה והמתנה ניתנה בהמון אהבה. כל כך שמחתי בבוקר שאחרי חגיגת יום ההולדת המשובחת לקבל מאמא של נאיה (שהיא חברה בפני עצמה, וגם היא חגגה יומולדת ולצערי לה עוד לא הצלחנו למצוא מתנה) כמה תמונות של הערכה בפעולה, ביניהן התמונה הבאה:

IMG-20160418-WA0020.jpg

כרגיל, ערכות הבצק שלנו מתגלות כמתנה מוצלחת, שימושית ומהנה. אני חייבת להודות שאני נהנית מהאתגר היצירתי שבהכנת הערכות האלו בהתאמה אישית לא פחות משהמקבלים נהנים לשחק איתה.

כמה ימים אח"כ יעלה הסתובבה אחה"צ בבית חסרת מנוחה. "בא לי לעשות בני חורים". מה זה בדיוק אומר!? לקח קצת זמן עד שהבנו. יעלה רוצה לבנות פירמידה! נפלאות הן דרכי ההגיון של יעלה. הצעתי לה להשתמש בבצק החול שנשאר מהמתנה של נאיה, חומר מושלם לעבודת פרך הנדסית:

IMG_20160419_161455

בשלב הראשון היא החליטה להפוך את בצק החול שלה לצבעוני יותר (בעזרת שאריות בצק קנוי שקיבלנו פעם באיזו ערכה) וגם לגוון עוד יותר את מרקם החול המשגע שלו, באמצעות מגוון חרוזים, אבנים ואוצרות שמצאה. אחר כך, לאט לאט ולא בקלות רבה, נבנתה לה פירמידה:

IMG_20160419_162437

סיפרתי ליעלה שבפעילות שעשיתי עם התלמידים שלי למדתי שאת קצה הפירמידות נהוג היה לצפות בזהב. זה מיד הלהיב את דמיונה. היא אמרה שתביא את טוש הזהב שלה. ניסיתי להגיד לה שאני לא בטוחה אם הטוש יצליח לצבוע את הבצק. כרגיל, היא הקדימה אותי בכמה שלבים וחשבה על דרך נפלאה:

IMG_20160419_163621הצבעים הלחיצים המשובחים של איקאה עזרו לה לסיים את יצירת המופת שלה, "בני חורים" לשמחתה:

IMG_20160419_180420

כאן לא תמו הרפתקאות הבצק שלנו לחג. כמובן שלא וויתרנו על בצק המשחק הכשר לפסח שלנו, הבצק המשובח שהמצאנו בשנה שעברה. לליל הסדר הכנו לכל הילדים בשולחן כדורי בצק כשל"פ, למשחק בזמן ההגדה. לצערי אין לי תמונה טובה של הבצק שחילקנו, אבל בהחלט יש לי תמונות נהדרות (שצילם אבא שלי שצלם המוכשר ושלח לי בדיוק בזמן כדי להוסיף לרשומה!) של אמיתי בזמן פעולה:

26035952583_f6dfd402ed_z

הוא לש, מילא כוסות, העביר בכפות, חתך בסכין (הפעילות החביבה עליו בימים אלה), שתל מרורים ועוד, ושרד ככה בערך 20 דקות מקריאת ההגדה, שזה יותר ממה שציפיתי ממנו, אני מודה:

26612988556_f0463151aa_z

לא רק הילדים קיבלו מתנה. הצד הפולני שלי לא נתן לי להגיד לסדר בידיים ריקות, אפילו שלקנות מתנה לדודה שלי זה קשה יותר מחציית ים סוף…אז הסתפקתי במתנה סמלית, אחת לשולחן החג ואחת לה- קערה ענקית ויפה של לחמניות פסח לכולם, ובקבוק אישי וממותג של חרוסת תוצרת בית (הכנתי שני בקבוקים כאלה, אחד לחמותי האהובה ואחת לה):

IMG_20160422_161601

מלבד כל הבצקים, ניצלנו את חג המתנות הרשמי של המשפחה כדי לקנות לילדים מתנות שרצינו לקנות להם כבר זמן מה. כלומר, ליעלה קנינו מתנה בערך חודשיים מראש, בלי סיבה, וחיכינו להזדמנות מתאימה לתת לה אותה, ולאמיתי מצאנו מתנה מתאימה בערך באותה רמה קצת פחות זמן לפני החג…החלטנו לתת את המתנות כמה ימים לפני החג, כי ידענו שבחג עצמו הם יהיו עמוסים מידי. אז יצאנו לגינה לטקס פתיחת מתנות חגיגי:

IMG_20160419_171649

אפשר לראות די בקלות מה היה לאמיתי בתוך הקופסה…מריצה. כמו של אבא. כמו שהוא ממש ממש רצה:

IMG_20160419_173253

יעלה קיבלה קופסה ענקית של לגו "של גדולים". האמת שלא חשבתי שזה יעניין אותה, אבל לפני כמה שבועות (בסביבות פורים, אאל"ט) היא קיבלה מבן דוד אהוב ערכה קטנה להרכבה וכל כך כל כך נהנתה שמיד ידעתי שזאת תהיה ה-מתנה בשבילה:

IMG_20160419_171833

הערכה הזאת מגניבה ממש. יש בה לגו במגוון צבעים משגע ממש, והמון חלקים מדליקים כמו גלגלים, חלונות, עיניים ועוד:

IMG_20160419_172040

היא מיד התחילה לבנות ומאז לא הפסיקה. יש משחקים שנשארים מתנה מושלמת תמיד. גם לעצמי הזמנתי מתנה. כלומר לילדים, כמובן שלילדים:

IMG_20160424_071837תמונה מזעזעת שצולמה מוקדם מידי בבוקר, עת המתנה שקניתי לי נתנה לי במתנה עוד כמה דקות להתפנק במיטה, והעסיקה את אמיתי שעה ארוכה. עליה, ועל המתנה המשובחת שהזמנתי לילדים משאר המשפחה, עוד יסופר באריכות בהמשך…

בינתיים, נראה לי מספיק מתנות לחג אחד לא?! למרות שאלו בהחלט מתנות מהסוג הטוב, מתנות שהן גם פעילויות וממשיכות איתנו הלאה לשלל משימות, נושאים ורעיונות. אנחנו ממשיכים את פרוייקט הסדר הגדול שלנו. היום כמעט סיימנו את הארגון מחדש של חצר הגורטאות המופלאה שלנו, ואני כבר ממש לא יכולה להתאפק מלהקדיש לה רשומה…אז כנראה שעל זה נדבר ברשומה הבאה. בינתיים מאחלת לכולנו להמשיך להנות מחול המועד, עם מינונים מדוייקים של משפחה, בית, חוץ, מצה, אביב, חירות ושמחה!

 

תגובה מביאה אהבה! מחשבות, רעיונות, תמונות, בקשות ושאלות יתקבלו בשמחה רבה